Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Duiven

De verdelerkap met rotor ook maar eens even demonteren en de oliekeerring bekijken die er achter zit.


Died850

#616
Citaat van: arjenT5R op 19-05-2018 08:46:20
Ouch zit wel een beste deuk in... ziet er wel uit of je die er zo uit drukt btw...

Might be worth a try :)

Geen idee wrm ie zo beroert loopt, ik zie niets geks ;D

Die deuk is er al voor een groot deel uit. Verder wel enigszins de moeite waard als je maar handig bent ;), al 400km gereden en rijdt echt top. Lekker vlot en heerlijk onderstel.

Citaat van: jellejas op 19-05-2018 09:46:09
Pfff beetje ductape tuning moet kunnen. Mooi kleur  ;D

Ja iemand heeft een poging gedaan. Kleurtje is idd leuk ;).

Citaat van: Hans Duiven op 19-05-2018 21:46:11
De verdelerkap met rotor ook maar eens even demonteren en de oliekeerring bekijken die er achter zit.

https://i.imgur.com/HZJy7Ke.jpg

Goed punt. Er is ook nog een krukaskeerring die lekt om aandacht ;D.

Nog een paar plaatjes van na het wassen.


Alter 1,5 achterkant blijf ik erg mooi vinden.


Toch als nieuwe daily inzetten?  :eusa_think: :)




arjenT5R

Haha 't enthousiasme van het hebben van een "nieuwe" straal er vanaf :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Volvoboy

Die 'nieuwe' is gewoon ontzettend leuk en rijdt verrassend goed! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Died850

Citaat van: The Volvoboy op 23-05-2018 12:23:05
Die 'nieuwe' is gewoon ontzettend leuk en rijdt verrassend goed! :D
Inderdaad! Gister uitvoerig getest hè  ;)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Died850


Died850

De 854 GLT is weer bij een nieuwe eigenaar. Heb de auto gered van de sloop en hoop dat de volgende eigenaar er net zoveel plezier van heeft als ik ermee gehad heb.

Nu weer verder met de lopende projecten. Deze week maar eens de achterbak afbouwen van de Alfa en ben nog druk bezig met schuifdaken herstellen. Heb nu een eerste proefmodel af. Niet geheel naar wens maar deze ga ik nu zelf tijdelijk gebruiken aangezien ik ben begonnen met mijn originele dak. Ik wil graag mijn originele glasplaat terug in de 850 vanwege de aparte blauw/groene kleur.

Paar plaatjes van het metalen frame.





Best flinke roestschade, ik zal de vorderingen proberen bij te houden in mijn blog ;D.

Vulk

Oh jee.... ik ga er binnenkort ook aan beginnen. Ik hoop dat mijn Spaans dak beter meevalt.

Died850

Dit is nu de tweede die ik uit elkaar trek, en meteen de ergste tot nu toe. Ze hebben allemaal roest en ook rot maar bij de meeste is het nog te redden. Hoop deze nog een beetje te kunnen oplappen met kneedbaar metaal en anders en ander frame.

Dakje komt uit een Oman auto ;D, dus minstens zo zonnig als Spanje. Echter wel een groot deel van zijn leven in Nederland gereden  :eusa_shifty:  ;).

Died850

Laatste week druk bezig geweest met een aantal frame's van dakramen waaronder mijn eigen ernstig beschadigde frame. HEt frame is nu alleen behandeld met antiroest spul en de verloren delen hersteld met kneedbaar metaal. moet nog nabewerkt worden en dan nog schilderen.

Paar ernstig beschadigde delen vooraf.



Na het ''plakken'' met kneedbaar metaal.




Ik hoop er na het schilderen nagenoeg niks meer van te zien. Dan kan de ruit er weer opgekit worden en heb ik mijn originele dakraam weer terug ;D.

Verder lekker bezig geweest met de 850. Verse remvloeistof inclusief spoelen en een nieuwe Optima accu nadat mijn vorige Optima accu was gefrituurd door de dynamo, kost wat maar vind het erg fijne accu's.
Verder vandaag eindelijk de airco afgevuld. Was wel spannend, twee maal een leiding die los kwam  :eusa_shifty: :eusa_wall:. Maar uiteindelijk gelukt. Helaas slaat de pomp niet aan, lijkt geen spanning te krijgen maar er zit ook een foutcode 1-2-2 op pin B1 van de OBD1 iet met een buitentemperatuursensor die sluiting maakt. temperatuursensor op dashboard werkt prima maar er schijnt nog een sensor te zitten tussen de interieurfan en de kachelweerstand. morgen maar eens zoeken.


Ook de 164 weer eens naar buiten gehaald om af te stoffen, zit nog steeds zat werk aan maar einde begint in zicht te komen  :eusa_dance:.


Tot slot ook nog een setje Meteor velgen gescoord. Heb de winterbanden van de Persus velgen gehaald en daarop gezet. Persussen stonden 'm erg goed maar denk Meteor's nog beter ;D.

Died850

Drie weken geleden begonnen aan een heerlijke vakantie :D.

Vooraf gaand van de vakantie nogmaals de bakolie vervangen, deze kwam er nu aardig donker rood uit dus lijkt verbetering in te zitten. Na de vakantie nogmaals vervangen.

Voor de vakantie heb ik van de 850 een camper gemaakt :D, om er vervolgens een deel van Oost Europa te bezoeken met als eind doel de Transfagarasan in Roemenië (ja die weg van Top Gear inderdaad).
Eerste deel was van huis naar Dresden, daar mijn eerste overnachting gedaan en volgende dag Dresden in de ochtend bezocht. Vanaf Dresden een binnendoor weg naar Praag ingesteld in de navi en vervolgens naar Praag gereden, vanaf dat stuk begon de vakantie voor mijn gevoel pas echt ;).

Eerste keer de grens over met Tsjechië. Het stukje Dresden Praag is vrij kort en erg mooi om binnendoor te rijden. Na een dagje Praag bezoeken eerst gedacht te rijden via Bratislava naar Boedapest maar uiteindelijk ervoor gekozen in een keer vanaf Praag naar Boedapest te rijden.


De camper in spe ;).
In tegenstelling tot Praag, wat ik met het openbaar vervoer heb bezocht ben ik in Boedapest met de 850 erin gegaan, Parkeren in het centrum was daar zowat goedkoper dan parkeren in een willekeurig dorp in Nederland :D. Uiteraard een prachtige stad maar gezien het hier een 850 forum is alleen een plaatje van een 850 ;D.

Na Boedapest mijn koers gezet richting Roemenië, niet in een keer gereden. Heb overnacht bij wat ik dacht dat het een camping zou zijn maar meer leek op iemand zijn achtertuin. Prachtige omgeving en in mijn beste Hongaars (wat ik totaal niet spreek ;D) een plekje geregeld.

Daarna dacht ik wel eventjes in een dagje binnendoor naar de Transfaragasan, eerste stuk ging prima maar gezien ik voor Roemenië een vignet nodig had wat ik uiteraard niet van tevoren had besteld besloot ik toch maar de grens overgang te nemen via de snelweg, vervolgens heb ik zeker een goede twee uur mogen genieten van de hitte (ja de airco deed het niet uiteraard) tussen het overige fileverkeer naar Roemenië. Om na deze file vervolgens nog een goed half uur in de rij te staan bij een benzinepomp voor een vignet. Ja dat ga ik in het vervolg anders aanpakken.
In Roemenie toch maar wat snelweg genomen om tijd in te halen, Snelwegen waren van prima kwaliteit maar op het laatst toch binnendoor moeten rijden waar de wegen toch wel te wensen over lieten. Was wel een beetje te verwachten. De volgende dag de prachtige Transfagarasan gereden. Lekker vroeg vertrokken rond half 7 om de ergste drukte te vermijden want het is wel een trekpleister. Was een erg mooie route om te rijden alleen viel het asfalt erg tegen, had er niet aan moeten denken om daar met de motor te rijden. Wel heerlijk van de rust en het uitzicht genoten in de bergen.

Daarna richting Belgrado gereden. Mooi dwars door Roemenië binnendoor om vervolgens de grens met Servie te bereiken waar ik uiteraard weer lekker lang mocht wachten en waar het leek alsof de tijd al 40 jaar stil stond.

In Servië een prachtig lang stuk weg gereden langs de Donau, vond het haast nog mooier om daar te rijden dan de Transfagarasan.

Helaas was ik in Roemenie vlak voordat ik de grens ging oversteken even vervelend door een wesp in mijn rechter kuit gestoken met als gevolg dat mijn hele onderbeen en voet 2 keer zo dik waren geworden. Hier viel erg slecht mee te lopen en het jeukte uitereaard ook flink. Toen in Belgrado besloten mij maar even te trakteren op een chique hotel ;D.

Na het korte genieten van Belgrado en het heerlijke hotel mijn reis voortgezet richting Slovenië, had besloten Zagreb over te slaan aangezien er met mijn voet slecht te lopen viel. Ik was erg blij dat mijn cruisecontrol het ineens weer deed :D. Uiteraard weer een paar keer flink lang mogen wachten bij de grens overgangen tussen Servië - Kroatië en vervolgens Kroatië - Slovenië.
Om in Slovenië bij een kasteeltje te overnachten.

Na Slovenie naar Italie gereden, om precies te zij Modena en omgeving om te gaan kijken bij de fabrieken van Ferrari, Maserati, Lamborghini, Pagani etc. Mear ook de verlaten fabrieken van Bugatti en De Tomaso. Was erg leuk om alles even te zien, uiteraard niet naar binnen geweest gezien de twee dagen die ik had.
Na Modena via de Piemonte (ook erg leuk om doorheen te rijden) Naar Piombino gereden om vanaf daar de boot naar Sardinië te nemen.
Op de ferry werd mijn 850 gelijk tussen de andere campers geplaatst ;D.

Eenmaal in Sardinië aangekomen doorgereden naar het zuiden om daar en nu nog steeds te genieten van de zon, zee en strand. De 850 staat alweer ruim een week stil ;D met 4500km extra erbij op de klok. Volgende week weer de lange rit naar huis.

Schade tot nu toe:
- Complete voorbumper gezandstraalt
- Schuifdak wilt niet meer schuiven, gelukkig nog wel kantelen.
- Achterremmen piepen als een gek.

Bij terugkomst maar weer eens de bakolie verversen alsmede een kleine onderhouds beurt.