Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

#1065
Vandaag de achterbumper van de DOP beter vastgezet. Zat links niet goed en ik had de schermen nog niet vastgepopt.

En maar eens een keer gewassen.
En nu nog probere nde foto's hier te krijgen.... ???





BR

elianmars

Nu de bumperdekken nog behandelen, dan staat-ie er nóg mooier bij  :)

Zo kan het er uit zien na een paar keer behandelen met lijnolie:


elmarconi

--
Autogas Inside . . .

razorx


blauweroffel

#1069
Citaat van: razorx op 31-03-2019 20:15:40
Als ik dat zie wil ik mijn 850 weer terug. Interessant.

Het lijkt of de bumper dan ook een beetje cracquele wordt.
Maar Elianmars heeft gelijk: de bumpers worden nog aangepakt. Ik heb ook ergens (op fb) een goedje voorbij zien komen, zal het hier posten als ik het  nog terug kan vinden.

De voorbumper gaat er nog af, is gescheurd op de bekende plekken. Die moet gemaakt worden en dan opnieuw spuiten. Als je goed kijkt zie je dat de bumper op de hoek ook beschadigd is.

En op het dak zit roest langs de rails, dat moet ook nog worden aangepakt.

Things to do voordat het 9 juni is:

radiocode opsnorren
achterklep vervangen en gasveren vernieuwen
T-5R emblemen plaatsen
originele chroomkleuren grill
dak spuiten
voorbumper repareren
abs controller solderen
SRS storing opsporen en verhelpen
stuur restaureren
het bekende tandwieltje in de teller vervangen
middenconsole vervangen: kapot op de bekende plek waar de armsteun scharniert. (andere console ligt al te wachten)
tapijt linksvoor vervangen, gat op de hakplek.....
alle tapijt er uit en eens goed schoonmaken

en als het geld dan niet op is:
Velgen opnieuw spuiten/coaten.

Deze horen natuurlijk op deze auto, maar ik heb ook nog (5) volans.......staat ook mooi, maar is niet origineel.

BR

blauweroffel

Vandaag hebben we via een soort skype verbinding gehad met Utah, Amerika. Daar zit een kliniek die gespecialiseerd is in het behandelen van mensen met NAH.
We hebben te horen gekregen dat een behandeling heel goed mogelijk is en dat veel mensen met dezelfde klachten na behandeling enorm zijn opgeknapt!!
We zijn nu bijna 2 en een half jaar verder na de klap en ik ken het bijna niet geloven. (https://www.cognitivefxusa.com/concussion-treatment#epic-treatment). Er gloort hoop aan de horizon. 't kost een paar cent, maar dan heb je ook wat.

16 september start de behandeling, rond 8/9 september vertrekken we die kant op. Nu van alles gaan regelen en en hopen dat 16 september snel gaat komen...
Ik ben blij.

BR

henry classic v70

Goed nieuws, hopelijk heeft de behandeling ook het gewenste resultaat voor je vrouw
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars


blauweroffel

De grijze verliest koelvloeistof. Heb nu al enkele malen bij moeten vullen. Er is geen pijl  op te trekken overigens. Dan weer bijvullen na twee dagen, dan weer 10 dagen niks bij hoeven doen.
Van de week met de caravan naar de Betuwe geweest. geen centje pijn. Op de terugweg na een paar km even de auto stil gezet en Buren ingewandeld.
Kom ik terug, ligt er toch een aardig plasje koelvloeistof onder  de auto, bumperhoogte., het hangt ook aan het subframe. :-\

Dus goed in de gaten houden op de terugweg. Halverwege weer gestopt (mn vrouw moest toch de prikkels wegwandelen). Totaal geen lekkage....(reservoir ook nog goed gevuld). Bij thuiskomst na een uurtje gekeken: geen lekkage....... :eusa_think:
Schiet mij maar lek.

Ik vermoed problemen onderin de radiateur, wat zoou het anders kunnen zijn? En nee, er komt geen witte rook uit de uitlaat, dus ik verdenk de koppakking niet (dan moet er toch ook iets van olie in het koelwater reservoir zijn te zien?)

BR

KIM

Radiateur is wel de grootste kanshebber gezien het plasje. De radiateur kan ook kapot gaan op de felsranden bij de kunststof bakken. Gewoon even warm laten draaien en checken met een lampje waar het vandaan komt. Check ook even de slangen en slangklemmen.

blauweroffel

Ik ga aansluitingen nakijken, en slangklemmen controleren.
Heb ook maar alvast even gezocht naar nieuwe radiateur. Prijzen vallen mee, wel veel merken.
En koelribben gesoldeerd of mechanisch gelast......wat is nu een goed merk en wat is beter: koelribben mechanisch gelast of gesoldeerd?

BR

KIM

Dat laatste zou ik zo niet weten maar met een radiateur van Nissens haal je goede kwaliteit in huis.
Let bij bestellen even op de aanwezigheid van oliekoelers voor automaat en motorolie, indien van toepassing

blauweroffel

Citaat van: KIM op 28-04-2019 11:32:15
Dat laatste zou ik zo niet weten maar met een radiateur van Nissens haal je goede kwaliteit in huis.
Let bij bestellen even op de aanwezigheid van oliekoelers voor automaat en motorolie, indien van toepassing

thx!
Ik heb een MT, benzine. Ik zoek op kenteken, dus dat moet lukken.

BR

hilko73

Ik heb nog een vrijwel nieuwe radiateur in de aanbieding. PB maar indien gewenst.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

elianmars

Alle slangen nog goed? Ik rook bij de C al een hele tijd koelvloeistof na een ritje. Geur kwam onder de motorkap vandaan. Ik dacht dat de radiateur lek was, maar na wat beter kijken bleek er een scheurtje in de slang naar de thermostaat te zitten. Net onder de slangklem.