Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Citaat van: de Boeing op 04-04-2019 10:40:08
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Stiekem toch wel wat jaloers op die koets kleur!!!

Zit er nu een soort van (rode) vloeibare pakking tussen turbo en downpipe? En is het koppel onderin nog wat bescheiden gehouden door Schutten? want dacht dat de 16T schuin al snel flink wat druk kan geven (en de standaard drijfstang tandenstokers daar niet zo van houden).

ipd swaybars hebben echt een grote impact (al moet ik bekennen dat met alleen al de voorkant ook het comfort toch wel wat afneemt, en dan moet ik de achterkant nog (steeds) plaatsen...  )

Thanks! ben ook erg wijs met de kleur. Dat rode pakking-achtige is gewoon kopervet. Ideaal om uitlaat delen luchtdicht op elkaar aan te sluiten.

Qua tuning denk ik dat schutten wel weet wat ie doet ;).

Citaat van: The Volvoboy op 04-04-2019 14:16:57

Lekker bezig Diederik, wordt echt een serieus snelle auto binnenkort! :D Die swaybars moet ik ook maar eens op m'n verlamglijstje gaan zetten...

Ja die swaybars zijn zeker de moeite waard!

Died850

#706
Aangezien ik vanochtend nogal vroeg op was maar eens mijn bestuurdersstoel af gemaakt.

Ik had van Thys een setje nieuwe verwarmingsmatten overgenomen en dat samen met een verse thermostaat gemonteerd in de bestuurdersstoel die ik nog had staan. Deze stoel ga ik erin zetten ter vervanging van mijn huidige R stoel.
Ik heb het zitvlak geplaatst van een bijrijdersstoel zodat deze wat steviger aanvoelt.

Nieuwe originele onderdeeltjes  :eusa_dance:.


Om de matten neetjes te plakken met het schuim gemonteerd trok ik de matjes tussen de leuning en de zitting door om vervolgens het plastic van de plakrand te trekken als het er tussen zat. Kan best lastig werken want het spul kleeft goed.


Nieuwe matjes geplakt.


Alcantara scheren, niet heel goed gelukt helaas.
Voor

Na


En het geheel. Donkere vlekken zijn nog natte plekken van het schoonmaken.


Ben wel erg tevreden over het resultaat!

Verder heeft de Alfa 164 weer voor 2 jaar APK! want is in januari 30 geworden. Jammer dat ik niet gebruik kan maken van de overgangsregeling.


En rij ik momenteel weer rond in de BMW. Deze eindelijk eens goed gebruikt waar ik 'm voor heb gekocht/opgebouwd  8).


Wouter96

De motorruimte van de Alfa lijkt mooi te glimmen! Leuk dat al je auto's weer rijden

classicT5

Alfa Busso V6, altijd goed :) Dat geluid....

Died850

Citaat van: Wouter96 op 23-04-2019 11:20:45
De motorruimte van de Alfa lijkt mooi te glimmen! Leuk dat al je auto's weer rijden
Thx wouter

Citaat van: classicT5 op 25-04-2019 21:46:56
Alfa Busso V6, altijd goed :) Dat geluid....
Ja magisch he ;D

Died850

#710
Stoel is gemonteerd en zag er uiteindelijk toch wel een stuk beter uit dan mijn oude R stoel.




Verder een nieuwe aanwinst in de verzameling. Een 855 2.5 20V uit 1996 met handbak.  Leuk ding, was afgeschreven volgens de dealer door een kapotte brandstofpomp. Pomp gewisseld en loopt weer prima ;D.




Gelijk maar even een zwarte dubbeldin erin gezet die ik nog had liggen, samen met een handzender van een basic alarm met ontvanger.


The Volvoboy

Je hebt weer mazzel... ;D Kom binnenkort wel even proefrijden :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Died850

#712
Vandaag nuttige besteed door de 20V even te voorzien van een verse distributieriem en een grote beurt, met dank aan Yannick voor de hulp. Gelijk alles even reinigen en nalopen/ goed vastzetten en wat loopt zo'n NA ineens nog lekkerder dan ;D.



Paar nieuwe (betere) rubbers en schokbrekers konden geen kwaad   :eusa_whistle:


Kleurtje staat er goed bij zo half in de zon voor ruim een half miljoen KM.


Verder met de Turbo langs Schutten geweest. Een mooie tune waar niet het maximale uit het blok wordt geperst. Lekkere lineaire turbodruk opbouw maar toch even wat meer vermogen. Rijdt weer heerlijk!  :D
De Koni STR dempers en IPD swaybars bevallen erg goed! De hoogte is ook erg mooi vind ik zelf. Ook zit de andere stoel met zitvlak van een bijrijdersstoel net wat steviger weer dan de oude R stoel. Al met al de week weer nuttig besteet aan de 850's ;).




classicT5

Die Alpine is ook leuk, ook van jou?

Die rubbers waren maar klein beetje gaar :)

Died850

Citaat van: classicT5 op 26-05-2019 19:32:13
Die Alpine is ook leuk, ook van jou?

Die rubbers waren maar klein beetje gaar :)

Ja leuke Alpine, maar niet van mij. Zo'n toereikend budget heb ik niet 😅.

Stefan

Wat een bijzonder chique verschijning Died! Echt heel mooi. :eusa_clap:
Die verstralers ben ik ook aan het overwegen. Heb je die geschakeld met het groot licht, of kunnen ze apart aan en uit? (heb je daar een knoppie voor  :P)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

)()()sT

Ik vind die goude echt nog steeds te gaaf. Schitterend 8)

Stefan

Citaat van: )()()sT op 26-05-2019 21:34:16
Ik vind die goude echt nog steeds te gaaf. Schitterend 8)
Is die kleur niet meer Champagne? de S60 is in het "goud" :eusa_sick: geleverd en dat is  toch een hele andere kleur (en lang niet zo mooi, vind ik )
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Died850

Citaat van: Stefan op 26-05-2019 21:31:59
Wat een bijzonder chique verschijning Died! Echt heel mooi. :eusa_clap:
Die verstralers ben ik ook aan het overwegen. Heb je die geschakeld met het groot licht, of kunnen ze apart aan en uit? (heb je daar een knoppie voor  :P)
Dankje stefan! :D. De verstralers zijn mee geschakeld met het groot licht maar kan ik wel met een knopje aan of uit zetten. Dus of ze mee aan gaan of niet. Originele accessoires met bijbehorend knopje ;).

Citaat van: )()()sT op 26-05-2019 21:34:16
Ik vind die goude echt nog steeds te gaaf. Schitterend 8)
Dankje Joost!

Citaat van: Stefan op 26-05-2019 21:37:13
Is die kleur niet meer Champagne? de S60 is in het "goud" :eusa_sick: geleverd en dat is  toch een hele andere kleur (en lang niet zo mooi, vind ik )
Ja daar zijn de meningen inderdaad over verschollend. Kleur heet beige metallic volgens Volvo.

MikeyQR

Mooie bak, als je geen 850 kenner zou zijn, zou je denken dat het een R was. 8)