Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Citaat van: The Volvoboy op 12-04-2015 16:08:42
Citaat van: blauweroffel op 12-04-2015 15:52:24
- uitvogelen waarom complete dash verlichting t niet doet. (alle zekeringen heel)

Dimmer?

Citaat van: blauweroffel op 12-04-2015 15:52:24
het rode knopje boven op de dash blijft knipperen, ook als ik de auto niet op slot heb gezet.

Dan heb je geen alarm. ;) Het ledje begint dan te knipperen op het moment dat je het contact uitzet.

Ik zal idd de dimmer eens goed bekijken.... :P
Geen alarm dus, nou kan ik me ook niet voorstellen dat iemand behoefte heeft deze mee te nemen. Maar ledje knippert ook tijdens t rijden.

BR

blauweroffel

Vanavond even bij de garage langs geweest om de verlichting te chekken.

Dit valt op:
verlichting koplampen: alleen dimlicht en groot licht werkt, stadslicht niet, ook de achterlampen branden niet als de lichtschakelaar op I staat. (er zit een schroefje in de schakelaar, maar ongeacht welke stand die staat, stadslicht moet t doen in de eerste stand)
Alleen binnenverlichting en dashboardkastlampje brandt. Ook de raamschakelaar knoppen en de knoppen bj de leeslampjes in het plafond doen het.
Geen enkele knopverlichting en geen enkel tellerlampje doen het. Zo te zien waren alle zekeringen heel. (en de dimmer van de dashverlichting staat op vol vermogen)

En als de infoknop op temp wordt gezet gaat alle van de bc aan en het woordje "disc" verschijnt. Als je heel iets aan de infoknop duwt, verdwijnt het weer om na een paar tellen terug te komen

dat betekent dus ?
In ieder geval dit weekend de bedrading maar eens nalopen en en kijken of de stekkers goed achterin de tellerunit zitten.

Waar kan het aan liggen?

BR

Ludo

Citaat van: blauweroffel op 13-04-2015 21:19:43
En als de infoknop op temp wordt gezet gaat alle van de bc aan en het woordje "disc" verschijnt. Als je heel iets aan de infoknop duwt, verdwijnt het weer om na een paar tellen terug te komen

dat betekent dus ?
In ieder geval dit weekend de bedrading maar eens nalopen en en kijken of de stekkers goed achterin de tellerunit zitten.

Waar kan het aan liggen?

BR

Je beschrijft de boosdoener zelf al.  :D

blauweroffel

Citaat van: Ludo op 13-04-2015 21:32:04
Citaat van: blauweroffel op 13-04-2015 21:19:43
En als de infoknop op temp wordt gezet gaat alle van de bc aan en het woordje "disc" verschijnt. Als je heel iets aan de infoknop duwt, verdwijnt het weer om na een paar tellen terug te komen

dat betekent dus ?
In ieder geval dit weekend de bedrading maar eens nalopen en en kijken of de stekkers goed achterin de tellerunit zitten.

Waar kan het aan liggen?

BR

Je beschrijft de boosdoener zelf al.  :D

Ah ik vermoedde al zoiets. gelukkig heb ik nog een stuk of 20 infoknoppen liggen  ;D Daar moet een goeie bijzitten, lijkt mij

BR

vincen tdi

De dimmer op vol vermogen helpt ook niet als de dimmer niet lekker is.
die kun je evt even omwisselen met een waarvan je weet dat die werkt  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

blauweroffel

Citaat van: vincen tdi op 13-04-2015 21:37:47
De dimmer op vol vermogen helpt ook niet als de dimmer niet lekker is.
die kun je evt even omwisselen met een waarvan je weet dat die werkt  ;)

Ja, ik heb allerelei dashknoppen genoeg. Wel toevallig dat deze ook brak zou zijn.
En als die brak is dan zou de rest van de verlichting het niet doen? Kan natuurlijk.

BR

vincen tdi

Citaat van: blauweroffel op 13-04-2015 21:42:45
Citaat van: vincen tdi op 13-04-2015 21:37:47
De dimmer op vol vermogen helpt ook niet als de dimmer niet lekker is.
die kun je evt even omwisselen met een waarvan je weet dat die werkt  ;)

Ja, ik heb allerelei dashknoppen genoeg. Wel toevallig dat deze ook brak zou zijn.
En als die brak is dan zou de rest van de verlichting het niet doen? Kan natuurlijk.

BR

zowieso al de dashverlichting incl. de radio gaan via de dimmer
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

The Volvoboy

Of elektrisch deel contactslot misschien?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

vincen tdi

Citaat van: The Volvoboy op 13-04-2015 21:46:40
Of elektrisch deel contactslot misschien?
dan branden de koplampen als het goed is ook niet
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

blauweroffel

Citaat van: vincen tdi op 13-04-2015 21:45:06
Citaat van: blauweroffel op 13-04-2015 21:42:45
Citaat van: vincen tdi op 13-04-2015 21:37:47
De dimmer op vol vermogen helpt ook niet als de dimmer niet lekker is.
die kun je evt even omwisselen met een waarvan je weet dat die werkt  ;)

Ja, ik heb allerelei dashknoppen genoeg. Wel toevallig dat deze ook brak zou zijn.
En als die brak is dan zou de rest van de verlichting het niet doen? Kan natuurlijk.

BR



zowieso al de dashverlichting incl. de radio gaan via de dimmer

Nu je t zegt: de radioverlichting (SC805) doet t ook niet, maar ik dacht: dit is weer een exemplaar waar alle lampjes vervangen van moeten worden

BR

blauweroffel

#310
De rode is tijdelijk terug op t nest, ik heb m morgen en donderdag nodig voor ritjes naar t westen.
Dan is gas aanzienlijk goedkoper  ;D
Jasper is t gelukt om de distributie te doen en de stuurkogels te vervangen en de mimassen met de michelins erweer op te zetten.
edit: en remmerij voor vervangen......
De auto moet nog worden uitgelijnd, maar Jasper heeft op t oog eea al aardig recht staan. Behalve het stuur dan.
Maar ik eb het stuur even snel losgehaald en paar tandjes opgeschoven en weer vastgezet. Stuur staat nu weer behoorlijk recht, mazzel dus.
Woensdagmiddag of vrijdag uit laten lijnen.

En dan over paar weken de kachelradiator en aircocompressor en carterventilatie. En wellicht nog even uitvogelen waarom de benzinemeter op nul blijft staan.
Jasper, bedankt voor zover.  :eusa_clap:

BR

grijzev70tdi

Geen probleem Gerco ;)

Kachelradiateur moeten we wel vlot even keer doen. Rest komt in je vakantie wel.

Ook setje nieuwe remmen zitten erop hoor :) :P

Grolsch, het klinkt al lekkerder

blauweroffel

Citaat van: grijzev70tdi op 14-04-2015 23:44:44
Geen probleem Gerco ;)

Kachelradiateur moeten we wel vlot even keer doen. Rest komt in je vakantie wel.

Ook setje nieuwe remmen zitten erop hoor :) :P


Ja ik zag dat je al een litertje koelvloeistof op de voorstoel had gelegd, service!!
Ik heb zelf ook nog een liter of vier in de garage en een colafles linksachterin liggen  ;D

BR

grijzev70tdi

Ook daarom, maar ook omdat hele systeem los is geweest voor de waterpomp. Kan dus zijn dat ie nog zakt. Al zal het niet veel meer zijn.



Grolsch, het klinkt al lekkerder

blauweroffel

Gistermorgen reed ik s middags weg van mn werk in de blauwe (T-5). Na een 3 km gestopt, en een ijsje gehaald bij van der Poel, maar dat doet er niet toe.
Toen ik even later weer wegreed zag ik mn spiegel toch redelijk wat rook uit mn uitlaat komen. En even later bij het optrekken weer. Vrij behoorlijk eigenlijk.
Weer even later, toen ik de autobaan opreed en weer optrok rookte de auto niet meer.

Wat zou dat zijn?

BR