Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Bij Dennis is hij in goede handen. Leuk te horen dat hij nog steeds aan roffels werkt.

Wouter1973

Volgens mij kan je alleen beide ABS sensoren achter vervangen.

)()()sT

Luxeproblemen hè. Ik herken het plaatsgebrek.
"Wat moet ik er nou weer mee?!" ::) ;D

blauweroffel

Weer wat geklungeld aan de cabrio.
Op contact kwam er erg veel herrie uit het vooronder: bleek de linker ruitewissermotor voortdurend te gieren: stekker maar losgetrokken.
Interieur gereinigd mbv dasty en zeep. Knapt het aardig van op. Antenne weer recht gemaakt zodat deze helemaal in en uit kan. Paar knoppen in dash vervangen: rammelden in het dash (veren weg en dat soort dingen)

Rechterspiegel is in aantocht. Kan ook beide voorstoelen vervangen door beige met alcantara. Of toch zwart doen en dan de achterbank en leuning ook zwart? Beetje two tone idee.
Heb nog mooie meteorvelgen: die komen er ook op, mooider dan die er nu op zitten, zijn ook al aardig gecorrodeerd hier en daar.

De bak bromt iets als je stil staat met je voet op de rem. Gaat weg als je gaat rijden, wat zou dat zijn?

BR

blauweroffel

#1144
Even iets heel anders.....
Onze pelgrim oven van 14 jaar oud begon het te begeven. Dus maar eens op zoek naar een wat modernere oven. En deze gevonden: een samsung dual cook. (NV75N7677RS/NV75N7678RS)
Deze oven kun je in twee gedeelten gebruiken; een onderste en bovenste gedeelte. (en in de grote deur zit dus een kleine deur waarmee je alleen het bovenste gedeelte kan openenen. Apart in te stellen qua temperatuur en bereidingstijd. Met wifi, dus op afstand met je telefoon te bedienen. Standaard 50 gerechten in het geheugen. Allemaal tiptoetsen en allemaal verlicht. Wordt niet standaar geleverd bij BCC, Expert of Mediamarkt, maar de keukenloods kon m leveren. Kost wat, he'j wat.
Geweldig ding, vanavond meteen maar aardappeltjes, witlofschotel en quiche in de oven bereidt, in één keer. Als je niet van koken houdt...dit ga je leuk vinden.

BR

blauweroffel

Een vraag over de koplampen in mijn XC uit 2001":

IK wil de oude koplampen vervangen voor de doorzichtige (modeljaar 2004-2005) DAt zijn dus geen xenon maar nog gewone H7 koplampen.
De stekkers van deze lamp zijn anders, dus niet zomaar te plaatsen: er zal gesoldeerd moeten worden......
Maar weet iemand of er verloopkabeltjes zijn voor ik hier mee aan de slag ga? Er schijnt een filmpje op YT te staan, maar die kan ik niet vinden.


BR

blauweroffel

#1146


Dus....4 stuks als nieuw. Gepoedercoat.
Kleur: 932, glimmend. Vind het goed gelukt.
Met dank aan Arjen: ik heb deze ooit bij hem gekocht
Met dank aan Big Ben: hij verwees mij naar sublicoat.

Kost wat, he'j wat.

BR

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

de Boeing

Zien er shiny uit!! 8)

Was het nog gelukt met die koplampen conversie?

Chris

Netjes zeg!

Ik heb voor het opknappen van mijn velgen ook contact gehad met Sublicoat. Aardige kerel en nette prijs, maar helaas voor mij wel echt een enorm eind uit de buurt dus minder handig.

blauweroffel

Citaat van: de Boeing op 23-11-2019 10:32:20
Zien er shiny uit!! 8)

Was het nog gelukt met die koplampen conversie?


Ik heb de koplampen versie 2006 (dus heldere kijkers met H7) in de garage liggen. Zoek me suf op YT naar een filmpje hoe aan te sluiten . Wel op Volvo forum een aansluitschema gevonden: maar dan moet ik alle stekkers afknippen en gaan solderen. Ik wil eigenlijk de aansluitstekker uit de donorauto erbij hebben: die wil ik aan de bestaande kabelboom solderen. Dan heb ik twee soorten stekkers, wel zo handig en ook wel zo netjes.

Gisteren in Haarlem voor 60 euro een zwarte bumper voor de XC kunnen scoren. Met grill, zonder skidplate, maar die heb ik al los. Dus binnenkort nieuwe lampen en bumper.

BR


big ben

Citaat van: blauweroffel op 22-11-2019 21:42:14


Dus....4 stuks als nieuw. Gepoedercoat.
Kleur: 932, glimmend. Vind het goed gelukt.
Met dank aan Arjen: ik heb deze ooit bij hem gekocht
Met dank aan Big Ben: hij verwees mij naar sublicoat.

Kost wat, he'j wat.

BR

Zo, kijk dan.....ziet er spik en span uit ! Als je de bumper en lampen geplaatsr hebt dan graag een paar foto's  8)

de Boeing

Citaat van: blauweroffel op 23-11-2019 12:19:48
Ik heb de koplampen versie 2006 (dus heldere kijkers met H7) in de garage liggen. Zoek me suf op YT naar een filmpje hoe aan te sluiten . Wel op Volvo forum een aansluitschema gevonden: maar dan moet ik alle stekkers afknippen en gaan solderen. Ik wil eigenlijk de aansluitstekker uit de donorauto erbij hebben: die wil ik aan de bestaande kabelboom solderen. Dan heb ik twee soorten stekkers, wel zo handig en ook wel zo netjes.

BR

Zijn er toch al veel die je voorgegaan zijn hierin, dus heel moeilijk kan het niet zijn...
Ik heb de volledige kabelboom van mijn UK V70 (2006) nog liggen, daar mag je koplampstekkers wel van hebben (en die dan met pennen verbinden in je eigen stekkers? zodat je niet moet knippen in je eigen kabelboom).

blauweroffel

Citaat van: de Boeing op 24-11-2019 11:21:15
Zijn er toch al veel die je voorgegaan zijn hierin, dus heel moeilijk kan het niet zijn...
Ik heb de volledige kabelboom van mijn UK V70 (2006) nog liggen, daar mag je koplampstekkers wel van hebben (en die dan met pennen verbinden in je eigen stekkers? zodat je niet moet knippen in je eigen kabelboom).

Dank voor aanbod, maar ik heb inmiddels de originele stekkers van de lamper er ook bij. Ben er nog niet aan toegekomen om de lampen te plaatsen.
BR