Auteur Topic: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!  (gelezen 32382 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eric850R

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 207
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #330 Gepost op: 12-08-2018 22:26:40 »
Kit verwijderen door het warm te maken?

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 18763
  • Geslacht: Man
  • '95 850 T-5R, '99 S70R, '00 V70R en 14 XC60 D4 AWD
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #331 Gepost op: 12-08-2018 22:31:20 »
Hoe nieuwer de V70 des te minder lijm is er gebruikt voor de deurpanelen, tenminste dat is mijn conclusie. Bij een my2000 lijkt het wel alsof men geen lijm meer had en alvast aan een V70n begonnen was met bouwen

arjen850

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9574
  • Geslacht: Man
  • volvo bloed blijft stromen
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #332 Gepost op: 12-08-2018 22:57:47 »
Leuk hoe je er meteen met goede moed aan begint. Lassen van de deurvanger moet iedere garage wel kunnen, gaat veel makkelijker als je even de 2 boutjes los draait, en de stekker los maakt. Dan pak je de hele deur er zo uit. 5 min werk, en veel meer ruimte om te lassen.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #333 Gepost op: 13-08-2018 00:01:49 »
Leuk hoe je er meteen met goede moed aan begint. Lassen van de deurvanger moet iedere garage wel kunnen, gaat veel makkelijker als je even de 2 boutjes los draait, en de stekker los maakt. Dan pak je de hele deur er zo uit. 5 min werk, en veel meer ruimte om te lassen.

Dat had ik ook gezien. Zijn plenty of beelden/video's van.

Net ook even onder de kap gekeken, wou olie+filtersetje bestellen bij www.polar-parts.de, en daar is onderscheid tussen voor en na 08/1998.
Een leverdatum 05-1999 zegt niks, en m.i. zit er een gewoon filter op ipv zo'n los inzetfilter. en dat klopt.
Maar zowel luchtfilter als interieurfilter zijn brandschoon en zgan. De olie is doorzichtig, helder en schoon.
Ik durf het nog wel een paar maanden /5dkm aan met deze olie/filters.

En passant ook de Parrot een software update gegeven. Laptop lag er toch nog in.
Parrot download werkt niet meer, maar http://parrot.kerpof.net/english.html versie 5.00 staat erop.  

Oh ja, caramelschijf besteld om ruitenkit te verwijderen!
« Laatst bewerkt op: 13-08-2018 00:05:30 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .

clk-p

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 403
  • Geslacht: Man
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #334 Gepost op: 16-08-2018 13:51:44 »
Ik hoop dat ik je weblog niet te veel vervuil door hier op in te haken, maar ik neem ook een beetje aan dat je de zelfde ergernis met dat Autodoc hebt gehad en dat je hun manier van handelen net als ik liever ziet verdwijnen. Anders mijn excuses. ;)

Nee joh, deel je mening!

Ik had eigenlijk de Febi stangetjes willen hebben maar de 3 jaar garantie versus de moeite hebben me over de streep getrokken.
Als ik nu na een jaar de boel weer moet vervangen, ja dan baal ik.
Maar nu geniet ik nog even na van een gelukte reparatie.  ;D

Ik had nog een febi stangetje over die ik voor mijn vorige volvo had besteld wel bij autodoc.
Toen ik laatst bezig was met de oliekoelerslang viel me op dat de rubbers van de huidige stangetjes gescheurd zijn dus dacht bestel ik er nog ff 1 samen met nog wat andere dingen. Dus febi in winkelmandje, maar kreeg vandaag dus ook een stark stangetje geleverd Ipv febi. Maar eerlijk is eerlijk, het stark stangetje ziet er visueel beter uit dan het febi stangetje en kwa dikte is er geen verschil.. Maar toch keur ik het niet goed dat ze op eigen initiatief maar iets anders opsturen dan waar je om vroeg..

yannickdv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1181
  • Geslacht: Man
  • Maat 46 rechts.
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #335 Gepost op: 19-08-2018 18:42:13 »
Het schijnt dat lassen van de vanger, de constructie juist zwakker maakt. Beter een mooi plaatje maken en die er op schroeven. Aldus een forumlid die ik bij de Aircocheck ontmoet heb.
Groet, Yannick

'97 - Volvo V70 2.3 T5 LPi aut. - Frost Green Metallic - 17" Volans - 344.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 324.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone - 16" Perfo - 292.000km

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #336 Gepost op: 05-09-2018 20:12:19 »
DPD toch afgekomen, nieuwe gasveren achterklep. STABILUS LIFT-O-MAT 3958IA. Appeltje eitje.
Stationairregelaar, gasklep, het hele inlaattraject nagekeken en schoongemaakt, los slangetje gefixed. Beter!
Ook een razorx toegepast op de inlaat.
Airco, even gekeken, maar op de stoep gaan shimmen, nee, bedankt. Heb met enige moeite de ghetto-fix gedaan.  :eusa_whistle: Lekker fris, ook na 10 minuten.

Vrijdag ga ik km's maken.  8)

Todo lijstje bijgewerkt.
« Laatst bewerkt op: 05-09-2018 21:05:07 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4600
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #337 Gepost op: 05-09-2018 20:46:43 »
Nice, 10V TUNING!

Hier, kun je ook nog een volvobugje toepassen. Nog meer pk's  8)

En heb je de gasklep zelf al bijgevijld?

« Laatst bewerkt op: 05-09-2018 20:51:48 door volvobug »
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #338 Gepost op: 05-09-2018 21:04:38 »
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1699202.html#msg1699202  ;)

Betrouwbaar(der) maken is het credo, maar deze relatief kleine ingreep kan ik idd nog wel even tussendoor doen.
Die in de aanzuigbuis bedoel ik dus. Die gasklep vijl ik ooit ook wel bij.
« Laatst bewerkt op: 05-09-2018 21:08:10 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #339 Gepost op: 13-10-2018 00:09:14 »
Dikke investering: Thermostaat en temperatuursensor. Straks mooi weer, sleutelen!
Verder weinig nieuws. Veel te druk met werk. De gouden koets staat vaak stil.

Issues:
Af en toe 2 x starten, vermoed de antenne-ring.
Ghetto-fix AC werkt nog  :eusa_dance:.
Stationair toerental nog te hoog naar mijn mening. Vandaar de temperatuursensor...

Iemand belang bij een spoiler? Ligt in de weg.
Ik zoek nog een tweede afstandsbediening.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #340 Gepost op: 13-10-2018 13:51:30 »
Thermostaat zit erin. Sensor verkeerde besteld. Bummer. Iemand nog belang bij een "CALORSTAT BY VERNET WS3062" Volvonr: 9125463.
Wel even de weerstand vergeleken bij 20°C en in een pannetje kokend water. Kwam aardig bij mekaar in de buurt, dus die verklaar ik in orde.
--
Autogas Inside . . .

de Boeing

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • 855R AUT Lpi
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #341 Gepost op: 14-10-2018 11:47:13 »
Heb je deze temp sensor er nu wel ingezet? (omdat je de weerstand van de 2 hebt vergeleken?).

Hiervoor zou ik btw toch wel echt een originele adviseren.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #342 Gepost op: 14-10-2018 14:39:27 »
Heb je deze temp sensor er nu wel ingezet? (omdat je de weerstand van de 2 hebt vergeleken?).

Hiervoor zou ik btw toch wel echt een originele adviseren.

De oude (Volvo nr 9186486) zit er weer in. Die heb ik mbv multimeter vergeleken met de nieuwe CALORSTAT BY VERNET WS3062" Volvonr: 9125463.
--
Autogas Inside . . .

de Boeing

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • 855R AUT Lpi
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #343 Gepost op: 17-10-2018 10:05:08 »
De oude (Volvo nr 9186486) zit er weer in. Die heb ik mbv multimeter vergeleken met de nieuwe CALORSTAT BY VERNET WS3062" Volvonr: 9125463.


Ah, ok, nu ben ik mee :)

Wat 'slijt' er eigenlijk aan zo een oude tempsensor, de absolute meetwaarde, of de snelheid waarmee ie meet? (vraag ik me dan nog af)

Ik heb trouwens een nieuwer type gemonteerd bij mijn motor ombouw (wel origineel volvo/duur) en de stekker van mijn oude over gesoldeerd naar de nieuwe (die nodig was vanwege plaatsing X70 thermostaathuis).

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11525
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #344 Gepost op: 17-10-2018 10:23:08 »
Ah, ok, nu ben ik mee :)

Wat 'slijt' er eigenlijk aan zo een oude tempsensor, de absolute meetwaarde, of de snelheid waarmee ie meet? (vraag ik me dan nog af)

Ik heb trouwens een nieuwer type gemonteerd bij mijn motor ombouw (wel origineel volvo/duur) en de stekker van mijn oude over gesoldeerd naar de nieuwe (die nodig was vanwege plaatsing X70 thermostaathuis).
Het zijn temperatuur afhankelijke weerstanden die in principe heel lang mee kunnen gaan. Wat kan gebeuren is dat ze verlopen of dat ze intern geen contact meer maken. Vaker zie je dat de connector gaat corroderen.