Auteur Topic: WEBBLOG: Frankenstein 850 project  (gelezen 2300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter96

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 project
« Reactie #30 Gepost op: 23-10-2018 13:17:09 »
Hey, down-under, dat krikt vast lekker  ;D

Maar leuke vorderingen.

Zelf rij ik al 25k rond met niet vast gelaste VVT koppen, gaat ook prima (al draai ik wel geen 3000pk 8))

haha, ja met de zwaartekracht mee werkt wel fijn ;) (moet nog even uitzoeken waarom tinypic de fotos omdraait)
En betreft het vermogen, betrouwbaarheid is nu even het belangrijkste, als ik het blok vertrouw misschien wat meer kietelen  :angel: maar wel goed om te horen dat bij jou een gelaste VVT werkt! jij hebt een blok uit een x70N toch?

Die VVT assen zijn toch aan te sturen met M4.4 ?
Dacht dat Piet en Maarten daar wel raad mee weten.

Ja maar ik heb alleen VVT op de uitlaat zijde. Meer een millieu ding, om daarvoor helemaal een nieuw kabelboompje aan te leggen.... en dan moet ik ook mn brandstofleidingen omleggen. Dat zie ik niet zo zitten  :P  :eusa_shhh:

TBoss3

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
  • '94 855 2.5 20V
Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 project
« Reactie #31 Gepost op: 23-10-2018 14:42:23 »
Leuk blog, dit ga ik met interesse volgen! Wellicht dat ik in de toekomst ook zoiets wil gaan doen.

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1007
  • 855R AUT Lpi
Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 project
« Reactie #32 Gepost op: 24-10-2018 09:42:37 »
Ah ok, enkel de uitlaat VVT dus, dan heb ik niks gezegd :)

Zelf heb ik er een 2.4 T5 (B5244T5) ingelepeld en die heeft idd VVT op in- en uitlaat (en dat zijn ook andere VVT koppen dacht ik, werken enkel op oliedruk, waarbij de oudere types een kop hadden die met een veer erin al op voorspanning staan).

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 project
« Reactie #33 Gepost op: 24-10-2018 10:04:28 »
Ah ok, enkel de uitlaat VVT dus, dan heb ik niks gezegd :)

Zelf heb ik er een 2.4 T5 (B5244T5) ingelepeld en die heeft idd VVT op in- en uitlaat (en dat zijn ook andere VVT koppen dacht ik, werken enkel op oliedruk, waarbij de oudere types een kop hadden die met een veer erin al op voorspanning staan).

Juist..

Ik heb in het 'enkel uitlaatnokkenas VVT' type kop ervoor gekozen een N/A uitlaatnokkenas the plaatsen. Deze is vast (heeft VVT op enkel inlaat) en iets langere opentijd/duration.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

Wouter96

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 project
« Reactie #34 Gepost op: 30-12-2018 13:04:58 »
De studie is druk, maar toch wat kunnen doen aan de 850. Draadeindes van het uitlaatspruitstuk gefixed, keerringen gemonteerd en de versnellingsbak er weer aan geknoopt. Met dank aan Sandor voor de hulp en Koen voor de lift, motorblok achterin zijn auto gelegd (wat nog best flink tillen was  ::) )





Goeie familie bezigheid voor kerst: met je vader een motorblok in de auto hangen.


Nu puzzelen hoe die kabelboom ookalweer vast zat  :eusa_doh: wordt vervolgd.

Died850

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
  • Geslacht: Man
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
Re: WEBBLOG: Frankenstein 850 project
« Reactie #35 Gepost op: 30-12-2018 13:33:09 »
langzaam maar zeker wordt het wel wat ;) ;D.