Auteur Topic: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983  (gelezen 18908 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10524
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #180 Gepost op: 03-11-2018 11:30:47 »
Ik zou er sowieso een nieuw rubber opzetten dan. Valt vast wel te regelen, het nieuw rubber monteren is het werk niet.
Let op, een nieuw rubber kost 120 euro en daar moet je nog twee keer aan snijden. Ik zou eens informeren of er geen universele rubbers bestaan die je per lopende meter kan kopen. Is vast stukken goedkoper.

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #181 Gepost op: 03-11-2018 17:48:36 »
Alle schuifdaken roesten en soms zelfs echt rotten helaas is mijn ervaring tot nu toe. Zelfs al zie je het niet direct, zodra je de rubberen rand eraf haalt ligt het frame al vaak los van de glasplaat  :o. Nieuw rubber is altijd te regelen uiteraard, prijs gaat alleen omhoog dan ;D. Universele rubbers heb ik nog niet gevonden. Tot nu toe heb ik alle oude rubbers kunnen hergebruiken en waren ze over het algemeen goed passend en aansluitend terug te plaatsen.

Om even op je vraag te komen wat de oorzaak is de roest of het rubber: De roest is de oorzaak naar mijn idee. Rubber kan ook kapot gaan en lekkage veroorzaken maar wat ik tot nu toe zag is dat het rubber niet meer goed afsluit of aansluit aan de rand van het schuifdak door de roest waardoor er lekkage ontstaat.
« Laatst bewerkt op: 03-11-2018 17:50:48 door Died850 »

Silverarrow

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • DOP 854 T-5R Aut.
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #182 Gepost op: 09-11-2018 19:05:07 »
Wat forumlid Died850 aanbiedt klinkt aantrekkelijk, als ik het goed begrijp worden raam en frame vervangen door één waarbij de roest is weggewerkt. Enige vraag die voor mij overblijft is: het rubber. Het rubber wordt niet vervangen, het oude wordt teruggeplaatst. Maar wat is echt de oorzaak van de lekkage, de roest of het rubber?

Mocht het je helpen bij je keuze: Diederik heeft een tijd geleden zo'n gereviseerd dakraam in mijn auto gezet en afgesteld. Op de terugweg meteen de vuurproef gehad in de vorm van een paar goede stortbuien en het bleef in de auto netjes droog (en windgeruis was meteen ook een stuk minder).  Wat mij betreft de centen zeker waard :) .

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #183 Gepost op: 10-11-2018 18:31:30 »
Mocht het je helpen bij je keuze: Diederik heeft een tijd geleden zo'n gereviseerd dakraam in mijn auto gezet en afgesteld. Op de terugweg meteen de vuurproef gehad in de vorm van een paar goede stortbuien en het bleef in de auto netjes droog (en windgeruis was meteen ook een stuk minder).  Wat mij betreft de centen zeker waard :) .

Afspraak staat al hoor ;)

Gereviseerd dakraam met nieuw rubber. Kan het dakraam weer jaren vooruit hoop ik!
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)