Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

De net niet V70 gister voor de apk gedaan en afgekeurd. Gordel te ver versleten, remslang en paar stofhoesjes. Alles al liggen behalve de gordel. Volgende week voor de herkansing! Viel mij nog alles mee

TBoss3

Citaat van: Died850 op 06-10-2018 17:26:25

Verder nog wel een leuke update gedaan aan de 850  8)




Wow wat een mooie auto! Echt gaaf met die Volans.
Kan je mij vertellen wat het typenummer o.i.d. van de verstralers die je voor je grille hebt staan is? En hoe valt zoiets te monteren? Ziet er gaaf uit en zou ik zelf ook willen doen.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Died850

Citaat van: TBoss3 op 23-10-2018 20:23:03
Wow wat een mooie auto! Echt gaaf met die Volans.
Kan je mij vertellen wat het typenummer o.i.d. van de verstralers die je voor je grille hebt staan is? En hoe valt zoiets te monteren? Ziet er gaaf uit en zou ik zelf ook willen doen.

Dankjewel!

Als verstralers heb ik een setje Hella Comets. Ja zelfde naam als de velgen ;). Gemonteerd op een originele accessoires beugel van Volvo voor de 850. Kabelboompje zelf gemaakt.

Died850

Had een afbrokkelend stuur in de V70 en een niet matchend dasboardklepje. Toevallig kwam beide langs op FB dus gekocht.
Heerlijk gezicht dat dashboard nu al zeg ik het zelf ;).


soumsoum

Dat ziet er schitterend uit! Als nieuw!
Volvo 855R 1996

volvobug

Mooi!  Zie ik daar een origineel ECC rooster-telefoonhouder dinges?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

Citaat van: soumsoum op 28-10-2018 10:40:45
Dat ziet er schitterend uit! Als nieuw!
Danku,  ;D, als nieuw durf ik niet te zeggen maar wel erg netjes geworden ja!
Citaat van: volvobug op 28-10-2018 11:25:26
Mooi!  Zie ik daar een origineel ECC rooster-telefoonhouder dinges?

Dat klopt ja! Komt tzt wel te koop denk ik ;).

volvobug

Citaat van: Died850 op 28-10-2018 11:35:53
....
Dat klopt ja! Komt tzt wel te koop denk ik ;).

Stuur maar pb met uw vraagprijs heer Died850  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

De V70 is weer vertrokken, was een erg fijne auto maar 4 auto's is te veel  ::). En heb er denk ik iemand mee blij gemaakt!

Nu weer terug naar de 850. Daar staat een hoop voor in de planning maar helaas is er nog weinig te bestellen. Bilstein B6 en IPD swaybars voor en achter staan momenteel beide in backorder..
Dit zal hopelijk allemaal weer in januari te bestellen zijn en dan kan ik de 850 eens echt verwennen.
Ook gister maar gelijk mijn 'nieuwe' winter set gemonteerd, ik ben blij ;D.


cornelis-b

Wat moeilijk te zien Diederick maar zijn het Comets of Meteors, ze staan hem goed.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Citaat van: cornelis-b op 18-11-2018 18:44:39
Wat moeilijk te zien Diederick maar zijn het Comets of Meteors, ze staan hem goed.


Zijn Meteor's, dankje Henk.

Wouter1973

Staan zeker goed! Lopen ze niet aan als je net iets te enthousiast een verkeersdrempel neemt?

Died850

Nee geen last van zijn 205/55r16 banden. Had ik ovrige winter ook maar dan icm Persus velgen.

Wouter1973

Citaat van: Died850 op 18-11-2018 20:32:25
Nee geen last van zijn 205/55r16 banden. Had ik ovrige winter ook maar dan icm Persus velgen.

Dacht al te zien dat de banden vrij hoog zijn en de wielkasten goed vullen. Ik heb er met mijn zomerbanden (205/50/R16) geen last van, maar nu met de winterbanden eronder (205/55/R16) dus wel. Zelfde velgen (16" Columba's).

Died850

Tijd voor de laatste update van het jaar ;D.

De 850 is op dit moment geschorst in afwachting van wat onderdelen. Alles is al besteld maar de levering laat op zich wachten. Zoals bekend zijn de B6 dempers in backorder maar al wel besteld dus hoop dat als ze binnen komen ze snel worden verstuurd ;D. Verder IPD sway bars gekocht, downpipe met schuine flens, 16T schuin en witte injectoren. TZT als alles eronder en eraan hangt een afspraak met schutten maken voor wat afstelling op maat :).
Verder zijn de remblokken aan de voorkant toe an vervanging maar dat is niet echt spannend haha.

Wel nog een laatste plaatje met de sneeuw van een nacht/ochtend.


Om de autoloze tussentijd te overbruggen heb ik voor een leuke prijs een Volvo S80 2.4T Dynamic uit 2002 gekocht. Lekkere auto en heb altijd nog eens een S80 van de eerste generatie willen hebben. Heerlijk rijk uitgeruste S80 met de leer alcantara sportstoelen en uiteraard automaat. Mist alleen een schuifdakje.


En dat verbruik  :o


Altijd dealer onderhouden geweest en dat is te zien. Uiteraard was de wagen op moment van aankoop toe aan een kleine beurt en een distributieriem dus olie vervangen en de distributieriem vernieuwd. Verder gaf de TCV een foutmelding dus die vervangen voor een Pierburg, nu geen foutcodes meer!


Het is een Amsterdamse auto geweest dus de nodige parkeerschades zoals de flinke deuk in het rechter voorscherm.
Na het vervangen van de distributieriem wilde ik de KM-stand noteren voor de sticker. Helaas wilde bij starten de teller bak niet meer mee aan (de rest werkte perfect!). Tja dan weet je weer dat je een eerste generatie N hebt  :eusa_shifty:. Dus gelijk een afspraak gemaakt bij ETS1 voor een revisie van de tellerbak, kost wat maar zeer vakkundig, snel en vriendelijk geholpen. Was namelijk erg raar in het donker rijden zonder tellers  ::)  ;D.


De S80 blijft tot ongeveer eind januari. Daarna even tijdelijk de lease auto van thuis tot mijn beschikking om erna weer met de 325i E36 te gaan rijden. Hopelijk is na April de 850 weer af. Zal vooral liggen aan de levertijd van de onderdelen  :eusa_whistle:.