Auteur Topic: Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ  (gelezen 93463 keer)

blauweroffel

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ
« Reactie #1155 Gepost op: 19-01-2020 13:59:16 »
Even wat stof afblazen en een kleine update.

DE grijze is inmiddels twee wiel aangedreven: kan met slippende voorwielen wegrijden, dus achterwielen worden niet meer aangedreven. En ik hoor een schavend geluid, ik verdenk de HO. Volgende week gaat Dennis er naar kijken. Meteen dan nieuwe schokbrekers en veerpoten voor, vacuumslangen vervangen.
Ik denk dat ik Dennis ga vragen of de jongens van zijn garage de koplampen willen vervangen.

Dennis heeft de groene ook even onder handen genomen:
S60-R spruitstuk, 16-T met billet wiel, schuine flens 3"downpipe. Stuurhuis vervangen. Veerpoten voor vervangen, kokerbalk linksachter is weer roestvrij.
Hopelijk de ze week klaar, kan ik m ophalen en de grijze achterlaten.

Ik denk erover om de grijze te verkopen. Zoals ie nu is kan dat niet, dus maken wat er kapot is. Ben op zoek naar XC70 uit 2005/2006 2.5T met haldexkoppeling. Liefst MT en open dak. Op LPG. Zie dat er tussen de 4900 en 8900 voor wordt gevraagd, afhankelijk van km stand. (en welgeteld één op LPG met km stand van 425k....)
Veel aan de grijze XC gedaan sinds ik m heb (heb m nu drie jaar en 100k mee gereden)
-nieuwe stoelzitting en wang vervangen
- nieuwe rembekrachtiger
- nieuwe koppeling en hulp koppeling
- nieuw potje voor vloeistof stuurbekrachtiging
- alle motorsteunen vervangen
- 20 nieuwe kleppen, klepseals en kop opnieuw afgevlakt (uitgevoerd door Dennis)
- nieuwe achterdemper en middenstuk
- deze week nieuwe dynamo
- achterspoiler gemonteerd
- andere deurkaarten (met leer ipv stof)
- verdampere heeft lpg installatie nagekeken
- andere velgen
- verder normale onderhoud, deze week nog nieuwe bougies

Kortom, goed onderhouden, heeft nu bijna 400k er op zitten, LPG G3 en MT. Wegdoen is dus eigenlijk zonde....