Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Er komt geen water meer binnen, ik denk dat de mat gewoon nog niet goed droog was.....

Donderdag led in de koplampen gezet van de XC. Krijg nu de melding: "storing lamp dimlicht", dus canbus is in de war. Waarschijnlijk moet er iets tussen worden gezet. Wel meer licht (6500 k). Scheelt toch wel. De garage heeft ze er in gezet, zal hen eens vragen. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit apk afkeur is.
Dat zien we dan wel in januari 2020

De groene is droog van binnen. Maar als ik de motor een tijdje laat draaien en dan weer uitzet, beslaan alle ramen  ???
Moet overigens de kachelmotor vervangen, ding maakt erg veel herrie.

BR

arjen850

Citaat van: blauweroffel op 10-02-2019 18:34:21
Er komt geen water meer binnen, ik denk dat de mat gewoon nog niet goed droog was.....

Donderdag led in de koplampen gezet van de XC. Krijg nu de melding: "storing lamp dimlicht", dus canbus is in de war. Waarschijnlijk moet er iets tussen worden gezet. Wel meer licht (6500 k). Scheelt toch wel. De garage heeft ze er in gezet, zal hen eens vragen. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit apk afkeur is.
Dat zien we dan wel in januari 2020

De groene is droog van binnen. Maar als ik de motor een tijdje laat draaien en dan weer uitzet, beslaan alle ramen  ???
Moet overigens de kachelmotor vervangen, ding maakt erg veel herrie.

BR

Hier pas nog een auto gehad waarbij het mechanisme van de recirculatie regelklep kapot was, klep stond permanent dicht. De klacht was ook beslagen ramen. Na reparatie probleem opgelost.

blauweroffel

Recirculatieklep dus wellicht kapot.
Waar zit die precies? Misschien kan ik het zelf doen, anders kom ik wel een keer bij je langs

BR

elianmars

Achter de kachelmotor, als ik het goed heb.

blauweroffel

#1039
Vandaag mooi weer...dus begonnen met het vervangen van de bumpersteunen van de DOP.
Nadat ik de popnagels had uitgeboord kon ik de bumper zo naar achteren trekken........

Compleet vergaan die steunen......Het meeste werk was nog het restant van de binnenbumper afhalen. De 4 bouten in het frame waren na wat inwerken van IMAL zo los.
DE boel goed opgeschuurd en met zilver hammerrite gespoten.
Terwijl ik onder de auto lag viel me ook iets anders op: het laatste stukje koker wat recht boven de uitlaat zit vertoont vrij veel roest. Zal wel door de warmte komen van de uitlaat? Heb het ook maar met een staalborstel bewerkt, morgen ook wat hammerrite er op en daarna wat tectyl. Of zijn er betere methoden?

Morgen de trekhaak er onder weg, het gedeelte waar de kogel zat is ooit weg geslepen. Bekabeling met doos zit er nog wel. Ik heb nog ergens een trekhaak met afneembare kogel en die gaat er op.
plaatjes:


Ja, het houtje is om de klep open te houden, moeten nog nieuwe gasveren op..

gaar..


andere kant idem dus.

BR

V70R^2

Zo krokant heb ik ze nog niet eerder gezien, die waren wel aan vervanging toe ja ;D

blauweroffel

Vandaag tussendoor de DOP 10 klepper van mn zus aangepakt. Een paar weken gleden gekocht voor een habbekrats.
Maar herrie in de buurt van het achterste spruitstuk, een geluid alsof de uitlaat lek is. Vandaag hitteschild weggehaald en ik zag de scheur in het spruitstuk al zitten.
De meest rechtse pijp bijna doormidden.
Bij Elferink een spruitstuk gevonden en uit een sloper gehaald. Nieuwe pakkingen gehaald.
Thuis dit spruitstuk er in gezet, compleet met nieuwe pakkingen. Nog nooit eerder gedaan, maar genoeg hier op forum over gelezen.
Alleen de pakking tussen flexibel stuk en spruitstuk niet vervangen, want die had ik even niet.

Boel weer vastgezet en motor gestart. De herrie is nog erger geworden, alsof er twee gaten in de uit laat zitten. ER komt ook ietsje rook bij het spruitstuk vandaan...
Wat noe?
Kan toch niet komen van oude pakking tussen flexibel stuk en spruitstuk?

BR

blauweroffel

Ok, weer wat geleerd, dus.
Na wat heen en weer geappt te hebben met Arjen, kom ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk niet het goede spruitstuk heb....
Nr oude spruitstuk: 1271614- onleesbaar
Spruitstuk sloop nr: 9180998-086 (laatste 8 niet helemaal duidelijk.
Op het oude spruitstuk zit ook een stuk met twee ogen erin boven de tweede buis. Dit zit niet op het stuk van de sloop.

Heb de pakkingen ook even omgedraaid en het resultaat is nu het best te omschrijven als "kermisbak". Alsof er helemaal geen uitlaat opzit.

werkplek:


oud spruitstuk;

zie het extra stuk boven tweede buis, waar twee ogen in zitten.

spruitstuk van de sloop gemonteerd en al (met de selfie modus..) en op de kop

hier zie je niet dat extra stuk met de twee ogen.

conclusio ergo deomonstrandum:
verkeerd spruitstuk........toch?



Ook nog even iets heel anders:
kokerbalkenuiteinden in de hammerite gezet, morgen nieuwe bumpersteunen er op:



En nu dus op zoek naar een juist spruitstuk.

BR


Maestro12

Volgens mij is het verschil tussen een 10v met 140 pk en die met 144 pk
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

volvobug

Dat oude spruitstuk is al tijdelijke fix prima te lassen, heb er zo jaren mee rondgereden.

Dat stuk met die twee ogen heeft bij mijn weten geen functie, als de rest van het spruitstuk qua vorm en afmetingen overeenkomt moet dat te gebruiken zijn. Fout die nog wel eens gemaakt wordt is een pakking verkeerd monteren, dus niet mooi rond een uitlaatopening maar half er overheen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Al werkende het volgende gisteren ontdekt:

De buitenste bout (bestuurderskant) die uit het blok komt is afgeknapt.......Ik ontdekte het toen ik bezig was met de pakkingen.
Dat betekent dat die daar niet vast kan worden gezet.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 19-02-2019 23:19:24
Dat oude spruitstuk is al tijdelijke fix prima te lassen, heb er zo jaren mee rondgereden.

Dat stuk met die twee ogen heeft bij mijn weten geen functie, als de rest van het spruitstuk qua vorm en afmetingen overeenkomt moet dat te gebruiken zijn. Fout die nog wel eens gemaakt wordt is een pakking verkeerd monteren, dus niet mooi rond een uitlaatopening maar half er overheen.


Die scheur kan je dus lassen?
Zou jij die dan willen lassen voor mij?

En ik heb ontdekt dat de buitenst bout (bestuurderszijde) in het blok is afgeknapt, dus daar kan ik het spruitstuk niet vastzetten.
Kan dat veel kwaad? Kan er daardoor nog herrie ontstaan , denk je?
Groet
GErco

volvobug

Ik heb het destijds laten lassen bij een lokaal garagebedrijfje in Zwitserland op vakantie, kan het adres wel opzoeken als je wilt  ;D.

Die afgeknapte bout gaat zeker voor wat extra geluid zorgen, maar ik verwacht eerder wat 'flufferig gepruttel'dan echt een bak herrie. Wel van belang om daar een nieuw tapeind in te krijgen. Veel kwaad kan het niet als het binnen de perken blijft maar het is wel APK afkeur.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 20-02-2019 13:55:05

Die afgeknapte bout gaat zeker voor wat extra geluid zorgen, maar ik verwacht eerder wat 'flufferig gepruttel'dan echt een bak herrie. Wel van belang om daar een nieuw tapeind in te krijgen. Veel kwaad kan het niet als het binnen de perken blijft maar het is wel APK afkeur.

Een nieuw tapeind..... daar kom je niet zomaar bij ben ik bang......het is de meest linkse (bestuurderskant). Hoe krijg je restant er uberhaupt uit?

BR

blauweroffel

Vanmorgen het spruitstuk weer verwijderd. Voordeel van er zo vaak uithalen: kwartiertje werk en de bouten kun je nu zo'n beetje met de vingers loshalen......
Zag dat een pakking verkeerd zat (buitenste, daar waar een bout is afgeknapt). Vandaar die herrie.

Er zit verschil in beide spruitstukken.


De bovenste is de kapotte, de onderste komt uit een V70 tienklepper.(97 of 98)
Ik zie drie verschillen

Zo naar Mike, hij heeft nog een goed spruitstuk.