Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

En vandaag een rode volvo uit Dld opgehaald aan het eind van de werkdag.
T is de auto van Erik, hij heeft er vrijwillig afstand van gedaan  ;D :eusa_clap:

De motor is kapot (geen koelvloeistof meer, dus te heet geworden). D e auto verkeerde verder nog wel in vakantiestemming: denk aan hoe een auto er van binnen uitziet meteen na afloop van rit naar huis........

Verder mankeert er nog wel het een ander aan, maar dat mag ook voor zo'n oud beestje. DE lak wordt al wat vaal, hier en daar wat krassen, een knipperlicht kapot, doffe achterlichten restanten van bumpersteunen achter....

Wat heeft ie ook: zgan dynamo, open dak, trekhaak, goede accu

Het plan is om er een 2.5 10V in te lepelen. Als het mislukt dan is er nog niks aan de hand toch? Maar zo leer je toch mooi sleutelen.
Daarna optisch aan de slag. Dit alles in de zomervakantie na terugkomst uit Frankrijk.

Plaatje bij praatje:


De rode trekauto heeft nivomats: deze zakken in daardoor rolt de auto naar voren op de ambulance......gelukkig zit er een balk. Eraf halen betekent dus wel even werken, je moet m tegen een heuvel opdrukken, maar hij staat nu mooi gestald naast mn aanhanger.



BR

katuut

Gaaf!

Als ik dat zo zie ga ik mn wensen voor woonverblijf ook bijstellen: wat is het toch lekker om ruimte te hebben
Chronisch last van detaildiarree

elianmars

Ah, mooi dat die wagen een tweede kans krijgt!  :eusa_clap:

arjen850

Hé leuk, en het is idd een leuke klus.

blauweroffel

Citaat van: katuut op 28-05-2016 07:56:29
Gaaf!

Als ik dat zo zie ga ik mn wensen voor woonverblijf ook bijstellen: wat is het toch lekker om ruimte te hebben


Ik wou dat het mijn ruimte was....... Maar dit is bij een boer vlak bij ons. (3 km van mn huis) Mn caravan en aanhanger staan er gestald en nu dus ook de volvo.
Maar ik ga nu op zoek naar een garage met brug. Bij mij letterlijk om de hoek zit een eenmansgarage en hij is er mee gestopt. Hij werkt alleen nog 's morgens en 's middags is hij dicht. Plan is om met een vriend samen te vragen of hij af en toe een brug ter beschikking wil stellen/verhuren.

Nu eerst op zoek naar een 2.5 10V motor.
Ik ga nu uitviegelieren wat er kapot kan gaan aan een motor waar geen koelvloeistof meer in zat. Ja, de motor zelf, lijkt mij duidelijk. Maar welke rand apparatuur overleeft zoiets en welk randapparatuur is dan ook stuk? Want spul wat het overleeft heeft kan je toch overzetten op de andere motor?

Grappig is overigens wel dat Arjen850 de schokbrekers en de schokbrekers van de N gaat vervangen. Zei de gek die zelf een motor swap gaat doen. Maar ja, de rode N kan ik niet missen, dus dat moet vlot (en ik krijg de remklauwen met geen mogelijkheid los) en schokbrekers icm veren, dat laat ik liever even doen.
Wellicht dat ik voor de rode 855 een aparte blog ga maken.

BR

erikdb

Haha, wat een prachtig gezicht die twee rode wagens :)

Veel dank dat je haar opgehaald hebt! Ik had er een slecht geweten aan overgehouden als ik haar aan haar lot had overgelaten, maar ik durvde het zelf niet aan om met 0 sleutelervaring aan zoiets te beginnen.

Ben ook wel benieuwd wat er zoal verbrand is. De bougiekabels zijn iig ter ziele, maar of de verdeler ook stuk is?

Ik was nog vergeten te vertellen dat de nokkenaspositiesensor ook nieuw is, net als de remschijven.

GringoV70

Ik ben je er vrijdag in Duitsland op de A30 vlak voor de grens mee tegengekomen.
Had al zo'n vermoeden dat jij het was door de rode N.
Zag er mooi uit. :eusa_clap:
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

blauweroffel

Viking: heb je niet gezien....

Bij Sjamaan een motor geregeld.  :eusa_dance:
Ergens in de zomer ophalen

to be continued

BR

blauweroffel

Vanavond nog even wat beter naar het rode cadeua gekeken.
Eerst even "ontsmet"en alle zooi aan plastic flessen en zo er uit gehaald.
Even onder de stoelen gekeken........ligt een complete TomTom.....
Erik maar even een berichtje gestuurd of hij deze soms mist....

BR

blauweroffel

De rode N is bij Arjan850 geweest.
Nieuwe schokbrekers, draagarmen en veerpootlagers gemonteerd.
Ben zelf veel te druk en schokbrekers icm veerspanners..... nee dat laat ik liever doen.
Arjen heeft goed werk geleverd! auto rijdt na het uitlijnen weer retestrak.  :eusa_clap: :eusa_dance:

Hij heeft m ook uitgelezen en het wemelde van de meldiingen. Nahet wissen bleven er twee over: sensor brandstofpomp en cc kopppelingspedaalschakelaar. Daarnaast nog een melding van sluiting in de canbus, en die vind ik ook wel interessant.

Dit bleek aan de hand met de schakelaar:


en zo hoort het:


Het witte schijfje was losgeschoten. Hen er nog voor de zekerheid een tie rap omheen gedaan. CC doet t dus weer.

Nu eens kijken of ik iets met de canbusmelding kan.


De feelre voor de zwarte heeft wat reacties opgeleverd. Ik ga eerst de trilling er nog uit halen (uitbalanceren?) en het soms stationair haperen op lpg.
BR

855T5+

#535
Hej BR: dus het is Arjen850 wel gelukt uit te lezen: wat was nou de oorzaak ervan dat hij eerst niet uitleesbaar was en wat was de oplossing (afgezien van je niet werkende ECC vervang unit van 2001, of werkt die nu ook weer?)?
Volvo: Mutatis Mutandis

arjen850

Citaat van: 855T5+ op 13-06-2016 13:56:12
Hej BR: dus het is Arjan850 wel gelukt uit te lezen: wat was nou de oorzaak ervan dat hij eerst niet uitleesbaar was en wat was de oplossing (afgezien van je niet werkende ECC vervang unit van 2001, of werkt die nu ook weer?)?

Geen idee, heb hem aan de laptop gehangen en geen enkel probleem ondervonden met uitlezen. Ik weet niet waarom de dealer er niet in  kon komen.

Mooi dat je tevreden bent Gerco :D

blauweroffel

Citaat van: 855T5+ op 13-06-2016 13:56:12
Hej BR: dus het is Arjen850 wel gelukt uit te lezen: wat was nou de oorzaak ervan dat hij eerst niet uitleesbaar was en wat was de oplossing (afgezien van je niet werkende ECC vervang unit van 2001, of werkt die nu ook weer?)?

Geen idee waarom de dealer het niet lukte. Arjen heeft foto's gemaakt van de storingsmeldingen, en die laat ik aan de dealer zien.
De kachel doet t niet goed: links even warm, daarna koud. Rechts wel warm, maar bijna niet te regelen.
Overigens zit er met deze unit dezelfde storing met het uitlezen als met de vorige unit:
melding: (bedienings)knoppen op middenconsole (klimaat), geen/gerduceerde/onjuiste werking, 6C
en deze ook:
Alarm, Sensors kunnen niet worden uitgeschakeld metde knop in de middenconsole
Antispin functie, Werkt niet, PA

en deze is ook interessant:
CAN-bussysteem op kortsluiting controleren, langzaam netwerk

BR

855T5+

Die laatste is waarschijnlijk de oorzaak van alles. Wellicht een kabel geraakt/klemgeraakt bij een of andere eerdere werkzaamheid. Kabels overal allemaal nalopen, jeez...
Volvo: Mutatis Mutandis

elianmars

Is er misschien in het verleden gerommeld met de kabels die bij de radio liggen (voor carkit o.i.d.)?