De deukenbak

Gestart door Lutra, 06-05-2019 10:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lutra

Omdat ik als nieuw forumlid nog geen berichten aan kan maken in de advertenties kreeg ik de tip om een blog aan te maken met een to-do list. En die is best wel lang. Mijn huidige V70 heb ik te snel gekocht, het is onze 2e auto, de hoofdauto is een Volvo 945 op lpg. Omdat onze 2e 940 total loss werd gereden door een busje dat door rood reedt (Volvo saved my life) moest ik op zoek naar een vervanger en een vervangende 945 automaat begint zeldzaam te worden voor een redelijke prijs. Dus voorlopig een V70 gekocht als tijdelijke auto. Deze was in mooie staat en heb ik vervolgens aan mijn zoon doorverkocht. Maar ik was inmiddels wel verkocht, zo'n 850/V70 rijdt wel erg fijn. Vervolgens kocht ik in een snelle opwelling mijn huidige V70. Van buiten vol met parkeerschades maar hij reed goed. Toch spijt, ik irriteer mij aan de schades en twijfel of ik toch niet een nettere wil. Maar wie wil zo'n V70 dus voorlopig ga ik 'm toch wat proberen op te knappen tenzij de APK uitslag tegen valt.
Mijn garage gaat 'm binnenkort APK keuren en checkt dan de algehele staat ook even, dat zal dus de doorslag geven om te houden (en dus op knappen) of wat anders te zoeken.
De to-do list:
APK
Beurt
Verlichting automaathendel

Binnenverlichting repareren
Binnenpaneel achterklep (zit er niet meer op dus die zoek ik, wie heeft er wat liggen omgeving Ede, donkergrijs/zwart?)
Andere voorschemen l en r. Kleur 412 (zag ze al bij Hunter parts liggen)
Andere motorkap vanwege verweerde lak Kleur 412
Rechter voordeur 412
Voorbumper 412 (wie heeft deze liggen in 412)
Stuur rechtzetten
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km

Lutra

Zo, in 1 keer de to do list af. :)
Voor de APK moest er best veel aan gebeuren en ik liep een veel mooiere v70 tegen het lijf.
Binnenkort een update
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km

volvobug

 ;D Zo kan het ook natuurlijk. Kom maar op met die update en vooral de foto's  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lutra

#3
Update, duurde even maar was 5 weken naar Zweden, met de 940 uiteraard (op LPG) die daar de 500.000km grens passeerde.
De V70 nog maar beperkt gebruikt, donderdag wordt de distributieriem vervangen en aangezien de auto al over de km voor vervangen heen is rijd ik zo weinig mogelijk.  Inmiddels wel de eerste puntjes van aandacht gevonden dus uiteraard weer een to do list:
- passsagiersportier werkt opeens niet meer. Wel de vergrendeling maar zowel van binnen als van buiten is het portier niet te openen. Kennelijk is er mechanisch iet kapot/los. Iemand hier ervaring mee?
- distributie, donderdag door de garage
- onbalans, balanceren voorwielen
- beurt
- veel loslatende lak op met name de voorbumper (zelf spuiten? of vervangende bumper vinden)
- 2 roestplekjes bij voor- en achterraam
- bumperbescherming aanbrengen, een meegespoten (lichtgrijs) achterbumper bij een stationcar, hoe verzinnen ze het..
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km

Lutra

Inmiddels een paar maanden verder. Garage heeft de distributie en waterpomp vervangen en de auto heeft een beurtje gehad. Ondanks de recente APK van de verkopende garage was het toch verstandig om voor de remmen goed onderhanden te nemen, incl nieuwe remklauwen. Kost wat maar ik moet er redelijke wat km mee maken naast de ritten met de 940.
Het rechter voorportier wilde niet meer open en dat heeft mijn garage ook verholpen. Uiteindelijk een vervangend slot er in. Komt wel regelmatig voor net als haperende sloten begrijp ik. Kennelijk is de 850 op dit vlak ook wat minder storingsgevoelig. Dit soort probleempjes kom je niet tegen bij een 940...

Behalve het zelf spuiten van de bumper heb ik zelf nog weinig aan de auto gedaan. Nu nog te doen;

- 3 verstralers op de bumper

- blinderen ruiten laadruimte

-schuren en spuiten achterbumper met een bumperbescherming er op (voorjaarsklus)
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km