Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Ludo

Citaat van: 855T5+ op 05-10-2014 20:37:53
Ist wahrscheinlich mehrere Malen schon im Forum erwaehnt, aber wie weisst du dass INA original OEM ist?

Is inderdaad al meermaals gebleken en bevestigd uit reacties.
Schrik dus niet als je FAG, INA, Ruville... uit het blauwe doosje van de dealer haalt.



855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

elianmars

#245
Citaat van: 855T5+ op 05-10-2014 20:24:04
Citaat van: elianmars op 04-10-2014 20:48:03
SKF is toch ook goed (althans, de wiellagers wel)?

Complete set lagers en rubbers

Ik ga mijn enthousiasme over de prijzen op eBay ietsje temperen: de aanbiedingen op eBay lijken heel goed, maar de plaatjes erbij zijn veelal misleidend, helaas.
Als de beschrijvingen in detail gelezen worden, dan wordt er hoogstens een set van 2 lagers geleverd, dus zonder de rubbers erbij, ook al staan ze wel op het plaatje,
maar meestal is het zelfs slechts één lager, zonder iets erbij en laten ze alleen de voor- en achterkant zien. Alle aanbiedingen met een plaatje waar ogenschijnlijk 4 artikelen op staan in de prijsklasse 120...188 euro zijn onduidelijk op het punt van welk merk of wat er nu precies geleverd wordt, 1 set of 2 sets of zelfs maar 1 of 2 van één van de onderdelen, i.i.g. niet wat je op het plaatje ziet. Da´s typisch eBay trouwens. Feitelijk heb ik het nog steeds niet veel goedkoper dan bijv. estateservices.nl kunnen vinden (hoogstens een paar tientjes, maar dan komen de verzendkosten uit Duitsland er nog bij 13...30 euro). Beetje jammer weer, dat eBay, misschien direct in China kopen? (Alleen dan 2...7 weken wachten plus customs risico).
MMM, ik denk nog even na 8)

Zo en nu houd ik op met topic vervuiling ;D

Hmmm......Da's dan weer minder. Ik heb er niet verder naar gekeken. Sorry  :eusa_shifty:

Edit: En toch was dit volgens mij een complete set. Als ik verder ga zoeken op dit nummer kom ik o.a. dit tegen: http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/onderstel/schokdempers/veerpoot-lager/skf/vkdc35634t

Zelfde set, alleen bijna twee keer zo duur.

Maar goed, maakt niet uit. Sets zijn toch niet meer verkrijgbaar  :P

855T5+

Citaat van: elianmars op 05-10-2014 21:03:19
Citaat van: 855T5+ op 05-10-2014 20:24:04
Citaat van: elianmars op 04-10-2014 20:48:03
SKF is toch ook goed (althans, de wiellagers wel)?

Complete set lagers en rubbers

Ik ga mijn enthousiasme over de prijzen op eBay ietsje temperen: de aanbiedingen op eBay lijken heel goed, maar de plaatjes erbij zijn veelal misleidend, helaas.
Als de beschrijvingen in detail gelezen worden, dan wordt er hoogstens een set van 2 lagers geleverd, dus zonder de rubbers erbij, ook al staan ze wel op het plaatje,
maar meestal is het zelfs slechts één lager, zonder iets erbij en laten ze alleen de voor- en achterkant zien. Alle aanbiedingen met een plaatje waar ogenschijnlijk 4 artikelen op staan in de prijsklasse 120...188 euro zijn onduidelijk op het punt van welk merk of wat er nu precies geleverd wordt, 1 set of 2 sets of zelfs maar 1 of 2 van één van de onderdelen, i.i.g. niet wat je op het plaatje ziet. Da´s typisch eBay trouwens. Feitelijk heb ik het nog steeds niet veel goedkoper dan bijv. estateservices.nl kunnen vinden (hoogstens een paar tientjes, maar dan komen de verzendkosten uit Duitsland er nog bij 13...30 euro). Beetje jammer weer, dat eBay, misschien direct in China kopen? (Alleen dan 2...7 weken wachten plus customs risico).
MMM, ik denk nog even na 8)

Zo en nu houd ik op met topic vervuiling ;D

Hmmm......Da's dan weer minder. Ik heb er niet verder naar gekeken. Sorry  :eusa_shifty:

Ze zijn prima urls, maar het is alleen niet met zekerheid te zeggen wat je nu precies krijgt. Maar inmiddels heb ik het volgende gevonden:

Document over VKDC 35634 T,
en als je dat leest dan zou het moeten zijn dat een set met de naam VKDC 35634 T wel degelijk 2 complete sets van lagers en rubbers bevat.
Dan kloppen de urls dus weer wel en zouden de prijzen van 120...135 euro incl. BTW en excl. verendkosten (13...30 euro) ook kunnen kloppen.
Waarom ze daar dan niet expliciet over zijn?
Ik ga gewoon een e-mail sturen aan die eBay verkopers en vraag wat er nu precies en welke aantallen in de aanbieding zit.
Dan laat ik het jullie hier weten.
Volvo: Mutatis Mutandis

elianmars

Zie de edit van mijn vorige post  :)

volvobug

Citaat van: 855T5+ op 05-10-2014 20:37:53
Citaat van: volvobug op 05-10-2014 20:29:45
Zittin van Febi nr 31387 en lager van INA http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/daempfung/federbeinlager-vorderachse-oben/1025624/
Beide OEM Volvo.
Im stil der Skandix:
Ist wahrscheinlich mehrere Malen schon im Forum erwaehnt, aber wie weisst du dass INA original OEM ist?
(und wie weiss ich dass ich ueberhaupt INA bekomme wenn dort gekauft, wenn auch  FAG / Litens / GMB / Koyo erwaehnt ist?)
Enzovoort?

Omdat ik INA als eerste montage van mijn V70 heb gehaald bij vervanging en ook uit het blauwe doosje van de dealert haalde: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1493132.html#msg1493132. Maar ik sluit daarmee niet uit dat ze in de loop der jaren ook wel andere merken hebben ingekocht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

855T5+

De e-mail naar de eBay verkoper is de deur uit.

Nou, Gerco, ik hoop dat je er wat aan hebt, deze topic vervuiling  ;D ::) :eusa_dance:
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

#250
Goed nieuws.

Van de partsrunner shop op eBay.de heb ik bevestiging gekregen dat hun set VKDC 35634 T 2x lager en 2x rubber bevat voor 135 euro incl. MwSt excl. verzending.

Ondertussen heb ik er alweer eentje gevonden die dat voor 99 euro levert (dus 2x x en 2x y). Merken erin onbekend.
Zelfs heb ik er eentje gevonden die twee rubbers levert voor 12,80 per stuk plus 15 euro verzendkosten.
Voor dat geld kun je twee keer vervangen voordat je de OEM prijs betaald hebt.
Maar die aanbieder verkoopt de lagers dan weer niet...

(Nog wel even de prijs van uitlijnen erbij optellen natuurlijk)
Volvo: Mutatis Mutandis

V70geRwin

Citaat van: 855T5+ op 07-10-2014 13:51:33
Goed nieuws.

Van de partsrunner shop op eBay.de heb ik bevestiging gekrtegen dat hun set VKDC 35634 T 2x lager en 2x rubber bevat voor 135 euro incl. MwSt excl. verzending.

Ondertussen heb ik er alweer eentje gevonden die dat voor 99 euro levert (dus 2x x en 2x y). Merken erin onbekend.
Zelfs heb ik er eentje gevonden die twee rubbers levert voor 12,80 per stuk plus 15 euro verzendkosten.
Voor dat geld kun je twee keer vervangen voordat je de OEM prijs betaald hebt.
Maar die aanbieder verkoopt de lagers dan weer niet...

Hou het nu maar bij bekende merken.
Er zijn rubbers die het na een paar maanden af lieten weten.
Sleutelen voor de hobby is leuk maar zo snel  :eusa_wall:

Die SKF set voor 135 is echt scherp, snel kopen!

855T5+

Citaat van: V70geRwin op 07-10-2014 13:53:26
Citaat van: 855T5+ op 07-10-2014 13:51:33
Goed nieuws.

Van de partsrunner shop op eBay.de heb ik bevestiging gekrtegen dat hun set VKDC 35634 T 2x lager en 2x rubber bevat voor 135 euro incl. MwSt excl. verzending.

Ondertussen heb ik er alweer eentje gevonden die dat voor 99 euro levert (dus 2x x en 2x y). Merken erin onbekend.
Zelfs heb ik er eentje gevonden die twee rubbers levert voor 12,80 per stuk plus 15 euro verzendkosten.
Voor dat geld kun je twee keer vervangen voordat je de OEM prijs betaald hebt.
Maar die aanbieder verkoopt de lagers dan weer niet...

Hou het nu maar bij bekende merken.
Er zijn rubbers die het na een paar maanden af lieten weten.
Sleutelen voor de hobby is leuk maar zo snel  :eusa_wall:

Die SKF set voor 135 is echt scherp, snel kopen!

Ik heb deze zojuist besteld.
Ben benieuwd wat ik uiteindelijk krijg voor 148 euro incl. alles en laat´t weten.
Deze set lijkt nu uitverkocht, maar dat is niet zo. Als je de webshop bij Partsrunner bekijkt,
kom je de advertentie meerdere keren tegen.
Volvo: Mutatis Mutandis

elianmars

Citaat van: V70geRwin op 07-10-2014 13:53:26
Citaat van: 855T5+ op 07-10-2014 13:51:33
Goed nieuws.

Van de partsrunner shop op eBay.de heb ik bevestiging gekrtegen dat hun set VKDC 35634 T 2x lager en 2x rubber bevat voor 135 euro incl. MwSt excl. verzending.

Ondertussen heb ik er alweer eentje gevonden die dat voor 99 euro levert (dus 2x x en 2x y). Merken erin onbekend.
Zelfs heb ik er eentje gevonden die twee rubbers levert voor 12,80 per stuk plus 15 euro verzendkosten.
Voor dat geld kun je twee keer vervangen voordat je de OEM prijs betaald hebt.
Maar die aanbieder verkoopt de lagers dan weer niet...

Hou het nu maar bij bekende merken.
Er zijn rubbers die het na een paar maanden af lieten weten.
Sleutelen voor de hobby is leuk maar zo snel  :eusa_wall:


Klopt. Ik had binnen 20.000 km gescheurde rubbers van Pro Parts Sweden (voorheen Scantech)  :eusa_wall:

blauweroffel

Ok jongens, bedankt voor het meedenken!!!

Inmiddels ook even een topic bij "remmen" opgestart, want inmiddels remt de auto ook slecht.
Verdenk de terugslagklep in de bekrachtiging, morgen de garage maar eens informeren.

Ga zelf aan de slag met de voorpoten binnenkort.

Tot die tijd op een geleende elektrische fiets naar mn werk  :D

BR