Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyQR

Citaat van: blauweroffel op 26-06-2018 21:37:14
Vandaag heeft de grijze me in de steek gelaten....oliedruk viel weg, auto meteen aan de kant gezet, toevallig precies bij de shell garage naast de IkEA in Hengelo.
ANWB vrij snel ter plekke. vermoedelijk oliekeerring distributiezijde lek/kapot. Zelf verdenk ik olieretourleiding. Zeker weten doen we het niet, er is weinig zicht van onderen omdat er een motorplaat onder zit. Van boven bekeken zie je de olie overal zitten boven de waterpomp etc.....

Keurig weggesleept naar Almelo (nier harder dan 50, harder mag niet bij AWD handgeschakeld) en bij een garage neergezet en vervolgens thuis afgezet.
Morgen maar vragen of ze tijd hebben. Kunnen ze meteen een nieuwe rembekrachtiger en hulpkoppelingscilinder monteren....... :-\ :-\ :-\ auw

BR

Is het een N waar we het over hebben?
Zo ja dan is er van de oliekoeler achterop het motorblok een o-ring stuk, hierdoor verlies je oliedruk en dat is foute boel zijn killers voor deze motoren, staat veel over geschreven op andere volvo forums.

blauweroffel

Citaat van: MikeyQR op 26-06-2018 22:15:50
Citaat van: blauweroffel op 26-06-2018 21:37:14
Vandaag heeft de grijze me in de steek gelaten....oliedruk viel weg, auto meteen aan de kant gezet, toevallig precies bij de shell garage naast de IkEA in Hengelo.
ANWB vrij snel ter plekke. vermoedelijk oliekeerring distributiezijde lek/kapot. Zelf verdenk ik olieretourleiding. Zeker weten doen we het niet, er is weinig zicht van onderen omdat er een motorplaat onder zit. Van boven bekeken zie je de olie overal zitten boven de waterpomp etc.....

Keurig weggesleept naar Almelo (nier harder dan 50, harder mag niet bij AWD handgeschakeld) en bij een garage neergezet en vervolgens thuis afgezet.
Morgen maar vragen of ze tijd hebben. Kunnen ze meteen een nieuwe rembekrachtiger en hulpkoppelingscilinder monteren....... :-\ :-\ :-\ auw

BR

Is het een N waar we het over hebben?
Zo ja dan is er van de oliekoeler achterop het motorblok een o-ring stuk, hierdoor verlies je oliedruk en dat is foute boel zijn killers voor deze motoren, staat veel over geschreven oo andere volvo forums.

Yep is XC70N 2002.
Bedankt voor deze info, zal het morgen tegen de monteurs zeggen, altijd handig deze info!
BR

MikeyQR

Ook al zijn deze o-ringen nu toch nog wel goed vervang ze aub kan echt verkeerd aflopen.
En lees je ook even in, kan je de garage ook mee helpen want als het geen volvo dealer is zijn ze aan het zoeken en soms vinden ze het niet en jij betaald de rekening. :eusa_doh:

blauweroffel

Citaat van: MikeyQR op 26-06-2018 22:24:35
Ook al zijn deze o-ringen nu toch nog wel goed vervang ze aub kan echt verkeerd aflopen.
En lees je ook even in, kan je de garage ook mee helpen want als het geen volvo dealer is zijn ze aan het zoeken en soms vinden ze het niet en jij betaald de rekening. :eusa_doh:

Zal ik doen. Auto staat bij Christiaansen. Repareren veel Volvo's daar. Zelfs de dealer verwijst naar hen als ze het zelf druk hebben. Ze zijn niet goedkoop, maar ook niet duur. Je mag zelf onderdelen meebrengen die zij dan vervangen.

BR

S. Brouwer

Citaat van: MikeyQR op 26-06-2018 22:15:50
Citaat van: blauweroffel op 26-06-2018 21:37:14
Vandaag heeft de grijze me in de steek gelaten....oliedruk viel weg, auto meteen aan de kant gezet, toevallig precies bij de shell garage naast de IkEA in Hengelo.
ANWB vrij snel ter plekke. vermoedelijk oliekeerring distributiezijde lek/kapot. Zelf verdenk ik olieretourleiding. Zeker weten doen we het niet, er is weinig zicht van onderen omdat er een motorplaat onder zit. Van boven bekeken zie je de olie overal zitten boven de waterpomp etc.....

Keurig weggesleept naar Almelo (nier harder dan 50, harder mag niet bij AWD handgeschakeld) en bij een garage neergezet en vervolgens thuis afgezet.
Morgen maar vragen of ze tijd hebben. Kunnen ze meteen een nieuwe rembekrachtiger en hulpkoppelingscilinder monteren....... :-\ :-\ :-\ auw

BR

Is het een N waar we het over hebben?
Zo ja dan is er van de oliekoeler achterop het motorblok een o-ring stuk, hierdoor verlies je oliedruk en dat is foute boel zijn killers voor deze motoren, staat veel over geschreven op andere volvo forums.

Het kunnen ook de o-ringen zijn bij de olie pickup.
Die zijn net als de koeler vaak de basis voor de problmen.
Er staat heel wat leesvoer op het v70forum

http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8852


blauweroffel

Dank voor het meedenken allen, ook de laatste tip is prima!

Vandaag even contact gehad;
De hulpkoppelingscilinder zit in de bak. Dus die moet er onder uit en uit elkaar. Meteen dues maar even koppelingsplaten checken. Vorige eigenaar al gevraagd of deze al eens vervangen zijn. Zo niet, dan ook maar meteen nieuwe koppelingsplaten  :-X :-\

Kostenplaatje tussen 2500 en 3000,------  :-X :-X :-X :-X

Wat is wijs? Zelf denk ik doen, dan weet je wat je hebt. Auto rijdt verder nog erg fijn, lpg en handgeschakeld, kom je niet veel tegen.
Zo inruilen brengt ie niks op en je moet maar afwachten wat je terugkoopt.

We gaan het meemaken

BR

elianmars

#936
Serieus zoveel???   :o

Neem eens contact op met Dennis. Ik geloof nooit dat hij er zoveel voor rekent  :eusa_think:

https://www.volvoservice.eu

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx


blauweroffel

Ik heb maar eens een mail richting Dennis gestuurd.

Dank maar weer voor meedenken

Ben even aan t kijken geweest op MP en toen kwam ik deze tegen:

https://link.marktplaats.nl/m1298413669

Zelfde kleur als mn vorige  (mooooiii) , ziet er zo op t eerste gezicht aardig uit , ondanks km stand. Is een bi fuel en die hebben kleine benzine tanks, dacht ik.

BR

arjen850

Dat zijn voor mij ook geen gangbare prijzen, maar dat weet je wel. Ik kan hem er nu niet bij hebben helaas. Maar op zeker dat Dennis dit voor minder kan. Succes ermee Gerco.

blauweroffel

Citaat van: arjen850 op 28-06-2018 21:42:03
Dat zijn voor mij ook geen gangbare prijzen, maar dat weet je wel. Ik kan hem er nu niet bij hebben helaas. Maar op zeker dat Dennis dit voor minder kan. Succes ermee Gerco.

Dank je :)

BR

blauweroffel

#942
Even voor de duidelijkheid: dit wil ik dus laten doen:

- nieuwe rembekrachtiger
- hulpkoppelingscilinder vervangen
- indien nodig: koppeling platen (dual mass vliegwiel)
- olie lekkage oplossen (olie retourleiding, oliedrukregelaar/pomp?)

Uiteraard met laatste beginnen....

Inclusief nieuwe koppeling en dual mass vliegwiel dus tussen 2500 en 3000....
Benieuwd wat Dennis hier voor zou vragen, dus een mail gestuurd

BR

NinaPaul

Zo een dual mass vliegwiel is al 650 euro (en nee, dan haal je hem niet bij de dealer vandaan, oudere type is moeilijk te krijgen), de rest van de koppeling ~ 260  euro.
Schrok me vorige keer ook een hoedje wat ze bij de dealer vroegen voor het vliegwiel.


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 28-06-2018 21:58:20
Zo een dual mass vliegwiel is al 650 euro (en nee, dan haal je hem niet bij de dealer vandaan, oudere type is moeilijk te krijgen), de rest van de koppeling ~ 260  euro.
Schrok me vorige keer ook een hoedje wat ze bij de dealer vroegen voor het vliegwiel.




Is dat niet rond de 900 euro bij de dealer?