Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

Weer even wat anders...
Vandaag zie ik rechtsvoor wat water liggen op de wintermat. (bijrijdersplaats) En ergens in de hoek rechtsvoor lekt dus water op het tapijt.

zucht.
BR

elianmars

Zijn de afvoeren van de parafaan nog schoon?

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 18-09-2017 23:22:56
Zijn de afvoeren van de parafaan nog schoon?

Afgelopen zomer hele parafaan en ruitenwissers er afgehad en toen alles schoongemaakt.
Sindsdien doen de ruiten wissers 'raar":

Ruit bijna droog, wisser op interval: rechter wisser komt niet helemaal naar beneden, blijft staan op "10 over het hele uur"
Ruit nat: wisser op interval: rechter wisser gaat te ver naar beneden en komt zelfs weer iets omhoog voordat ie stil blijft liggen

Ruit nat, wisser continu: de wisser klapt hoorbaar te ver naar beneden, tegen het parafaan

Wat noe ???

BR

Maestro12

Klinkt als speling op het mechaniek, alhoewel het verschil tussen '10 over het uur' en te ver door klappen wel errug veel is.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

blauweroffel

Citaat van: Maestro12 op 19-09-2017 23:00:14
Klinkt als speling op het mechaniek, alhoewel het verschil tussen '10 over het uur' en te ver door klappen wel errug veel is.

Ik heb het hele mechaniek er uit gehad om te kijken of ik de motor kon vervangen, want deze maakt vrij veel herrie.
Dit klinkt dus wel als hele mechaniek inclusief motor vervangen.
Ik zal eens kijken of ik morgen een filmpje kan posten

Br

blauweroffel

Had ik al geroepen dat de cc van de XC elke vorm van medewerking weigert?
Onlangs bij Dirk de rempedaalsensor vervangen...geen sjoege

Omdat ik geen originele ecc unit in de auto heb (zitten knoppen voor stoelverwarming op en ik heb geen stoelverwarming en de stc knop zat helemaal rechts, (dus ooit uit engelse auto??) deze vervangen door een ander exemplaar. (met blinde dop op de plaats van de schakelaars van de stoelverwarming en de  stc knop gewoon helemaal links).
Blijkt de cc het waarachtig even te doen! IK heb toch zeker wel twee (jaja) km gereden met de werkende cc. :eusa_dance:

Maar toen was het weer over met de pret. Niks, noppes, niente, nada  :eusa_snooty:
Maar volgens mij heeft het dus te maken met de software icm met de juiste ecc unit. (nieuwe kost bij dealer rond 600.... :eusa_naughty:)

Dus voorlopig weer verder zonder cc. Ik vraag mij af of ik een unit moet hebben van hetzelfde model, zelfde jaar. Wellicht biedt dit soelaas.

BR

blauweroffel

Gisteren was het mooi weer, dus even met de XC bezig geweest.
Bij precies 2000 toeren hoorde ik ergens voorin een bout trillen en de ruitenwissers deden erg raar, vooral de rechter. Parafaan er maar even af.
Blijkt dat ik de plaat waar de hele constructie mee vastzit gewoon niet goed heb vastgezet  :eusa_doh: :eusa_doh:
Dat maar even gedaan, alle drie de bouten aangedraaid.
Trillen van bout dus weg en de ruitenwissers doen weer normaal.

Nu de cc nog  :-\ :-\ :-\

BR

blauweroffel

#832
Ik was bezig geweest met de ecc unit en toen had ik de auto een keer op contact gezet, zonder dat de ecc unit aangesoten was. Dus een SRS foutmelding.....
Deze bij de dealer er uit laten halen ne ze hebben nog eens een keer gekeken naarde meldingen die er zijn over de cc.
Dat waren er een heleboel: signaal te hoog, signaal te laag, massa probleem, kabelbreuk, en de koppelingspedaalsensor kapot. Die had ik al een keer vervangen (2x zelfs) maar dat gaf toen geen sjoege....

Maar de garage had er nog een op voorraad liggen en die maar meegenomen en thuis gemonteerd.
Als t niet werkte mocht t terug.
Maar wat blijkt nu........de cc werkt.... en blijft t ook gewoon doen, alsof er niets aan de hand is en nooit is geweest  ??? :eusa_dance:
Uit en aan gezet, 50, 80, 100 km, t bleef t gewoon doen. Voorlopig blij  :eusa_dance:

Even geinformeerd of het mogelijk is er weer een originele ecc unit in te zetten. Want die is nooit origineel geweest.
Ja, kon,en bleek ook dat de duurste variant erin moet, reken dan op 800 euro, inclusief de software........
Even niet dus

BR

elianmars


blauweroffel

En de tellus velgen vervangen, vind deze veel mooier. (ben alleen even de naam kwijt)



Nu dus wel een mooie set tellus (echt als nieuw) met winterbanden te koop .......

BR

UserID25761

Citaat van: blauweroffel op 27-10-2017 21:38:00
En de tellus velgen vervangen, vind deze veel mooier. (ben alleen even de naam kwijt)



Thor  ;)

Redolpho

Citaat van: NickGR op 27-10-2017 21:43:38
Citaat van: blauweroffel op 27-10-2017 21:38:00
En de tellus velgen vervangen, vind deze veel mooier. (ben alleen even de naam kwijt)



Thor  ;)
Thor is toch smaller?


UserID25761

#837
Citaat van: Redolpho op 27-10-2017 21:45:16
Citaat van: NickGR op 27-10-2017 21:43:38
Citaat van: blauweroffel op 27-10-2017 21:38:00
En de tellus velgen vervangen, vind deze veel mooier. (ben alleen even de naam kwijt)



Thor  ;)
Thor is toch smaller?



zet er maar 225/45 onder, dan lijken ze smaller  ;)

Edit: eigenlijk begin ik te twijfelen.

Nee geen thor idd  :eusa_shifty:

blauweroffel

Citaat van: NickGR op 27-10-2017 21:47:13
Citaat van: Redolpho op 27-10-2017 21:45:16
Citaat van: NickGR op 27-10-2017 21:43:38
Citaat van: blauweroffel op 27-10-2017 21:38:00
En de tellus velgen vervangen, vind deze veel mooier. (ben alleen even de naam kwijt)



Thor  ;)
Thor is toch smaller?



zet er maar 225/45 onder, dan lijken ze smaller  ;)

Edit: eigenlijk begin ik te twijfelen.

Nee geen thor idd  :eusa_shifty:

Nee, klopt het is geen thor, want die velgen ken ik (twee kleurvarianten, zilver en grijs)

BR

elianmars

Dit is volgens mij Erinus. 16 inch.