Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

#420
Vandaag  bij niks geweest.
Zwarte deur gedemonteerd, zit wel klein deukje/kras bij handgreep, maar deur is verder ok.
Vanmiddag maar er in zetten. Meteen handgreep binnenzijde nieuw, nieuw roostertje aircovoeler en nog twee middenarm steunen, twee deurschakelaars *70 gescoord en ri aanwijzer voor een 850 gescoord
Uitdeukdag maar eens bezoeken

BR

petrolhead2.5


blauweroffel

De deur zit er in.
Was eigenlijk redelijk eenvoudig. Bij het er in zetten is een tweede man wel even handig, om beide pinnen goed in de gaten te krijgen.
Het clinderslot was even pielen, maar uiteindelijk ook gelukt.
Bij het verwijderen van mijn eigen cilinderslot deed ik iets fout: de huls die om het cilinderslot zit, bleef achter in de deur. Omdat ik geen idee had hoe een compleet cilinderslot er uit hoort te zien, had ik niets in de gaten.
Na het overzetten van de deur moest daar dus het oude slot eruit. Ik had niet in de gaten dat om de cilinder die ik daar uit haalde een soort koker zit....

Ik deed mijn eigen cilinderslot in de andere deur en de sleutel wilde er maar een cm in... ??? ??? Maar ik kon de deur wel op slot draaien en weer open doen.......(met elke willekeurige sleutel lukte dat dus ook...)
Ra ra ra.
Vandaag werkte dat ook niet meer, de deur wilde niet meer van het slot.
Het slot er uit gehaald en TOEN PAS vergeleken met het andere oude slot. Toen zag ik het verschil en ontdekte de koker die om het slot hoorde.

Goed, koker van de oude af. Mn eigen slot gereapareerd want een van de twee ijzertje aan de uiteinde was kapot geknapt en het veertje was ook krom gebogen. Dus van het oude slot een ijzertje plus veertje  gebruikt, en de koker erom heen gedaan. Terug in de deur en de beide ringen er weer om. En ja hoor, toen wilde de sleutel er weer helemaal in en werkt het weer zoals het hoort.

Weer wat geleerd.

BR

blauweroffel

Ik had de blauwe overigens bijna verkocht.
Maar heel bizar, de aspirant koper is plotseling overleden, ......... :eusa_sick:

En dus weer in het te koop topic gezet. Degene die hem wil hebben krijgt er 4 portieren en een achterklep (met spoiler en bekleing) bij, in goede staat en dezelfde kleur.
4 volvo's voor de deur, zelfs de buurman kijkt bedenkelijk......

BR

Miel850

Citaat van: blauweroffel op 02-03-2016 20:41:44
Ik had de blauwe overigens bijna verkocht.
Maar heel bizar, de aspirant koper is plotseling overleden, ......... :eusa_sick:

Die had het laten afweten zeg je in het verkoop topic  :eusa_eh:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

elianmars

Citaat van: Miel850 op 03-03-2016 18:51:04
Citaat van: blauweroffel op 02-03-2016 20:41:44
Ik had de blauwe overigens bijna verkocht.
Maar heel bizar, de aspirant koper is plotseling overleden, ......... :eusa_sick:

Die had het laten afweten zeg je in het verkoop topic  :eusa_eh:


Als iemand overlijdt, laat-ie het inderdaad afweten  :eusa_shifty:

blauweroffel

#426
Citaat van: elianmars op 03-03-2016 20:43:44
Citaat van: Miel850 op 03-03-2016 18:51:04
Citaat van: blauweroffel op 02-03-2016 20:41:44
Ik had de blauwe overigens bijna verkocht.
Maar heel bizar, de aspirant koper is plotseling overleden, ......... :eusa_sick:

Die had het laten afweten zeg je in het verkoop topic  :eusa_eh:


Als iemand overlijdt, laat-ie het inderdaad afweten  :eusa_shifty:

Ja, dat zal ik even aanpassen.
Het bleef nl een lange tijd stil, ik hoorde niets meer van hem, en hij had al een aanbetaling gedaan.
Gisteravond ontving ik bericht van familie van hem dat hij was overleden.
IK zal  het aanpassen, want het klinkt idd niet zo netjes en fraai

BR

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

blauweroffel

#428
De rode is weer apk goedgekeurd.
Zat idd ergens een vacuumslangetje los, auto rijdt weer zoals het hoort en mml (lampje) is uit. Deze is niet meer te resetten door VIDA want dat lukt dus niet meer. Maar de accu even los en deze is weer uit.
Het servicelampje brandt nu ook, en er is een manier om deze ook zonder vida uit te krijgen. Iets met open deur  en slot op contact, 5 keer dagteller indrukken, duer dicht doen en dan dagteller weer loslaten. Zoiets was t, maar eens opzoeken.

Maar het volgende zit er aan te komen:
Een nieuwe ecc unit, want als ik al een unit vind uit modeljaar 2001, dan nog is het maar de vraag of deze gaat werken.
Een nieuwe gaat rond de .........600 euro.... kosten. Wat is wijs????
Ook het contactslot zal een keer vervangen moeten worden, want regelmatig is er geen beweging in te krijgen als ik m met de sleutel wil omdraaien. (en dan zit ie dus niet op het contactslot).
Ook de voorruit is aan vervanging toe, deze is mooi "gepolijst" door de ruitenwissers, vooral zeer goed zichtbaar bij tegenlicht.

Ook verdenk ik toch een stuurkogel links voor die kapot gaat, ik hoor zo af en toe een typische klonk geluid.

Arjen heeft net de carterventilatie vervangen er er nieuwe veerpootrubbers onder gezet.
De auto heeft er 334000 op zitten.

Sparen dus en ergens in mei laat ik het dan nog een keer goed aanpakken.

Lunadust

Contact op stand 1 de knop van de dagteller1 ingedrukt houden wordt 0 nog steeds ingedrukt houden nu contact naar stand 2 ongeveer 10 tot 14 seconden in gedrukt houden de dagteller komt terug op de oude stand.
Als het goed is is de beurt gereset.

Tevens is je uitleesproblem waarschijnlijk een chassinummerconflict tussen de ecc unit en de rest van de auto. Heb je de oude unit nog?
Ook al is deze kapot, je zult er wel mee kunnen lezen/programmeren.
Techneut, geen dichter.

blauweroffel

Citaat van: Lunadust op 04-03-2016 12:32:54
Contact op stand 1 de knop van de dagteller1 ingedrukt houden wordt 0 nog steeds ingedrukt houden nu contact naar stand 2 ongeveer 10 tot 14 seconden in gedrukt houden de dagteller komt terug op de oude stand.
Als het goed is is de beurt gereset.

Tevens is je uitleesproblem waarschijnlijk een chassinummerconflict tussen de ecc unit en de rest van de auto. Heb je de oude unit nog?
Ook al is deze kapot, je zult er wel mee kunnen lezen/programmeren.

Dank voor de reset tip, ga het zo even proberen.
En ik weet niet meer of ik de oude unit nog heb, ik heb er drie in de garage liggen..

BR

arjen850

Mooi dat de apk erop zit Gerco. Ik heb overigens niet je veerpootlagers vervangen maar de veerpootrubbers. Als er een stuurkogel kapot is dan zou dat minimaal als advies punt op je apk formulier moeten staan hoor😉

blauweroffel

Aangepast  ;D
Er staat idd niets vermeld op het apk formulier.

Toch hoor ik regelmatig een vreemd "knoenk" geluid regelmatig in het vooronder. Zonder dat ik door een kuil of over een dremple rij.  Voor het gehoor aan de linkerkant, maar dat kan bedriegelijk zijn.

BR

Sbv

boutje van de aandrijfas goed vast ? zit achter de naafkap

blauweroffel

#434
Heb de aanwijzing opgevolgd hoe het service lampje te resetten.

sleutel in stand I
dagteller indrukken, km gaat naar 0, dan weer terug naar de stand waar die op stond
dagteller ingedrukt houden en sleutel naar II
na een tel of tien gaat het servicelampje knipperen, maar het gaat niet uit
daarna gaat ie weer blijvend branden.....

IK start de auto en het volgende brandt nu:
mml en service lampje...... :P

Nog maar eens proberen straks
BR