De Sandstone S70 2.5T en Nautic Blue 855 10V van glenfiddich1983

Gestart door glenfiddich1983, 20-08-2013 17:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Ik zou er sowieso een nieuw rubber opzetten dan. Valt vast wel te regelen, het nieuw rubber monteren is het werk niet.
Let op, een nieuw rubber kost 120 euro en daar moet je nog twee keer aan snijden. Ik zou eens informeren of er geen universele rubbers bestaan die je per lopende meter kan kopen. Is vast stukken goedkoper.

Died850

#181
Alle schuifdaken roesten en soms zelfs echt rotten helaas is mijn ervaring tot nu toe. Zelfs al zie je het niet direct, zodra je de rubberen rand eraf haalt ligt het frame al vaak los van de glasplaat  :o. Nieuw rubber is altijd te regelen uiteraard, prijs gaat alleen omhoog dan ;D. Universele rubbers heb ik nog niet gevonden. Tot nu toe heb ik alle oude rubbers kunnen hergebruiken en waren ze over het algemeen goed passend en aansluitend terug te plaatsen.

Om even op je vraag te komen wat de oorzaak is de roest of het rubber: De roest is de oorzaak naar mijn idee. Rubber kan ook kapot gaan en lekkage veroorzaken maar wat ik tot nu toe zag is dat het rubber niet meer goed afsluit of aansluit aan de rand van het schuifdak door de roest waardoor er lekkage ontstaat.

Silverarrow

Citaat van: glenfiddich1983 op 03-11-2018 11:16:09
Wat forumlid Died850 aanbiedt klinkt aantrekkelijk, als ik het goed begrijp worden raam en frame vervangen door één waarbij de roest is weggewerkt. Enige vraag die voor mij overblijft is: het rubber. Het rubber wordt niet vervangen, het oude wordt teruggeplaatst. Maar wat is echt de oorzaak van de lekkage, de roest of het rubber?

Mocht het je helpen bij je keuze: Diederik heeft een tijd geleden zo'n gereviseerd dakraam in mijn auto gezet en afgesteld. Op de terugweg meteen de vuurproef gehad in de vorm van een paar goede stortbuien en het bleef in de auto netjes droog (en windgeruis was meteen ook een stuk minder).  Wat mij betreft de centen zeker waard :) .

glenfiddich1983

Citaat van: Silverarrow op 09-11-2018 19:05:07
Mocht het je helpen bij je keuze: Diederik heeft een tijd geleden zo'n gereviseerd dakraam in mijn auto gezet en afgesteld. Op de terugweg meteen de vuurproef gehad in de vorm van een paar goede stortbuien en het bleef in de auto netjes droog (en windgeruis was meteen ook een stuk minder).  Wat mij betreft de centen zeker waard :) .

Afspraak staat al hoor ;)

Gereviseerd dakraam met nieuw rubber. Kan het dakraam weer jaren vooruit hoop ik!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

glenfiddich1983

Twee weken terug is het gereviseerde dakraam geplaatst. Met nieuw rubber. Heel soepel ging het raam nog niet dicht, het rubber moet zich waarschijnlijk nog "zetten". Daar heeft het nu alle tijd voor, aangezien de S70 nu zijn winterslaap is begonnen (staat geschorst in de garagebox) ;D

De 850 heeft weer verse APK, na het vervangen van een stuurkogel en een draagarm.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)