Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Stuurstang/kogel moet inderdaad los van fusee. Is veel makkelijker werken ook.
Hoezen heb ik vastgezet met tiewraps.


blauweroffel

DAnk Elian.
Dirk heeft op afstand hulp geboden en het is mij gelukt  :eusa_dance: :eusa_dance:
Weer wat geleerd, mede dankzij Dirk!

Ik heb idd de hoes weer vastgezet met T-raps. Had het ook gezien op een YT filmpje.
Toen ik klaar was stond het rechterwiel behoorlijk uit het lood vergeleken met het linker. Ik heb m op het oog zoveel mogelijk recht gezet.
Vrijdag naar de uitlijner.

Tot slot de achterklepbekleding gerepareerd en twee kleine stickertjes geplakt.

Staat er nu zo bij


BR

Vulk

Strak exemplaar zo op de foto!

FrankvdAa

Vertekend de foto zo, of heb je daadwerkelijk een grotere bandenmaat op de vooras?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

blauweroffel

Citaat van: Vulk op 04-05-2016 19:49:07
Strak exemplaar zo op de foto!

Dank je, wel een beetje jammer van het deukje in het linkervoorportier.
Maar je moet wat te wensen over houden.

BR

blauweroffel

#515
Citaat van: FrankvdAa op 04-05-2016 21:42:31
Vertekend de foto zo, of heb je daadwerkelijk een grotere bandenmaat op de vooras?

Nee, vertekend. Hij staat voor wat hoog op de poten en de  nivomats zakken wat in na verloop van tijd en daardoor lijkt het alsof de achterwielen/banden kleiner zijn.
BR


edit......begon nu zelf ook te twijfelen haha en ben even wezen checken: voor 205/55 en achter 205/50. Dus heel scherp gezien!!
Dus dat is weer wat minder.
Denk dat ik er volgende week mn volans onder ga zetten, kijken hoe dat staat.

Mijn vrouw heeft niets met auto's en laat zich er ook zelden over uit. (behalve dan het gemopper over alle tijd die ik in de auto's steek  ;D) maar vandaag liet ze zich waarachtig ontvallen dat ze de velgen mooi vond.....

BR

blauweroffel

Tja, ik kan slecht tegen scheef zittende dingen of zaken die niet kloppen terwijl dat niet nodig is...
Ik heb dus andere wielen on der de zwarte gezet met alle gelijke banden.



Staat wel mooi, maar perfo's misstaan m ook niet. Wellicht dat ik twee banden 205/50 op de perfo's vervang voor 205/55.

Ik heb er even mee gereden, maar de auto trilt een beetje. Dat deed ie ook met de perfo's eronder...(ik legde mijn jas op de stoel en die trilt een beetje.
Morgen uitlijnen en dan maar eens zien.

br

volvobug

Uitlijnen is geen oplossing voor trillen. Zijn de wielen wel recent gebalanceerd?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 09-05-2016 23:54:44
Uitlijnen is geen oplossing voor trillen. Zijn de wielen wel recent gebalanceerd?

Ja klopt natuurlijk. maar ik heb de rechter axiale stuurstang vervangen en dan moet ie sowieso worden uitgelijnd.
Maar de perfo's en deze volans geven toch een soort van trilling door, voelt hetzelfde.

De auto is vandaag uitgelijnd en het trillen is bijna hetzelfde gebeleven. Dus ook maar even uitbalanceren.

Overigs is die hele apk weer een merkwaardig gebeuren gebleken...
Afgelopen woensdag :
afkeur op:
draagarm linksvoor
schijfrem re achter te veel roest binnenzijde
axiale stuurstang rechts teveel speling
rechterknipperlicht voor niet oranje genoeg.

Deze punten aangepakt en vervangen.
herkeuring:
stadslicht doet het niet want er zitten geen lampjes in  ??? ???
overmatige olielekkage  :(

dit was de eerst keuring niet opgemerkt. Vooral dat over de lampjes heb ik mij over verbaasd, want die heb ik er echt niet uitgehaald.
olielekkage dus maar even opsporen waar dat aan ligt.

BR

FrankvdAa

Die Perfo's misstaan zeker niet, maar met die Volans ziet het er toch veel mooier uit!
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

EdenAli

Citaat van: blauweroffel op 10-05-2016 19:51:29
Citaat van: volvobug op 09-05-2016 23:54:44
Uitlijnen is geen oplossing voor trillen. Zijn de wielen wel recent gebalanceerd?

Ja klopt natuurlijk. maar ik heb de rechter axiale stuurstang vervangen en dan moet ie sowieso worden uitgelijnd.
Maar de perfo's en deze volans geven toch een soort van trilling door, voelt hetzelfde.

De auto is vandaag uitgelijnd en het trillen is bijna hetzelfde gebeleven. Dus ook maar even uitbalanceren.

Overigs is die hele apk weer een merkwaardig gebeuren gebleken...
Afgelopen woensdag :
afkeur op:
draagarm linksvoor
schijfrem re achter te veel roest binnenzijde
axiale stuurstang rechts teveel speling
rechterknipperlicht voor niet oranje genoeg.

Deze punten aangepakt en vervangen.
herkeuring:
stadslicht doet het niet want er zitten geen lampjes in  ??? ???
overmatige olielekkage  :(

dit was de eerst keuring niet opgemerkt. Vooral dat over de lampjes heb ik mij over verbaasd, want die heb ik er echt niet uitgehaald.
olielekkage dus maar even opsporen waar dat aan ligt.

BR


Bij Remmelts geweest?

blauweroffel

Citaat van: EdenAli op 14-05-2016 16:17:17
Citaat van: blauweroffel op 10-05-2016 19:51:29
Citaat van: volvobug op 09-05-2016 23:54:44
Uitlijnen is geen oplossing voor trillen. Zijn de wielen wel recent gebalanceerd?

Ja klopt natuurlijk. maar ik heb de rechter axiale stuurstang vervangen en dan moet ie sowieso worden uitgelijnd.
Maar de perfo's en deze volans geven toch een soort van trilling door, voelt hetzelfde.

De auto is vandaag uitgelijnd en het trillen is bijna hetzelfde gebeleven. Dus ook maar even uitbalanceren.

Overigs is die hele apk weer een merkwaardig gebeuren gebleken...
Afgelopen woensdag :
afkeur op:
draagarm linksvoor
schijfrem re achter te veel roest binnenzijde
axiale stuurstang rechts teveel speling
rechterknipperlicht voor niet oranje genoeg.

Deze punten aangepakt en vervangen.
herkeuring:
stadslicht doet het niet want er zitten geen lampjes in  ??? ???
overmatige olielekkage  :(

dit was de eerst keuring niet opgemerkt. Vooral dat over de lampjes heb ik mij over verbaasd, want die heb ik er echt niet uitgehaald.
olielekkage dus maar even opsporen waar dat aan ligt.

BR


Bij Remmelts geweest?

Nee, kwikfit voor de keuring.

BR

blauweroffel

Na lang aarzelen besloten om een nieuwe zittingvulling te plaatsen in de rode.
De oude zakt nu zo ver in dat de naden van de bekleding knappen. Overigens kost een nieuwe vulling dus gewoon 200 euro. :eusa_sick:
Je hebt ze in de comfortabele en wat hardere variant. Meteen leverbaar dus maar de hardere variant besteld.

Volgende week bij Potijk in Almelo aan de beurt. Kan er op wachten.
Ik heb besloten met de auto door te rijden tot 500k. Dus nog een kleine 150k erbij. Dat betekent nog drie jaar.
De laatste grote uitgave wordt een andere ecc unit. Heb het bedrag bijna bij elkaar gespaard: 600,- Ik moet wel, want er valt niet meer met de auto ook maar iets uit te lezen.
Arjan gevraagd om de schokbrekers en armen voor nog een keer te doen en de klep van de verwarming diep verstopt in dash deze zomer repareren.

BR

blauweroffel

Beste blauweroffel, je hebt 3333 persoonlijke berichten, 0 zijn nieuw.
23-05-2016 15:54:26
volkomen nutteloos, ...toch kon ik t niet laten deze even te plaatsen

maar nu de echte reden van deze post:


Ik ben van plan een motorwissel te gaan doen (nee niet bij mn rode, maar bij een andere rode 855). Maar dat kan ik niet alleen, dus wie is ook op zoek naar sleutelervaring?

BR

blauweroffel

Vandaag toch wel even geschrokken...
Rijdende op de A35 een halve baksteen tegen de voorruit. Dan schrik je toch wel even. Wat een klap. Geen idee waar die vandaan kwam.
dus de voorruit moet vervangen worden. Gelukkig goed verzekerd.

Ook is de zitting van de berijdersstoel vervangen. deze zakte zo ver in dat de naden begonnen te scheuren. nieuwe originel zitting gehaald bij de dealer en vandaag door Potijk in Almelo vervangen en naden weer gerepareerd. Klaar terwijl u wacht! Prima service.

Ik heb de harde variant zitting gekocht. Je hebt ook de originele zachtere variant, maar volgens de dealer is er ook een hardere variant gemaakt omdat die iets beter is. De prijs is hetzelfde : 200,-  :-X :-\
Ik moet zeggen dat het geweldig zit. Ik moest de stoel nu ook lager zetten, want je zit echt een stuk hoger en lekker stevig. Alsof je in een nieuwe auto zit. Geen spijt van, het zit echt heel goed!

Ik zit nu te dubben of ik toch maar een originele ecc unit moet kopen. De kachel doet raar, wordt niet warm of alleen maar loeiheet. En VADIS kan niet meer communiceren met de auto. En dit allemaal omdat de ecc unit (die ik uit een sloper van 2001 heb gehaald) niet werkt in mijn auto. Ze zijn gebonden aan VIN series.
En omdat nu ook de cc spontaan uitvalt (en soms ook niet  ??? ???) overweeg ik om dan maar 600 euro uit te geven aan een door de dealer geleverde ecc unit. Overigens is het niet gezegd dat dan alle problemen zijn opgelost, maar als er niets uit te lezen valt, is ook niet echt handig.

BR