Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Wil je best een x helpen. Is wel te doen als je goede spanners hebt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

blauweroffel

Citaat van: grijzev70tdi op 07-02-2015 14:12:54
Wil je best een x helpen. Is wel te doen als je goede spanners hebt

OK dat is mooi!  :eusa_clap:
Als het weer een beetje opknapt dan heel graag. Plannen we het een keer op zaterdag. Of misschien inde laatste week van februari.

BR

grijzev70tdi

Een zaterdag is prima.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

blauweroffel

Citaat van: grijzev70tdi op 07-02-2015 21:00:29
Een zaterdag is prima.

ok, thx!, even hier overleggen en dan stuur ik je wel een pb

BR

blauweroffel

#274
Vandaag een V70, 10 klepper uit "99 met 299.xxx op de teler gekocht, kleur 417
In een vlaag van verstandsverbijstering. Bedoeling is om de auto wat op te knappen.

Optisch:
nieuwe voorbumper
armsteun
ander stuur

technisch:
srs lampje brand, nakijken en uitlezen
servicelampje brand, dus een beurt

nakijken:
ophanging
distributie (uitvogelen wanneer laatste is gedaan)

En dan maar eens kijken of dat wat gaat worden.

Maandag ga ik de auto ophalen en zal er wat foto's bij maken








BR

blauweroffel

#275
O ja,
Als iemand op zoek is naar daklijsten met regengootje bij de voorruit en van zijn dikke dakrails afwil, dan hoor ik t wel....

BR

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

)()()sT

Citaat van: blauweroffel op 10-02-2015 22:49:44
O ja,
Als iemand op zoek is naar daklijsten met regengootje bij de voorruit en van zijn dikke dakrails afwil, dan hoor ik t wel....

BR

Ik heb alleen maar de dunne lijsten voor je 8)

blauweroffel

Citaat van: 855T5+ op 11-02-2015 01:44:06
Teveel tijd?😎

Was dat maar waar.......
Maar in de voorjaarsvakantie gaan sommigen skieen, anderen de kroeg in en weer anderen wandelen of zoiets.
Ik ga met deze auto bezig, gewoon even iets heel anders, kan zo weining kapot maken, steek er hopeljk wat van op en het ghoedt me van de straat

of zoiets... ;D

BR

blauweroffel

Citaat van: )()()sT op 11-02-2015 06:51:56
Citaat van: blauweroffel op 10-02-2015 22:49:44
O ja,
Als iemand op zoek is naar daklijsten met regengootje bij de voorruit en van zijn dikke dakrails afwil, dan hoor ik t wel....

BR

Ik heb alleen maar de dunne lijsten voor je 8)

Op een "99 er moeten dikke... :D
BR

blauweroffel

#280
Zo de "blinde"aankoop opgehaald. MvH was zo vriendelijk een aanhanger mee te geven.
De auto op gehaald.

classic, 1999, 10V, 300.000 km, sobere uitvoering

1.het is een groene, maar op de foto lijkt ie blauw.. :) kleur: tropic green 412
2. hij ruikt van binnen naar bedorven water, een erg muffe lucht: hoe gaan we dit eruit krijgen???
3. de accu is overleden: valt mee, tijdje motor laten draaien, uitgezet en hij start meteen
4. linker koplamp zit een gaatje in en ri aanwijzer gebarsten
5 lak linkerportie laat onderin los
6 achterbankleuning heeft ook langste tijd gehad
6 distributie gedaan met 2 k (staat nu 3 k op)
7 gasveren achterklep zijn niet al te best meer
8. antlia's zien er goed uit, bandjes met 6 mm
8 . Erg mooie loop van de motor, geen rare geluiden
9. onderkant is droog

10 en hij rijdt errug lekker (voorzichtig, geen wb en verz, auto is geschorst)

De deurplaten zijn in goede staat, maar de onderlinge delen van de voorste deurplaten laten los: dus lijmen.

En nu in het donker: er brandt geen enkel lichtje of knopje   :eusa_doh:. Verlichting tellerbak doet het ook niet  :eusa_think:
we gaan vrolijik verder  :D

Plan:
beurt geven: nieuwe sappen, ontsteking vervangen
koplamp links en ri aanw vervangen
interieur reinigen of andere set op de kop tikken
ander stuur, deze laat pas los na serieus onderhandelen...... ;D
deurplaten voor weer aan elkaar lijmen
deurlampen voor vervangen
alle lampjes vervangen, inclusief tellerplaat
gasveren achterklep vervangen
achterbankleuning vervangen
muffe lucht eruit halen (maar hoe?)
belangrijkste: vrouwlief voorzichtig vertellen dat de auto wat langer blijft, ivm werkzaamheden aan de auto  :P

Vandaag nog even bij Lenferink langs geweest: de volvo's  daar drogen op, staan nu voor 90% alleen nog maar saab  :( :(

foto's volgen

BR



855T5+

bij geen lampjes in interieur: (eerst) zekering vervangen? ;-)
Volvo: Mutatis Mutandis

blauweroffel

even een kleine update hiero.

Zelf tijdje ziek geweest, maar weer op de been.
De blauwe heeft een tijd terug een andere abs-unit gekregen. Ik heb nu begrepen dat er een verkeerde inzit: de blauwe heeft tracs en dat maakt dat er 2 types abs units zijn. Ik heb dus de verkeerde........daarom brandt er een lampje in het dash.
De volgende lampjes bleken al heel lang niet te branden sinds de reparatie: de remlichten...........
ik verdacht de remschakelaar dus ik haal het schopbord weg: de gele stekker bungelt rond (ipv op de schakelaar te zitten) en de voetpedaalschakelaar die op de rem hoort bungelt er ook los bij  ??? ??? ???
Geen wonder dat de cc het niet meer deed.
Omdat ik ook een ander rembekrachtiger in de auto heb gekregen, dacht ik bij mezelf: dan zal het rempedaal ook wel even los zijn geweest. Ik ben bij de garage langs geweest. Zij beweren niet in het vooronder bezig geweest zijn, ook was het rempedaal niet los geweest. Zeg t maar.......toch zat t los en ik heb er niet aangezeten :eusa_naughty:

Maar goed, de remlichten doen t weer, evenals de cc. Nu nog een juiste abs unit! en de juiste garage of zelf proberen.

De groene classic heeft een niuwe koplamp en nieuwe ri aanwijzers voor gekregen en het interiuer is compleet vervangen, inclusief tapijt en isolatiemateraail. Komt uit een classic van 97...... en die heeft andere voorstoelen dan een "99-er (sips).
Maar van het een op het andere moment start de auto niet meer, het lijkt wel of de startblokkering te enthoousiast is of de brandstofpomp is plotseling overleden. Andere brandstofpomp bood geen soelaas. Startmotor draait mooi rond, maar auto slaat niet aan.
Nog te doen: portierbekleding : delen opnieuw aan elkaar lijmen en dashverlichting nakijken.
Dan zet ik de groen en blauwe allebei te koop: welke als eerste wordt verkocht gaat weg, de andere blijft.

De rode:
ik heb de black chrome thor velgen verkocht en er weer mimassen onder gezet. Heb ook nog een mooie set set silver bright thors, wellicht zet ik die er van de zomer onder.
Waarschijnlijk zijn de O ringen van de kachelradiator lek: ik zit met mn voeten te soppen in het tapijt en heel af en toe moet er wat koelvloeistof bij. Dus daar moet ik mee aan de slag. Ik heb begrepen dat dit bij de N een rotklus is, vanwege de plek waar de O ringen zitten.
Ook moeten de veerpootlagers voor snel worden vervangen, het rammelt behoorlijk af en toe in het vooronder. De distributie moet en de aircopomp is overleden  :-X :-X :-X
Gelukkig kom ik om in het werk, dus  :o :o ben ik bang dat ik het moet laten doen, had het graag zelf eens aan willen pakken.

BR

grijzev70tdi

Zet hier maar neer. Heb je het voor redelijk bedrag weer voor elkaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Ik heb nog een schitterende R-bumper liggen  :eusa_whistle:


;D