Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

updateje over de rode

Rijdt tegenwoordig goed op gas  :eusa_dance:
Lambda sonde voor vervangen, MML is uit en blijft uit :eusa_dance:
Ander benzinepomp: sindsdien is de benzinemeter dood: niet handig..............

Complete versnellingsbakrevisie met nieuwe aandrijf assen, auw.... :(
Maakte wel ergens in vooronder veel herrie/gebonk, vooral bij kuilen: de garage heeft complete ophanging/subframe homokinten nagekeken en konden niets vinden, en no cure no pay...
Gebonk is nu wel weg  ???

Nu de voorruit maar eens laten polijsten, de strepen van de ruitenwissers poets ik er niet meer uit.
Nog even en er staat 3 ton op de teller.

BR

855T5+

Citaat van: 855T5+ op 07-10-2014 14:14:30
Citaat van: V70geRwin op 07-10-2014 13:53:26
Citaat van: 855T5+ op 07-10-2014 13:51:33
Goed nieuws.

Van de partsrunner shop op eBay.de heb ik bevestiging gekrtegen dat hun set VKDC 35634 T 2x lager en 2x rubber bevat voor 135 euro incl. MwSt excl. verzending.

Ondertussen heb ik er alweer eentje gevonden die dat voor 99 euro levert (dus 2x x en 2x y). Merken erin onbekend.
Zelfs heb ik er eentje gevonden die twee rubbers levert voor 12,80 per stuk plus 15 euro verzendkosten.
Voor dat geld kun je twee keer vervangen voordat je de OEM prijs betaald hebt.
Maar die aanbieder verkoopt de lagers dan weer niet...

Hou het nu maar bij bekende merken.
Er zijn rubbers die het na een paar maanden af lieten weten.
Sleutelen voor de hobby is leuk maar zo snel  :eusa_wall:

Die SKF set voor 135 is echt scherp, snel kopen!

Ik heb deze zojuist besteld.
Ben benieuwd wat ik uiteindelijk krijg voor 148 euro incl. alles en laat´t weten.
Deze set lijkt nu uitverkocht, maar dat is niet zo. Als je de webshop bij Partsrunner bekijkt,
kom je de advertentie meerdere keren tegen.

Ik zou nog melden wat t resultaat is. De doos kwam binnen een week aan.
Hier zeg ik daar iets meer over. Ik heb ze nog steeds niet geinstalleerd overigens.
Volvo: Mutatis Mutandis

blauweroffel

De garage heeft ABS controller en rembekrachtiger vervangen voor 2e hands van de sloop (855)
De auto remt weer keurig rechtuit en zonder trillen. Het lijkt wel of ik pedaal verder moet intrappen voor ie reageert.

Maar nu brand lampje: "fout in de motorelektronica". Verkeerde ABS controller? (en service lampje brandt ook?)
Maandag maar eens navragen.
Zou zelf OBD I wel uit willen lezen, maar geen idee hoe ik dat moet doen.

BR

elianmars

ABS controller met/zonder TRACS?

Waarom niet de bestaande controller doorgesoldeerd? Heb je deze nog wel?

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 31-10-2014 21:58:52
ABS controller met/zonder TRACS?

Waarom niet de bestaande controller doorgesoldeerd? Heb je deze nog wel?

Hij bewaart de controller voor me en ook de rembekrachtiger.
Die haal ik maandag op.
En ik heb tracs, zit er verschil in een controller met en zonder tracs?

Ik had trouwens geen branden abs lampje toen ik problemen kreeg. Maar ik denk dat ik de controller naar Thuur stuur.

BR

elianmars

Citaat van: blauweroffel op 31-10-2014 22:20:29
zit er verschil in een controller met en zonder tracs?



Ja. Al weet ik niet of dat de oorzaak zou kunnen zijn van een brandend motorelektronica-lampje.

elianmars

Misschien dat er een vacuümslangetje is los geraakt tijdens de werkzaamheden, waardoor er nu een foutmelding is?

Ik las in een ander topic dat je 'm wilt gaan uitlezen. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 31-10-2014 22:53:41
Misschien dat er een vacuümslangetje is los geraakt tijdens de werkzaamheden, waardoor er nu een foutmelding is?

Ik las in een ander topic dat je 'm wilt gaan uitlezen. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

Ja, maar wordt morgenvroeg

BR

blauweroffel

zo , even stof afblazen.

Erg druk door mn nieuwe werk, kom dus niet meer aan mn hobby's toe. Zelfs verkoop vanonderdelen ligt op zn gat.
Af en toe op MP, maar daar werd vandaag mn volans advertentie verwijderd door MP, want niet in de goede rubriek? ??? ??? ???
stond gewoon bij volvo onderdelen. En daar staan toch wel meer adv met velgen.

de blauwe weining aangedaan, lampje brand nog steeds. Deurvanger li losgehaald, want er zit een kleine scheur in de stijl.
kachelmotor gaat piepen, veerpootlagers voor moeten vervangen worden. Oude schade links achter wordt zichtbaar: niet mooi gespoten destijds.

de rode gaat goed, bijna 3 ton op de teller dus de distributie moet......aircopomp kapot en ook veerpootlagers voor aan vervanging toe. Wellicht ook dempers voor?

BR

elianmars

Tja, tegenwoordig moet je betalen voor velgen-advertenties. Dus als je ze, al dan niet bewust, in een andere rubriek zet, loopt MP omzet mis en gooit je advertentie eraf  ::)

855T5+

Ik moest 5 euro betalen aan Marktplaats voor de verkoop van m'n Mimas velgen...helaas niet meer gratis ::)
Er komen steeds meer rubrieken die betaald moeten worden, was natuurlijk te verwachten in een kapitalistische wereld: eerst iedereen lekker maken voor iets gratis (en daarmee alle andere competitie de wereld uit helpen) en dan geld vragen als je als enige serieuze aanbieder overblijft...maar komt ook een beetje door de overname door de Amerikaanse ebay... :eusa_think:
Volvo: Mutatis Mutandis

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 15-01-2015 21:50:21
Tja, tegenwoordig moet je betalen voor velgen-advertenties. Dus als je ze, al dan niet bewust, in een andere rubriek zet, loopt MP omzet mis en gooit je advertentie eraf  ::)

Beetje flauw ja, staan tegenwoordig ook veel "loop of sloop"advertenties bij auto onderdelen
En dan blijkt tegenwoordig dat het gewoon "loop" autos zijn....want iid gratis adverteren.

duurt niet lang, komt er wel een andere gratis verkoopsite...

BR

blauweroffel

En de rode is over de drie ton.
Het motormanagement lampje heeft een flikkerfrequentie waar een discolamp jaloers op kan worden......
Dan brandt ie meteen na de start, dan gaat later weer uit, dan gaat ie niet aan na het starten of tijdens het rijden in een keer aan.

Ik had even het idee dat ie ging branden als ik bij een bepaalde pomp lpg ging tanken, maar dat blijkt ook niet meer te kloppen.
Uitlezen geeft aan: uiterste waarden bereikt. Dus wellicht een ander lambdasensor voor?

ik moetde veerpootlagers voor nu eindelijke eens ga vervangen , maar ik zie er een beetje tegenop. IK heb de rubbers en metalen platen en ik heb veerspanners. (en die van de blauwe moeten ook!)

IK heb inmiddels een te grote voorraad volanvelgen dus ik ga er een stuk of acht te koop zetten. ik heb ze in verschillende condities en ik denk dat ik de mooiste op de blauwe ga zetten (zijn bijna als nieuw zo mooi, met nieuwe winterbanden)

BR

V70geRwin

Citaat van: blauweroffel op 06-02-2015 22:47:00
En de rode is over de drie ton.
Het motormanagement lampje heeft een flikkerfrequentie waar een discolamp jaloers op kan worden......
Dan brandt ie meteen na de start, dan gaat later weer uit, dan gaat ie niet aan na het starten of tijdens het rijden in een keer aan.

Ik had even het idee dat ie ging branden als ik bij een bepaalde pomp lpg ging tanken, maar dat blijkt ook niet meer te kloppen.
Uitlezen geeft aan: uiterste waarden bereikt. Dus wellicht een ander lambdasensor voor?

ik moetde veerpootlagers voor nu eindelijke eens ga vervangen , maar ik zie er een beetje tegenop. IK heb de rubbers en metalen platen en ik heb veerspanners. (en die van de blauwe moeten ook!)

IK heb inmiddels een te grote voorraad volanvelgen dus ik ga er een stuk of acht te koop zetten. ik heb ze in verschillende condities en ik denk dat ik de mooiste op de blauwe ga zetten (zijn bijna als nieuw zo mooi, met nieuwe winterbanden)

BR

Ik zou ook met de sonde beginnen, kan sowieso geen kwaad meestal.

Lagers en rubbers moeten bij mijne ook.
Jammer dat we ver uit elkaar wonen ander leuk klusje om samen te doen.

blauweroffel

Citaat van: V70geRwin op 06-02-2015 23:30:55
Citaat van: blauweroffel op 06-02-2015 22:47:00
En de rode is over de drie ton.
Het motormanagement lampje heeft een flikkerfrequentie waar een discolamp jaloers op kan worden......
Dan brandt ie meteen na de start, dan gaat later weer uit, dan gaat ie niet aan na het starten of tijdens het rijden in een keer aan.

Ik had even het idee dat ie ging branden als ik bij een bepaalde pomp lpg ging tanken, maar dat blijkt ook niet meer te kloppen.
Uitlezen geeft aan: uiterste waarden bereikt. Dus wellicht een ander lambdasensor voor?

ik moetde veerpootlagers voor nu eindelijke eens ga vervangen , maar ik zie er een beetje tegenop. IK heb de rubbers en metalen platen en ik heb veerspanners. (en die van de blauwe moeten ook!)

IK heb inmiddels een te grote voorraad volanvelgen dus ik ga er een stuk of acht te koop zetten. ik heb ze in verschillende condities en ik denk dat ik de mooiste op de blauwe ga zetten (zijn bijna als nieuw zo mooi, met nieuwe winterbanden)

BR

Ik zou ook met de sonde beginnen, kan sowieso geen kwaad meestal.

Lagers en rubbers moeten bij mijne ook.
Jammer dat we ver uit elkaar wonen ander leuk klusje om samen te doen.

Ja inderdaad een beetje uit de buurt, maar een klusmaatje zou welkom zijn. Dan durf ik het daarna wel alleen...

br