Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Died850

Nissens is besteld icm nog wat andere kleine dingetjes die ik nodig had, en goed op het plaatje gelet dit keer :D. Iemand nog een nieuwe radiateur nodig voor een non Turbo? ;D

Died850

Voor het loshalen van de leiding waar de Orifice zit, zijn hier nog bepaalde trucjes voor nodig of is het toevallig links draad? Krijg het namelijk niet echt los ;D.

KIM

Nee het is gewoon rechtse draad.
De orifice moet je er waarschijnlijk even met een punttang uit halen.

Died850

Citaat van: KIM op 01-02-2017 17:04:58
Nee het is gewoon rechtse draad.
De orifice moet je er waarschijnlijk even met een punttang uit halen.
Oke goed om te weten, dan is het waarschijnlijk een kwestie van meer kruipolie en meer kracht.

Died850

#424
Vandaag weer wat vorderingen gemaakt met de 850. Koelerpakket zit er weer op evenals een verse multiriem. Alle fusees zitten weer op hun plek met randdelen  en de meeste airco leidingen zitten ook weer op hun plek. Ook een klein beetje roest bijgewerkt onder de accubak, zal wel ooit een accu een beetje hebben staan lekken..
Nu verder met de kabelboom aansluiten en nog de orifice vervangen.

Plaatje (lekker wazig :P)

V70geRwin

Goed bezig en wat een fijne klusplek zo enne proost  ;D

Died850

#426
Citaat van: V70geRwin op 06-02-2017 20:05:08
Goed bezig en wat een fijne klusplek zo enne proost  ;D
Dankje Gerwin ;D!

Vandaag is het mij eindelijk gelukt om de orifice te verwijderen. meteen de leiding even eruit gehaald opgeschuurd en in de zink spray en vervolgens zwarte lak gezet.


Orifice lijkt wel aan vervanging toe. Lijkt wel metaalslijpschel?? :eusa_sick:



elianmars

Sodeknetter, die is smerig!  :o

Died850

Is er trouwens iemand die voor mij een vacuüm overzicht heeft uit VIDA, en dan voornamelijk bij de voorfront van de auto?

Died850

Volgens mij een vrij duidelijk overzicht gevonden met betrekking tot het vacuüm traject. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78890.0.html

Dan mijn volgende vraag ;D, welke olie voor een automaat en waar te bestellen. Iemand tips?

Sbv

Bij zoveel troep op je orifice misschien de compressor eens nalopen. Mogelijk dat deze kaput is of beginnen kaput aan het gaan is.

Bakolie haal ik zelf bij dealer

Died850

Citaat van: Sbv op 08-02-2017 16:40:00
Bij zoveel troep op je orifice misschien de compressor eens nalopen. Mogelijk dat deze kaput is of beginnen kaput aan het gaan is.

Bakolie haal ik zelf bij dealer

Ja daar zat ik inderdaad dus ook aan te denken, leidingen zijn wel mooi schoon (in hoeverre het schoon is) vanuit de compressor. De condensor etc ga ik ook vervangen dus daar zal dan ook geen troep meer inzitten.

Zijn ze bij de dealer een  beetje redelijk (dus niet overpriced) met de prijzen voor olie? Mijn ervaring tot nu toe is namelijk van niet ;D.

Died850

#432
En weer doorrr, Airco leiding gespoten en teruggeplaatst, droger geplaatst (nog niet aangesloten ivm leeg systeem) voor front bijna helemaal terug gebouwd, kabels weer op de juiste plek gelegd Turbo slangen aangesloten met de mooie nieuwe silicone slangen en zo nog veel meer dingen ;D. Maargoed plaatsjes zijn leuker.

Mini timelaps ;)







Nieuwe beugel proberen voor de verstralers


Draden bende die ik nog netjes moet wegwerken


rjverbrugh

Citaat van: Died850 op 08-02-2017 16:36:02

Dan mijn volgende vraag ;D, welke olie voor een automaat en waar te bestellen. Iemand tips?
Mannol, de JWS 3309, 20l besteld in Dld voor 60 Euro en een tientje verzenden. Zit volgens mij ook een Mannol dealer in Heerle, Noord-Brabant (in de buurt van Roosendaal)

Died850

Citaat van: rjverbrugh op 10-02-2017 21:10:58
Citaat van: Died850 op 08-02-2017 16:36:02

Dan mijn volgende vraag ;D, welke olie voor een automaat en waar te bestellen. Iemand tips?
Mannol, de JWS 3309, 20l besteld in Dld voor 60 Euro en een tientje verzenden. Zit volgens mij ook een Mannol dealer in Heerle, Noord-Brabant (in de buurt van Roosendaal)

Dank voor de tip, zeker hier besteld? https://www.oel-guenstig.de/Automatikgetriebeoel/MANNOL-ATF-Multivehicle-Automatikgetriebeoel::1404.html


Gisteravond in al mijn enthousiasme maar begonnen met het vervangen van de verdamper onder het dashboard. Koppelingen op het schutbord kwamen gemakkelijk los alleen was het even zoeken voordat ik erachter kwam dat er nog bouten onder het parafaan zaten die het dashboard op zijn plaats houden. Had gehoopt alles te demonteren en weer te monteren in een avond maar dus niet gelukt ;D. Ook ben ik er nog steeds niet helemaal achter hoe het kachelhuis los kan zodat ik de verdamper kan vervangen. Iemand hier toevallig een fototje of uitleg van?