Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Ik ben je niet tegengekomen helaas; rond dezelfde tijd reden wij Spanje in :)
Was rond dat weekend best druk op de Peage, maar verder goed te doen.

blauweroffel

#571
Citaat van: )()()sT op 16-08-2016 22:40:33
Ik ben je niet tegengekomen helaas; rond dezelfde tijd reden wij Spanje in :)
Was rond dat weekend best druk op de Peage, maar verder goed te doen.

Niet gezien, helaas...
Op de heenweg ben ik gestopt met tellen van het aantal files waar wij in hebben gestaan, een ramp en nog nooit eerder meegemaakt.

BR

blauweroffel

Gisteren een mooie bijrijdersstoel uit een S60 gehaald, Zelfde stof en kleur.
Vanavond de zitting er af gehaald en in de wasmachine gestopt.

Bedoeling is om deze gehele zitting in de chauffeursstoel van de S60 te zetten: Deze is nl compleet doorgezakt en er zitten een aantal scheuren in.
De auto is van 2002, maar het merkje in de bekleding staat dat die is geproduceerd in 2003.. ???

Heb ook de accu van de auto even losgehad. MML lampje is uit, maar de SRS melding blijft.
De achterramen willen niet open, dus van de week even uit laten lezen. Ik denk overigens dat de SRS melding gewoon gewist kan worden, ik denk nl dat de accu leeg is geweest.
Verder heb ik het scharnier van het benzineklepje vervangen.

De linker bevestigingsoog van de ecc unit was ook weg, dus ik heb de complete unit overgebouwd in een andere, waar beide ogen nog heel van zijn. DE unit zit nu weer veel beter op zijn plek.
De radio is een HU803 en deze heeft een prima geluid!!!

Ook nog het gasklephuis gereinigd en er nieuwe bougies in gezet. De oude zaten heel erg vast, ik was zelfs bang dat ze zouden knappen bij het uitdraaien ervan. De olie zager nog erg mooi uit, bruin en niet pikzwart. Dus dat laat ik maar even zo.
DE motor loopt nu weer mooi.

Nog te doen:
veerpootlager en veerpootschotel en schokdemperhoezen en stoppers vervangen.
Arjen heeft het bij mijn rode gedaan, maar ik heb nu even de tijd. IK heb goede veerspanners geregeld en een aantal YT filmpjes bekeken.
In sommige filmpjes wordt bij het verwijderen van de complete veerpoot de aandrijfas even losgehaald, in andere filmpjes gebeurt dat niet.
IK heb de indruk dat het loshalen van de aandrijf as resulteert in het wat makkelijker loskrijgen van de veerpoot, klopt dat?

Verder wil ik de binnenspiegel loshalen en de spiegel zelf vervangen. De laag tussen de glazen laat van buiten naar binnen nl los. Heeft de rode ook last van gehad en helaas kan je niet zomeer even een andere spiegel in je auto hangen ivm de sofware die er in zit.
Maar je kan er wel een andere spiegel in lijmen.

Wordt vervolgd, morgen eerst naar Amsterdam, het prinsengrachtconcert. We hebben een bootje vlakbij het podium.... :eusa_dance:

BR

blauweroffel

Het gekraak van de linker voorkant  van de rode blijft in alle hevigheid aanwezig.
Dit valt op op:
Geen gekraak als de voorkant omhoog is getild en het wiel vrij hangt.
Geen gekraak als ik door een kuil rij
Geen gekraak als ik de auto heftig heen en weer beweeg (de auto bij de rail vastpakken en probeer op en neer te bewegen)

Wel gekraak als de auto op de grond staat en:
bij stilstand:
het stuur en en weer draai: gekraak
Als de je auto optilt aan de voorkant en weer neerzet: gekraak

bij rijden:
bij sturen naar links of rechts: gekraak

Kortom:
als er een bepaalde spanning komt op de veerpoot (soort van frictie) dan hoor je het gekraak. Ik weet dat een veerpoot beweegt bij het sturen en dat hij iets anders gaat hangen als je de auto aan de voorkant op tilt en weer neerzet.

Dus ga ik toch denken aan veer of veerpootschotel of veerpootlager. Dus moet de veerpoot er uit en worden bekeken.
IK ga het eerst oefenen op de zwarte, en dan daarna de rode.

BR

elianmars

Is het niet een stuurkogel die droog staat en daardoor kraakt?

classicT5

Stuurstangen al nagekeken?

blauweroffel

#576
De monteur bij de dealer gaf aan da er niets mankeerde aan de stuurkogel, ik had er elf ook al aan gedacht.
De monteur voelde tijdens het kraken aan de ankerplaat en die voelde hij trillen tijdens het gekraak. Hij sloot de stuurkogel uit.

Overigens begon het gekraak nadat ik in een scherpe bocht naar rechts een soort van klap hoorde. En daarna heeft er ook nog een tijd een soort van gefluit geklonken bij het rijden tot ong 35 km/u. Dat fluiten is nu helemaal weg

Maar ik twijfel wel
BR

blauweroffel

Vandaag de zitting van de stoel van de zwarte vervangen.
Heb een complete bijrijdersstoel gekocht op de sloop, kostte wel 50 euro, maar dat is nog altijd goedkoper dan een nieuwe vulling en nieuwe hoes.
De complete zitting overgezet. Wel eerst de hoed ervan gewassen op 30 graden.

Het werkje viel enorm mee, alleen de 4 veren aan de onderkant is even  k*t en ik ben nu wel door mijn voorraad T raps heen  ;D

Zie hier het resultaat met de oude zitting voor op:

De zittingvulling was zelfs doormidden


Door het doorzakken was ookde zijkant helemaal kapot


De auto heeft nog geen twee ton gelopen, ik denk dat de vorige bestuurder wat aan de zware kant was.

BR

blauweroffel

De rode N is de 3,5 gepasseerd


Wilde eigenlijk precies de 350000 hebben , maar even niet opgelet.

zoals al in electrisch gemeld:
Vandaag wilde ik de penbobines vervangen, na 350k mag dat wel. Bovendien blijkt cilinder 1 af en toe onregelmatig te lopen.
Een klusje van niks, maar na het verwijderen van de zwarte deksel trof ik dit aan:



Veel olie op het kleppendeksel........ik vermoed dat de ring van de olievuldop aan vervanging toe is.........hoop het iig.
er is zelfs al wat olie bij de bougie terecht gekomen

Dus dit dan maar meteen even schoonmaken.
Om er goed bij te kunnen alle bobines verwijderd en het draad zat nog wat in de weg, dus het blokje linksboven ook weghalen.
Valt de laatste van de vier bouten in de beschermkap van de distributie.... :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Met een magneetpen niet meer op te sporen.
Enfin, ik weet nu hoe id de beschermkap moet verwijderen. De bout ligt natuurlijk helemaal onderin......Morgenvroeg even doen, want er kwam plotseling een bbq tussendoor. Er zijn minder leuke onderbrekingen te bedenken.

en zo loopt een klein klusje qua tijd behoorlijk uit de hand.

BR

Gerald de Groot

Wat betreft je krakende linker voorwiel, heb je de 4 bevestigingsbouten van je wiellager al een keer nagetrokken? Ik las dat je het wiellager hebt vervangen en je zult niet de eerste zijn bij wie de bouten daarna loslopen.
V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

blauweroffel

Citaat van: Gerald de Groot op 04-09-2016 09:55:00
Wat betreft je krakende linker voorwiel, heb je de 4 bevestigingsbouten van je wiellager al een keer nagetrokken? Ik las dat je het wiellager hebt vervangen en je zult niet de eerste zijn bij wie de bouten daarna loslopen.

Ik zal die eens inspecteren, maar het vervangen is nu meer dan een jaar geleden.

BR

blauweroffel

Vanavond op en neer naar Wageningen geweest.
En ik heb het idee dat de nieuwe bobines (bosch) wel verschil maken met de oude.

Met de oude bobines liep de motor wat "onrustig/onregelmatig", je merkte het vooral als tie koud was.
Het ging me opvallen sinds ik de zwart S60 heb. Dezelfde motor, maar mooiere loop.

En nu heb ik het idee dat de rode beter loopt. Pakt beter op en bij gas los geen plotseling schokje, (alsof tie even geen benzine kreeg) nu merk je bijna niet dat je het gas los laat.

BR

blauweroffel

Vanavond og maar eens op zoek naar de oorzaak van het gekraak.
Na veel gemartel de remklauw en remschijf verwijderd.

De laatste tip even chekken: zit het lager wel goed vast?

Dit trof ik aan:


Merkwaardig!!!!!
Waar is die bout gebleven??????????

Zo hier het gekraak door veroorzaakt kunnen worden?

En is er iemand in de buurt van Almelo die nog zo'n bout voor mij heeft???

BR

blauweroffel

Zoals ergens anders opgemerkt.
Een dag langer zonder een 4e bout in het wiellager moet ook geen probleem zijn, morgen even een bout bij de dealer halen.

Maar blijft merkwaardig dat ie weg is.

BR

StefanCJ

Is het wiellager al eens vervangen? Mogelijk dat deze bout niet goed vast gezet is. Meestal zitten die dingen beroerd vast dat ze niet zomaar los lopen.