Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

Mijn eerste gevoel zegt gasklephuis schoonmaken en vacuüm controleren. (na uitlezen met Vida uiteraard) :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blauweroffel

Citaat van: The Volvoboy op 18-09-2018 07:57:22
Mijn eerste gevoel zegt gasklephuis schoonmaken en vacuüm controleren. (na uitlezen met Vida uiteraard) :)

Ik ga eerst het vacuum maar eens controleren. Gasklephuis is nieuw, zit er nu een jaartje op en zou nu al schoon gemaakt moeten worden? Kan natuurlijk.

BR

blauweroffel

Volgende week uitlezen bij de dealer. Heb het idee dat de onregelmatige loop vooral op de cc gebeurt.
Gaan ze meteen proberen uit te zoeken waar het metaal achtige schrapende geluid vandaan komt. Ik verdenk nog steeds de koppeling, alhoewel, in een bepaalde bocht/hoek naar rechts neemt het geluid bijna af tot nul. Weer rechtuit is het volop hoorbaar. Toch een aandrijfas?

Vanavond wel iets heel anders meegemaakt. Even naar Enschede op en neer. Bij Enschede west er af, ik wil van 5 naar 4 schakelen........zit de pook muurvast ??? ??? ??? ???

Na enkele wilde rukken krijg ik m uit de 5e en kan ik naar z'n 4. IK dacht dat dat ook wel lastig zou gaan, maar nee, boterzacht de 4 in.
Bij stoplicht even door alle versnellingen heen: gaat prima.

Op de terugweg ook prima schakelgedrag, in z'n 5, en er net zo makkelijke weer uit. Rara.

BR

BBS

Citaat van: blauweroffel op 26-10-2018 23:00:13
Volgende week uitlezen bij de dealer. Heb het idee dat de onregelmatige loop vooral op de cc gebeurt.
Gaan ze meteen proberen uit te zoeken waar het metaal achtige schrapende geluid vandaan komt. Ik verdenk nog steeds de koppeling, alhoewel, in een bepaalde bocht/hoek naar rechts neemt het geluid bijna af tot nul. Weer rechtuit is het volop hoorbaar. Toch een aandrijfas?

Vanavond wel iets heel anders meegemaakt. Even naar Enschede op en neer. Bij Enschede west er af, ik wil van 5 naar 4 schakelen........zit de pook muurvast ??? ??? ??? ???

Na enkele wilde rukken krijg ik m uit de 5e en kan ik naar z'n 4. IK dacht dat dat ook wel lastig zou gaan, maar nee, boterzacht de 4 in.
Bij stoplicht even door alle versnellingen heen: gaat prima.

Op de terugweg ook prima schakelgedrag, in z'n 5, en er net zo makkelijke weer uit. Rara.

BR

Ik zou haast zeggen: 1 + 1 = toch koppelingsperikelen.
Zowel dat metaalachtige schrapen en het niet uit de 5e versnelling kunnen krijgen van de pook.....
Sterk op aandringen dat ze daar toch naar kijken en als de bak er achterweg zou moeten, jammer dan so be it.
Volvoloos....

Emiel

Zou haast denken dat de plaat verkeerd om zit.

elianmars

Citaat van: Emiel op 27-10-2018 09:27:47
Zou haast denken dat de plaat verkeerd om zit.

Zoals bij mijn N het geval was. Was op een gegeven moment bijna niet meer mee te schakelen en uiteindelijk helemaal niet meer. Niet zo gek als het druklager aan barrels in de bak ligt. Kapot gegaan door de plaat die verkeerd om zat.
Was volgens de monteur niet mogelijk dat-ie verkeerd zat, maar het was toch echt zo. Dennis kan het bevestigen, want die heeft het weer voor me in orde gemaakt.

blauweroffel

#1011
Vandaag bij Dennis geweest met de XC.
Op de gok, wilde daar alleen maar vragen of zij het vreemde schrapende geluid konden thuisbrengen.

Dat was binnen 5 minuten opgelost  :eusa_clap: Een ring/lager die tussen stuuras en subframe zit, was losgeschoten: dit gebeurt wel vaker als het subframe eronder uit wordt gehaald. (wat van de zomer ook gebeurd is toen de hele koppeling is vervangen)
Meteen ook maar even wat vacuumslangen vervangen, stuurhuisoliebakje vervangen en een stuurhuisolie flush. Wastegate ook maar even beter afgesteld en carterdruk gecontroleerd. Kreeg van Dennis nog uitleg over de nokkenasversteller toen ik vertelde dat er een nieuwe nokkenaskeerring in was gekomen. (Dat dat meestal de boosdoeners zijn bij olielekkage bij de achterste nokkenas) Er werd de tijd voor genomen en ik mocht meekijken en vragen stellen.
Er bleken ook nog wat beugels (oa eentje die onderste koelslang ver weg houdt van versnellingsbakschakeling) en het vooronder te missen. Die heb ik op de terugweg meteen bij Elferink uit een sloper gehaald. Gaan er binnenkort in.

Wat een topservice!!!! Hier kan menig dealer een puntje aan zuigen.

Binnenkort ga ik er weer langs en laat ik het motormanagement aanpassen, iets meer Nm er bij. En dan meteen nog wat andere slangetjes etc vervangen.

Dennis en zijn collega's: bedankt!

BR

Vulk


Sbv

Dat zijn goede berichten. Hopelijk kan je dan nu een tijdje probleemloos rijden

elianmars

Volgende keer toch maar gelijk naar Dennis gaan? ;D

blauweroffel

Yep, ga hier denk ik vaker en eerder naar toe.... :D
Zoals ik al zei, binnenkort meer Nm  :eusa_dance:

BR

blauweroffel

#1016
Deze heb ik ooit beetje opgeknapt: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=67074.480
Nu weer te koop

https://link.marktplaats.nl/m1346219412

mooie auto nog steeds
BR

elianmars


blauweroffel

Kerstboom opgehaald, je ziet ze steeds vaker op het dak van een volvo vervoerd.
Was deze iets te groot voor ;D




BR




)()()sT

Zo hee! Wat een aanhanger! Daar passen de (kerstbomen) die hier in de tuin staan niet op ;D