Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Er komt best wel wat druk op te staan, dus als het niet goed afsluit, zal het al snel weer lekken.

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 06-08-2017 10:04:28
Er komt best wel wat druk op te staan, dus als het niet goed afsluit, zal het al snel weer lekken.


Weet jij toevallig of er een pakking of koperen ring zit in de aansluiting met de pomp?

BR

elianmars


V70geRwin

Er zit een ringetje tussen inderdaad.
Wellicht even helemaal los maken en goed schoon maken (ringetje ook) en dan weer monteren...

Maar.. die tywraps gaan de druk niet houden, daar heb je ook een nieuwe klem voor nodig.

ANWB al geweest?
Succes!

blauweroffel

Bedankt voor de reacties!
Ik reageer nu pas, ben net terug uit Italie.

De Tywraps hebben het gehouden, maar ik zal er weer een klem opzetten.
DE ANWB heeft het ook keurig voor mij uitgezocht: er hoort een ringetje te zitten. Keurig twee adressen op gegeven waar ik terecht kon.
Maarals het niet meer lekte na hetaandraaien dan blijft het voorlopig goed.

Dus deze week het volgende maar doen:
Krakende veerppot oplossen
nieuw ringetje en klem halen

Nieuwe rubberen manchet voor om de rempdaal bestellen en monteren. IK werd af en toe gek van het gesis. Dan schoof ik de manchet weer wat richting schutbord en dan ging het wel weer een tijdje.

BR

blauweroffel

Tja, t blijft een Volvo. >:(

Volgens een monteur is de remdrukbekrachtiger aan het overlijden: dat begint met gesis: de keerring onder het rubberen manchet (stofhoes) is bezig kapot te gaan: een veel voorkomend verschijnsel bij de modellen 2001-2004.
Je hoeft "alleen maar" de het luchtfilter, zekeringenkast en abs systeem even weg te halen en dan kan je erbij. De 4 torxen aan de binnenzijde van het schutbord kun je ook heel makkelijk bij....................Als je dat allemaal hebt verwijderd en losgehaald haal je de bekrachtiger er zo uit.......of niet, wan hij kan soms erg vast zitten. O, en een nieuwe kost maar 550 euro, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn  :-X :-X :-X

En als je dan toch bezig bent: een nieuwe rempedaalpositiesensor lost het cc probleem ook op.

Op gas gaat ie vreselijk bokken als ik flink gas geef: lpg pomp bezig kapot te gaan, of gasdrukregelaar in het vooronder (deze hoor je tikken als je stationair draait en gaat uit/verdwijnt zodra je op benzine overschakelt. Geen gebok als ik op benzine eens even flink het gaspedaal indruk.

De veerpoot rechts voor kraakt af en toe behoorlijk bij het sturen(nadat ik rubbers en schotels en draagarmen heb vervangen)

En bij 2000-2300 toeren rammelt er iets zeer irritant ergens rechtsvoor in het dashboard of in de buurt van de ruitenwissers. Alsof er een moer loszit.

Rechteachterportier doet niet meer mee met de AB, dus een keer een nieuwe switch
Binnenbekleding van zelfde portier valt uit een....... binnenste stuk laat compleet los


Kortom, een paar kleine dingetjes, zo gepiept.
Volvo, what else?

Vandaag eerst maar eens even lekker gefietst in Giethoorn en omgeving, heerlijk! (happen en trappen)


BR

UserID6342

Rembekrachtigers gaan idd vaker kapot, heb er hier al meerdere vervangen.  Dit probleem doet zich ook voor met de S60 en S80 van die bouwjaren. Het is geen fijn werk om te doen, maar met een beetje geduld krijg je ze er wel uit. Die schroeven boven de pedalenbak zijn het leukste :(...

Deze bekrachtigers zijn een stuk goedkoper in Amerika, incl verzend en douanekosten.  Uit mijn hoofd is van 330 euro max.  Wel even opletten dat je het goede type besteld.  Er moet hier op het forum ergens een linkje staan daarvoor.  Ik meen in het Blog van Jorn (Zc3 en nog een beetje, is al even geleden)

HRC en ABS moeten er idd compleet af.

blauweroffel

#817
Dirk , bedankt voor de tip!  :eusa_clap:

Gisteren de fietsendrager er op gehad. Die zit er heel vaak op maar gisteren kreeg ik de melding: "trehaak in gebruk" op het display. (iid, zonder "k " en "i".)
Nog nooit deze mededeling gezien.

Vandaag ga ik kijken of ik de keerring van remkrachtverdeler nog kan dichtkitten als tijdelijke oplossing. (tip van een volvomonteur)

BR

UserID6342

Citaat van: blauweroffel op 26-08-2017 14:39:03

Vandaag ga ik kijken of ik de keerring van remkrachtverdeler nog kan dichtkitten als tijdelijke oplossing. (tip van een volvomonteur)

Bespaar je de moeite, is uitstel van executie als het al lukt....

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 26-08-2017 15:40:33
Citaat van: blauweroffel op 26-08-2017 14:39:03

Vandaag ga ik kijken of ik de keerring van remkrachtverdeler nog kan dichtkitten als tijdelijke oplossing. (tip van een volvomonteur)

Bespaar je de moeite, is uitstel van executie als het al lukt....

Dat is toch het hele punt van een "tijdelijke/nood oplossing".
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

blauweroffel

Vandaag even bij Dirk geweest. Paar deur panelen en slot opgehaald.
Meteen even een andere rempositiesensor geplaatst. Nu weer even kijken naar schakelaars bij de pedalen.

Was weer gezellig en bedankt voor de koffie!

BR

blauweroffel

#821
Zoals al gemeld sist het rempedaal. De rembekrachtiger is aan vervanging toe (!?)

Vanmorgen op de kop in het vooronder en het volgende gedaan:

De stofhoes naar achteren getrokken. Je ziet een zwarte rubberen hoes om een witte zuiger.  De hoes moet vastzitten aan de binnenkant van de rembekrachtiger. Dat is als volgt: dat zwarte manchet (hoes) heeft aan het uiteinde een soort rubberen ring (de keerring) en die duwt het manchet op zijn plaats. Die ring zit rondom vast in de rembekrachtiger. Je kan die ring uit de hoes om de zuiger van de bekrachtiger trekken. In die ring zit in een ronde verdikking: die pers je in het ronde gat van de bekrachtiger. Bij de ring was een stuk verdikking af gescheurd. En dus kwam deze los te zitten. gevolg: sissen.

IK heb dus het idee dat een nieuwe ring het hele probleem op kan lossen. Een nieuwe dus. Klopt dat?

Wat heb ik nu gedaan:
Het stukje verdikking wat er af was gescheurd weggeknipt.
Ring weer in de bekrachtiger geduwd: wat een pielwerk, maar wel gelukt.

Met behulp van rubber sealkit (waar je  epdm dakbedekking mee aan elkaar lijmt en afdicht (!!))  de ring rondom dichtgesmeerd. En afgemaakt door met zeep deze rondom te smeren. Ook een prutswerk, maar uiteindelijk gelukt zonder er al een te grote smeerboel van te maken.

Even de auto gestart, want de zuiger zuigt even vacuum en zo hoop ik dat de seal een beetje naar "binnen" rondom de ring wordt getrokken/gezogen.
Nu een uurtje wachten tot de seal is uitgehard: het blijft iets elastisch.
Zal de lezer op de hoogte houden of het resultaat heeft.

Zag dat het witte stangetje van de koppelingspedaalsensor los was geschoten. Deze vastgezet en meteen t rap gezekerd: de cc doet het weer :D

edit: de cc stopt na 10 seconden ggrrr. We zijn weer bij het punt waar het ooit begon.
Beide schakelaars bij pedalen al twee keer vervangen, rempedaalpositieschakelaar vervangen (gisteren). Wat noe?

BR

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

blauweroffel

#823
Citaat van: NinaPaul op 02-09-2017 16:18:19
Gesklephuis gecontroleerd?

Sterker nog: er zit een nieuw gasklephuis en aanzuigbuis in en de laatste software zit erop.

Stand van zaken:
auto starten en cc knop indrukken: lampje cc gaat branden.
Na ongeveer drie tellen gaat het uit.
De eerste keer kon ik er nog 500 meter mee rijden op de cc

BR

blauweroffel

Tot op heden geen gesis meer gehoord, en de remmerij doet t uitstekend.

De cc blijft een groot mysterie....niks, noppes, nada

De deurpanelen van Dirk weer even goed gelijmd en schoongemaakt: zaterdag kunnen ze er in, van stof naar leer, toch leuk.
Zaterdag maar eens kijken hoe ik de versterker van sap ga voorzien: als dat is gelukt, zet ik er een 803 in.
En als ik dan nog zin en/of tijd heb ga ik op zoek naar de oorzaak van het getril bij 2000/200 toeren. Zeeeeer iriritant. IK vermoed in de buurt van de ruitenwissers.

die overigens wel raar doen: als de voorruit nat is dan gaat de rechterruitewisser te ver naar onderen: dat "klapt", rotgeluid. Simpel toch: ruitenwisser van de as af en iets verzetten en terugplaatsen.
Maaarrrrr: als de ruit (zo goed als) droog is, dan stopt deze wisser te vroeg en moet duidelijk nog iets verder naar beneden. ??? Nou, ja zaterdag maar wat fröbelen.

BR