Auteur Topic: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983  (gelezen 19029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #165 Gepost op: 20-10-2018 16:56:16 »
Zucht.

Bovenkant dashboard er af halen is eenvoudig, tellerbak eruit trekken, lampjes vervangen en terugbouwen ook.

Zit de boel weer in elkaar, nu gaat het SRS lampje niet meer branden bij het inschakelen van het contact.
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 18790
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en 14 XC60 D4 AWD
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #166 Gepost op: 20-10-2018 16:57:51 »
srs lampje defect ?

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #167 Gepost op: 20-10-2018 17:15:31 »
srs lampje defect ?

Zo, boel weer uit- en ingebouwd (jup, het hele klusje is in een kwartier te doen als je weet hoe het moet, valt me niks tegen!!)

Dat was het inderdaad: srs lampje tijdens het klussen kapot gegaan. Nieuw lampje er in en hij brandt weer.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2018 17:23:14 door glenfiddich1983 »
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #168 Gepost op: 20-10-2018 17:31:28 »
En als je dan heel slim bent, -en dat ben je!- vervang je gelijk alle lampjes in de tellerbak.
Dus ook de SRS, olie, versnellingsbak, lampje-stuk-lampje etc..... ;)

Zo slim was ik dus niet ;D

Ik dacht ik vervang gewoon die vier grotere 3 watt lampjes achter de meters, en met die 1.2W lampjes onderin zal het wel meevallen. Maar dus toch één stuk gegaan tijdens het klussen  :eusa_doh:

Ben al lang blij dat ik wel voor de zekerheid een doosje (10 stuks) van die lampjes meebesteld had, bleek er dus wel 1 nodig te hebben  ::)
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Online Online
  • Berichten: 18790
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en 14 XC60 D4 AWD
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #169 Gepost op: 20-10-2018 18:25:05 »
wat je ook kan doen is tellerbak monteren met stekkers erin en dan even op contact zetten. Had ik dat zelf van de week ook maar gedaan. Na alles dichtbouwen was er ook wat defect. Daarna geen zin meer

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #170 Gepost op: 20-10-2018 18:32:46 »
wat je ook kan doen is tellerbak monteren met stekkers erin en dan even op contact zetten. Had ik dat zelf van de week ook maar gedaan. Na alles dichtbouwen was er ook wat defect. Daarna geen zin meer

Dat had ik bij de tweede keer ook gedaan hoor, voor het geval er ondertussen weer opnieuw een lampje de pijp uit was gegaan ;)
« Laatst bewerkt op: 20-10-2018 18:34:33 door glenfiddich1983 »
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #171 Gepost op: 02-11-2018 11:21:31 »
Next: lekkage bij het dakraam van de S70. Geen enorme lekkage, maar er hangt wel een drupje. Van 't weekend maar eens naar kijken... hopelijk is het een simpel verstopt afwateringskanaaltje.
Anders de garage maar eens opruimen en de S70 voorlopig binnen zetten  ::)
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10533
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #172 Gepost op: 02-11-2018 11:27:53 »
Next: lekkage bij het dakraam van de S70. Geen enorme lekkage, maar er hangt wel een drupje. Van 't weekend maar eens naar kijken... hopelijk is het een simpel verstopt afwateringskanaaltje.
Anders de garage maar eens opruimen en de S70 voorlopig binnen zetten  ::)

Als je het dakraam nog origineel hebt, is de kans groot dat je gewoon aan de beurt bent voor een dakraamrevisie. Ze hebben er allemaal last van en je ontkomt er uiteindelijk niet aan. Hoe langer je wacht, hoe erger, ... Zie ook hier:

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=81154.msg1780585#msg1780585

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #173 Gepost op: 02-11-2018 12:43:11 »
Als je het dakraam nog origineel hebt, is de kans groot dat je gewoon aan de beurt bent voor een dakraamrevisie. Ze hebben er allemaal last van en je ontkomt er uiteindelijk niet aan. Hoe langer je wacht, hoe erger, ... Zie ook hier:

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=81154.msg1780585#msg1780585

Hmm, dat is niet echt iets waar ik veel zin in heb ;D

Als het moet dan moet het, natuurlijk.

Hoop dat het meevalt bij mij, de S70 heeft de afgelopen jaren eigenlijk steeds binnen gestaan, en de vorige eigenaar had hem volgens mij ook onder een carport. Hij staat nu even een paar weken buiten ivm teveel rommel in de garage  ::)
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10533
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7238
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #176 Gepost op: 02-11-2018 19:16:17 »
https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88440.msg1786908;boardseen#new

Koopje zeg ik  ;D

Had hem al gezien idd, en al een berichtje gestuurd om mijn interesse kenbaar te maken. Wil echter eerst morgen het raam eens goed inspecteren :)
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10533
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #177 Gepost op: 02-11-2018 19:18:46 »
Had hem al gezien idd, en al een berichtje gestuurd om mijn interesse kenbaar te maken. Wil echter eerst morgen het raam eens goed inspecteren :)

Vergis je niet, het ergste zit onder het rubber en kan je dus niet zien. :O

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #178 Gepost op: 02-11-2018 19:47:36 »
Vergis je niet, het ergste zit onder het rubber en kan je dus niet zien. :O

Zoiets zei Diederik ook al  ;D
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)

glenfiddich1983

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1162
  • Geslacht: Man
Re: De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983
« Reactie #179 Gepost op: 03-11-2018 11:16:09 »
Net het raam eens bekeken. Verstopping in de afvoeren is niet aan de orde.

De rand van het raam zelf lijkt wel duidelijk verroest onder het rubber:



Op het moment zie je trouwens alleen condensdruppels. Bij regen drupt het soms ineens een beetje, dan wordt in de hoek linksvoor de hemelbekleding ook nat en drupt het door, ook nadat je het droogveegt (echt geen condens dus). Al helpt het soms het raam even een stukje open en dicht te doen, dan kan het soms weken of maanden droog blijven ondanks regen tussendoor. Maar na een tijdje gaat hij weer langzaam lekken. Het probleem speelt eigenlijk al sinds vorig jaar zomer, maar omdat het soms zo lang weer wegblijft heb ik het een beetje genegeerd. Wil het nu toch wel eens aanpakken.

Wat forumlid Died850 aanbiedt klinkt aantrekkelijk, als ik het goed begrijp worden raam en frame vervangen door één waarbij de roest is weggewerkt. Enige vraag die voor mij overblijft is: het rubber. Het rubber wordt niet vervangen, het oude wordt teruggeplaatst. Maar wat is echt de oorzaak van de lekkage, de roest of het rubber?

De roest moet natuurlijk opgelost worden, anders rot het raam langzaam weg. Da's duidelijk. Maar als daarna de lekkage terugkomt omdat dat door oude uitgeharde/uitgedroogde rubbers komt, dan is het maar een halve oplossing want het rubber moet later alsnog?
« Laatst bewerkt op: 03-11-2018 11:17:57 door glenfiddich1983 »
Hoofdauto: Volvo 850 2.5 10V (1996, LPG, 334.000 km)
2e auto: Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 272.000 km)
ex: Volvo V70 2.5 10V (1998, LPG, 573.000 km)
ex: Chrysler Neon 2.0i (2001, LPi, 234.000 km)
ex: Volvo 940 2.3 Turbo (1991, 325.000 km)