Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 28-04-2019 18:46:10
Alle slangen nog goed? Ik rook bij de C al een hele tijd koelvloeistof na een ritje. Geur kwam onder de motorkap vandaan. Ik dacht dat de radiateur lek was, maar na wat beter kijken bleek er een scheurtje in de slang naar de thermostaat te zitten. Net onder de slangklem.

Die slang van thermostaat naar radiateur heb ik een tijdje terug vervangen, die lekt niet.
IK vermoed ergens aan de onderkant, maar om daar beter bij te kunnen kijken, moet ik de plaat tussen sub frame en bumper weghalen. Nog geen tijd voor gehad. Maar morgen ga ik kijken. (heb nog een weekje vakantie..)

BR

blauweroffel

Citaat van: hilko73 op 28-04-2019 18:43:04
Ik heb nog een vrijwel nieuwe radiateur in de aanbieding. PB maar indien gewenst.

Je hebt PB

BR

blauweroffel

#1082
Vanmiddag op onderzoek uitgegaan naar koelvloeistoflekkage.

Oorzaak gevonden:



Bovenste aansluiting van radiateur: ik had hier een tijd geleden al een nieuwe slang opgezet. Maar als je goed kijkt zie je een scheur zitten in het kunststofhuis.
Dus een nieuwe radiateur zal wel moeten, ik ga er meteen een bestellen.

BR

blauweroffel

#1083
Vandaag met de DOP even bezig geweest. (Ik moet toch wachten op de radiateur voor de grijze..)

Van de DOP eerst maar even de achterklepbekleding opnieuw vastgezet, zo n beetje alle klemmetjes waren kapot. Toch rammelt er nog iets als ik over een klinkerweg rijd.

Hij start trouwens niet zonder accuhulp. Deze is leeg. En nee, het lampje in het dash kastje is uit (gefilmd met mobiel).
Vandaag maar eens een multimeter aangeschaft en gemeten: tijdens stationair 13.5 V op de accupolen. Half uur rondgereden. Motor af. 2.5 V op de accupolen. geen sjoege als ik wil starten, blijft akelig stil.  Accu kapot? (Ik had er een ander exemplaar ingezet, de vorige had zelfde probleem)

Tevens wil ik m uitlezen: het srs lampje brand. Even opzoeken hoe dat ook alweer moet (deze heeft OBD I)

BR

blauweroffel

SRS lampje brandt:

even gekeken bij electrisch:

pin in B5
Contact aan
Kort drukken,de code verschijnt.
Nog een keer drukken,zelfde code.
15 sec ingedrukt houden
Contact uit,contact aan.
Nog steeds foutcode srs

Dit tot drie keer toe herhalen: lampje SRS blijft branden. Wat noe?
BR

blauweroffel

Nu ik toch bezig ben: km stand uitlezen..

how to:
1) zet de auto op contact.
2) doe het pennetje in gaatje 7 van blok A
3) druk 5 x op het knopje
4) het ledje gaat branden, druk nu als het brandt 1x op de knop, wacht tot de led uitgaat en weer aan.
    Druk dan nog 1x op de knop (terwijl de led brand). Wacht tot de led uitgegaan is en weer aan is. Druk
    dan 2x op de knop (weer terwijl de led brand)
5) lees het aantal keren dat de led knippert af.

eerst geeft de code de eerste 3 cijfers van de kilometerstand weer, als je de laatste drie ook wil weten moet je stap 3 t/m 5 nogmaals doorlopen, alleen waar je eerst bij stap 4 2x drukte op de knop moet je dan 1 x drukken.

Aflezen van knippercode (stap 5)

de led gaat gelijkmatig aan-uit-aan-uit-aan (enz..) nadat het eerste getal weergegeven is volgt een langere periode uit, daarna weer een gelijkmatig aan-uit-aan-uit (enz.) en weer langere pauze voor het laatste getal in knippercode aangegeven wordt.

aan, lange pauze = 1
aan, uit, aan, lange pauze = 2
aan, uit, aan, uit, aan, lange pauze = 3 enz enz, 10 x aan = 0


Ook hier werkt t dus niet: als ik het knopje rustig 5 keer heb ingedrukt, knippert het ledje heel even en vervolgens gebeurt er niets meer...
Heb ik weer.

BR

blauweroffel

#1086
Wel een foutcode uitgelezen op A3: 3-1-4

3–1–4 Sensor rechter achterwiel, circuit open of kortgesloten Waarschuwingslampje ABS gaat branden Waarschuwingslampje TRACS gaat branden
(http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html)

Eindelijk toch wat info, dus.
BR

blauweroffel

#1087
Vanmorgen een nieuwe accu in de DOP en een andere radio (zwarte SC805). De radio die er in zat, heb ik de code niet van (802 PSS). Die moet ik proberen op te snorren via de dealer, want de grote witte sticker (die bovenop zit) is ook weg. Zit gelukkig wel een serie nr in de onderkant.

De grijze heeft er een probleem bij: de derde cilinder doet niet meer mee. Andere bobine er in gezet, bougie schoongemaakt (zit er nog niet zo lang in)
Probleem blijft, zowel op gas als op benzine. Waar nu zoeken?


BR

blauweroffel

Vandaag de DOP naar de apk keuring, zal me benieuwen.
Afkeur op:
- Aanlopen voorwielen tegen de kuip (zit 225 op ipv 205), dus ander uitslagbegrenzers er op. (Bij Brezan geweest, heb de verkeerde meegekregen)
- linker glas koplamp twijfel over donker/licht opbrengst: vanavond gedemonteerd en glazen binnen en buiten schoongemaakt. Ik weet niet of het helpt, Arjan maar vast gevraagd of hij nog een setje glazen heeft...)
- een lampje kentekenverlichting kapot: zelf vervangen, meteen glaasjes schoongemaakt
- rechter richtingaanwijzer in spatbord kapot: zelf vervangen

Valt dus mee. Heb alles kunnen fixen, behalve uitslagbegrenzers. Die maar even bij estateservice bestellen. En de herkeuring even verzetten.
Verder heb ik ontdekt dat het rechtervoorportier onderaan last heeft van de roestduivel.....die deur ga ik vervangen.

En voor t eerst in het donker gereden: complete dash en knoppenverlichting en verlichting automaatpook werkt niet. Zekering 35 prima, dus waarschijnlijk oorzaak in lichtschakelaar of dimmer? Of kan er nog ergens anders een oorzaak zijn?

Km stand ook uit kunnen lezen, het blijkt dat bij een zeer slechte accu de OBD gewoon niet werkt. Km stand: 334008. Teller staat op 319 nog wat. Valt dus ook mee.

BR

blauweroffel

#1089
Open hart operatie voor de grijze.......
Van de week er een nieuwe radiateur ingezet. Nog nooit eerder gedaan. Na 4 uur had ik de oude eruit en de nieuwe erin. Viel me niks tegen.
Vandaag de grijze naar Dennis gebracht voor een diagnose waarom de motor slecht loopt. Ik vermoedde al de derde cilinder. Bleek te kloppen. Zowel op benzine als gas. Bougie kreeg wel sap en dus vonk.
compressietest op 3: : 4, andere cilinder ruim 12...... Dennis vermoed klep uitlaatzijde kapot.Na enig nadenken en overleg besloten alle kleppen te vervangen en de klepseals ook... Ai......Kost wat, hej ook wat.

Kreeg leenauto (twingo) mee om weer naar huis te gaan. Mn zoon uit Nijmegen opgepikt: ziet hij mij staan met de twingo... zegt ie: "ik dacht dat volvo's zulke goede auto's zijn en je krijgt een twingo mee als leenauto????". Die dus verder niks met auto's heeft...

Hoop dat de auto met een week of drie weer klaar is. Dus de komende tijd zal ik het moeten doen met de DOP....

BR

)()()sT

Ai.... :(
Dat zijn gelijk de duurdere dingen. Hopelijk is ie straks weer als nieuw!

blauweroffel

Citaat van: )()()sT op 11-05-2019 09:15:46
Ai.... :(
Dat zijn gelijk de duurdere dingen. Hopelijk is ie straks weer als nieuw!

Tja...wanneer stop je met repareren, opkanppen etc? Auto bevalt zo goed dat ik m nog niet kwijt wil.

BR

blauweroffel

Vandaag maar even op zoek waarom bijna complete verlichting van teller, knoppen etc niet doet. Ook open dak doet t niet. (van de DOP)
Weer zekering 35 gecontroleerd: heel.
Ben op zoek gegaan naar een andere dimmer: ik bleek er nog een stuk of 5 te hebben liggen.
Met een deken over t hoofd verwisseld: geen licht, ook niet na 5 andere dimmers te hebben geprobeerd. Ook andere lichtschakelaars brachten geen verandering.
Kop onder dash of ik daar verdachte dingen zie (zei de gek, die amper verstand heeft van electra...)
Toch voor de zekerheid een andere zekering op 35. En waarachtig, spul doet t weer. Kennelijk oude zekering toch niet in orde.

BR

elianmars


blauweroffel

Citaat van: elianmars op 12-05-2019 19:56:56
Waar blijven de foto's? ;D

Met een deken over je hoofd een selfie....wie doet t als eerst? :)

Vanavond rondje Elst (twingo terug naar Dennis), Nijmegen en Wageningen en weer naar Almelo.
Bij Nijmegen valt rechterkoplamp weer uit: geen spanning op draad...dit had ik gisteren gemaakt,    dacht ik      , nu dus weer geen spanning op de plus.
Morgenvroeg koplampunit er maar even uit, kan ik er beter bij. (auto moet voor de herkeuring ggrrr)
En de verwarming doet t ook niet helemaal meer zoals ooit bedacht is. Dan weer koud, dan weer warm. Dus op daar maar op zoek naar de oorzaak.
En de rugleuning van mn stoel kan ik niet meer verstellen. Ik hoor de motor, maar er gebeurt niets. Heb in het verleden hier al verslagjes van gelezen. Iets met een kabel in de rugleuning.
Houdd je van de straat, zeg maar.

BR