Auteur Topic: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983  (gelezen 18907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33677
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #30 Gepost op: 18-09-2013 08:31:49 »
Dat ziet er strak uit zeg! :D Zo moet mijn leer ook worden :eusa_dance:

Ik heb voor jou alvast de juiste kleur besteld:



 ;D

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33677
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #31 Gepost op: 18-09-2013 08:33:10 »
Het leer is mooi opgeknapt, Michel!  :eusa_clap:

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #32 Gepost op: 18-09-2013 08:47:13 »
Bedankt voor de leuke reacties iedereen ;D

Ik ben er zelf ook best mee in mijn nopjes! Het is aardig wat werk, maar dan heb je wel wat. Gelukkig hoeft de achterbank alleen maar een onderhoudsbeurt en geen verfbeurt, want die is nog helemaal gaaf. De Sandstone is in het verleden overduidelijk niet vaak gebruikt om passagiers te vervoeren!

Gistermiddag het stuur helemaal schoon gemaakt; vanavond ga ik die verven!
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

cornelis-b

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7067
  • Geslacht: Man
  • Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer
    • Blackie is verleden tijd, nu de tractor
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #33 Gepost op: 18-09-2013 09:04:48 »
De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Walter

  • Moderator Volvo-forum.nl
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4190
  • Geslacht: Man
  • Volvo S80 3.2 AWD 2007
    • Volvo Forum
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #34 Gepost op: 18-09-2013 09:05:20 »
heel mooi! Zou het goedje haast op mijn pluche gaan smeren

ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937 

Spin!

  • Bananenmaffia
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5929
  • Geslacht: Man
  • Helaas voor mijn vrouw spaar ik 1:1 schaalmodellen
    • Volvomakelaar
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #35 Gepost op: 18-09-2013 09:12:35 »
Welk spul heb je daarvoor gebruikt? En hoeveel heb je nodig voor het complete interieur? Ik wil de stoelen in mijn V70N ook opnieuw van verf voorzien, heb ook van die scheurtjes erin zitten die zwart kleuren (storingsfactor 3).

Ziet er mooi uit! Goed om te lezen dat the-good-old-Sem-car terug is!

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #36 Gepost op: 18-09-2013 10:17:53 »
Welk spul heb je daarvoor gebruikt? En hoeveel heb je nodig voor het complete interieur? Ik wil de stoelen in mijn V70N ook opnieuw van verf voorzien, heb ook van die scheurtjes erin zitten die zwart kleuren (storingsfactor 3).

Ziet er mooi uit! Goed om te lezen dat the-good-old-Sem-car terug is!

the-good-old-Glenfiddich-car bedoel je zeker? ;D

Ik heb het volgende spul van Colourlock gebruikt. De tussen aanhalingstekens geplaatste namen verwijzen naar de artikelen in hun webshop.

Allereerst schoongemaakt met "Glad leder reiniger sterk", aan 1 flesje heb je ruimschoots voldoende voor het hele interieur. Hierbij ook nog gebruik gemaakt van de "Reinigingsborstel" en slechte plekken bovendien opgeschuurd met de "Schuurpad soft"

Ontvetten met "Leder reinigingsbenzine", met 1 flesje moet je het hele interieur wel een paar keer kunnen doen.

Verven met "Leder fresh", op kleur gemaakt voor de bekleding. Normaal gesproken zou je met 1 flesje het hele interieur moeten kunnen aanpakken, maar dan gaan ze waarschijnlijk uit van enkel bijwerken. Ik heb de voorstoelen echter compleet overgeverfd om kleurverschil te voorkomen (ondanks dat het op kleur gemaakt is zie je wel verschil namelijk, denk dat dat komt doordat de oude bekleding wat verkleurd is na 15 jaar). Je hebt dan drie lagen nodig. Ik denk dat ik daar al met al een heel flesje verf voor gebruikt heb. Als je voor én achter compleet wil verven ga je het met 1 flesje zeker niet redden. De verf breng je aan met "Opbrengsponzen", per 3 te bestellen.

Normaal gesproken heb je aan 3 sponzen genoeg denk ik, ik heb er zelf 4 of 5 gebruikt geloof ik. Maar dat komt omdat ik niet in één keer door kon, ik had namelijk al een half flesje verf, dat was op een gegeven moment op dus ik moest bijbestellen. De sponzen die ik al had gebruikt waren dus uitgedroogd en ik moest andere pakken. Die sponzen kosten overigens 1 euro per 3, geen reden tot zuinigheid dus. Had zelf drie sets besteld. Beter te veel dan te weinig.

Na het verven gebruik je "Verzegeling", 1 flesje van 150 ml is genoeg om het interieur een aantal keren mee te doen, je gebruikt er niet veel van. Daarna nog "Protector", ook daar gebruik je niet heel veel van en is 1 flesje van 150 ml genoeg om het interieur een paar keer mee te doen.

Reiniger, reinigingsborstel, reinigingsbenzine, verzegeling en protector gebruik je trouwens ook voor de reguliere onderhoudsbeurten tussendoor, dus altijd goed om in huis te hebben.
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

HJBiemond

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Geslacht: Man
  • '97 - V70 2.5 10V
    • Fysiotherapie Biemond
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #37 Gepost op: 18-09-2013 10:35:13 »
Mooie auto hoor, dit is de ex van Sem?
Ik dacht dat deze optisch 100% was, maar als ik de interieurfoto's bekijk zie ik toch nog wat werk!

Ik kijk al uit naar de volgende update!

Waar vind jij een auto van 15 jaar oud met >200k. die 100% is?

;D
Bij mij in de straat.....
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


timj

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #38 Gepost op: 18-09-2013 10:47:06 »

the-good-old-Glenfiddich-car bedoel je zeker? ;D

Ik heb het volgende spul van Colourlock gebruikt. De tussen aanhalingstekens geplaatste namen verwijzen naar de artikelen in hun webshop.

Allereerst schoongemaakt met "Glad leder reiniger sterk", aan 1 flesje heb je ruimschoots voldoende voor het hele interieur. Hierbij ook nog gebruik gemaakt van de "Reinigingsborstel" en slechte plekken bovendien opgeschuurd met de "Schuurpad soft"

Ontvetten met "Leder reinigingsbenzine", met 1 flesje moet je het hele interieur wel een paar keer kunnen doen.

Verven met "Leder fresh", op kleur gemaakt voor de bekleding. Normaal gesproken zou je met 1 flesje het hele interieur moeten kunnen aanpakken, maar dan gaan ze waarschijnlijk uit van enkel bijwerken. Ik heb de voorstoelen echter compleet overgeverfd om kleurverschil te voorkomen (ondanks dat het op kleur gemaakt is zie je wel verschil namelijk, denk dat dat komt doordat de oude bekleding wat verkleurd is na 15 jaar). Je hebt dan drie lagen nodig. Ik denk dat ik daar al met al een heel flesje verf voor gebruikt heb. Als je voor én achter compleet wil verven ga je het met 1 flesje zeker niet redden. De verf breng je aan met "Opbrengsponzen", per 3 te bestellen.

Normaal gesproken heb je aan 3 sponzen genoeg denk ik, ik heb er zelf 4 of 5 gebruikt geloof ik. Maar dat komt omdat ik niet in één keer door kon, ik had namelijk al een half flesje verf, dat was op een gegeven moment op dus ik moest bijbestellen. De sponzen die ik al had gebruikt waren dus uitgedroogd en ik moest andere pakken. Die sponzen kosten overigens 1 euro per 3, geen reden tot zuinigheid dus. Had zelf drie sets besteld. Beter te veel dan te weinig.

Na het verven gebruik je "Verzegeling", 1 flesje van 150 ml is genoeg om het interieur een aantal keren mee te doen, je gebruikt er niet veel van. Daarna nog "Protector", ook daar gebruik je niet heel veel van en is 1 flesje van 150 ml genoeg om het interieur een paar keer mee te doen.

Reiniger, reinigingsborstel, reinigingsbenzine, verzegeling en protector gebruik je trouwens ook voor de reguliere onderhoudsbeurten tussendoor, dus altijd goed om in huis te hebben.
[/quote]

Hoi

wat was je ongeveer kwijt aan de verf en de rest.?
ik heb nl vorig mijn auto geverft met lederverf van de leerlooier in Den Haag zeer goed spul maar peperperperper duur ik dacht 50 euro voor een halve liter (500 ml) en ik ben aan het kijken of er goedkopere kwalitatief gelijke/betere alternatieven zijn..

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #39 Gepost op: 18-09-2013 11:02:53 »
Hoi

wat was je ongeveer kwijt aan de verf en de rest.?
ik heb nl vorig mijn auto geverft met lederverf van de leerlooier in Den Haag zeer goed spul maar peperperperper duur ik dacht 50 euro voor een halve liter (500 ml) en ik ben aan het kijken of er goedkopere kwalitatief gelijke/betere alternatieven zijn..

Als ik het even nareken en je bestelt alles wat ik genoemd heb, dus de verf, gereedschap en de onderhoudsproducten, dan ben je zo te zien 98 euro kwijt. Ik zie echter dat je een aantal dingen ook iets voordeliger in een set kan bestellen maar dat heb ik zo niet nagekeken, dus het zal nog een paar euro goedkoper kunnen.

Voor dat geld heb je dus verf voor één keer (genoeg om de voorstoelen opnieuw te verven althans, moet achter óók dan heb je extra nodig), op kleur gemaakt, en daarnaast een aantal onderhoudsproducten waarmee je meerdere keren vooruit kan.
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

timj

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #40 Gepost op: 18-09-2013 11:04:33 »
Hoi

wat was je ongeveer kwijt aan de verf en de rest.?
ik heb nl vorig mijn auto geverft met lederverf van de leerlooier in Den Haag zeer goed spul maar peperperperper duur ik dacht 50 euro voor een halve liter (500 ml) en ik ben aan het kijken of er goedkopere kwalitatief gelijke/betere alternatieven zijn..

Als ik het even nareken en je bestelt alles wat ik genoemd heb, dus de verf, gereedschap en de onderhoudsproducten, dan ben je zo te zien 98 euro kwijt. Ik zie echter dat je een aantal dingen ook iets voordeliger in een set kan bestellen maar dat heb ik zo niet nagekeken, dus het zal nog een paar euro goedkoper kunnen.

Voor dat geld heb je dus verf voor één keer (genoeg om de voorstoelen opnieuw te verven althans, moet achter óók dan heb je extra nodig), op kleur gemaakt, en daarnaast een aantal onderhoudsproducten waarmee je meerdere keren vooruit kan.

hoeveel ml is dat..?

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #41 Gepost op: 18-09-2013 11:06:33 »
hoeveel ml is dat..?

De verf is 150 ml, à EUR 36,25
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7914
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #42 Gepost op: 18-09-2013 17:27:17 »
Mooie auto hoor, dit is de ex van Sem?
Ik dacht dat deze optisch 100% was, maar als ik de interieurfoto's bekijk zie ik toch nog wat werk!

Ik kijk al uit naar de volgende update!

Waar vind jij een auto van 15 jaar oud met >200k. die 100% is?

;D
Bij mij in de straat.....

Ga jij nou maar sparen voor een nieuwe koppeling.... :eusa_shifty: ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 576.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 340.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16" Perfo - 291.000km
'99 - Volvo V70 2.4 140pk Polar - Dark Olive Pearl - 16" Perfo - 327.000km

HJBiemond

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Geslacht: Man
  • '97 - V70 2.5 10V
    • Fysiotherapie Biemond
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #43 Gepost op: 19-09-2013 13:29:28 »
Mooie auto hoor, dit is de ex van Sem?
Ik dacht dat deze optisch 100% was, maar als ik de interieurfoto's bekijk zie ik toch nog wat werk!

Ik kijk al uit naar de volgende update!

Waar vind jij een auto van 15 jaar oud met >200k. die 100% is?

;D
Bij mij in de straat.....

Ga jij nou maar sparen voor een nieuwe koppeling.... :eusa_shifty: ;D
Ik heb geen sludge in mijn blok.....;-))
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


Walter

  • Moderator Volvo-forum.nl
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4190
  • Geslacht: Man
  • Volvo S80 3.2 AWD 2007
    • Volvo Forum
Re: De Sandstone S70 2.5T van glenfiddich1983
« Reactie #44 Gepost op: 19-09-2013 13:30:53 »
Get a room the both of you!

ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937