854 t-5r (2.0l) Project "Eerherstel"

Gestart door Rvd, 06-04-2014 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

vloerbedekking uit de S70 gehaald ?

Wat een prut op de vloer zeg, wel creatief.

Goed bezig Rens. Voordeel dat dash er nu is, dan kan je makkelijk bij de verdamper en de kachel radiator

cornelis-b

Je maakt er goed werk van Rens, als deze straks klaar is staat er gewoon een nieuwe wagen :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Volvoboy

Jemig, wat een brakke zooi zeg.... Lekker bezig hoor! :eusa_clap:


Maareh, was het jouw auto die ik op de R meeting een apart geluid hoorde maken? :eusa_shifty: Aircopomp ofzo?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Rvd

Citaat van: The Volvoboy op 25-05-2014 23:18:17
Jemig, wat een brakke zooi zeg.... Lekker bezig hoor! :eusa_clap:


Maareh, was het jouw auto die ik op de R meeting een apart geluid hoorde maken? :eusa_shifty: Aircopomp ofzo?

Ja dat zou kunnen. Mijn auto maakt nog wat aparte geluiden. Maar dit kwam gelukkig niet uit de aircopomp maar uit het stuurhuis. Deze lekt intern olie en verliest ook zijn druk.
Ook de radiatorfan is er ooit aftermarket op gegaan en maakt een enorm lawaai. Alsof er een windturbine aangaat.

Gelukkig wel die dag de prijs voor meest uitgeleefde R gewonnen 🎉😜

Rvd

Citaat van: Sbv op 25-05-2014 22:56:38
vloerbedekking uit de S70 gehaald ?

Wat een prut op de vloer zeg, wel creatief.

Goed bezig Rens. Voordeel dat dash er nu is, dan kan je makkelijk bij de verdamper en de kachel radiator

Ja ik ben bij het zien gelijk naar het demontage bedrijf gegaan en nog snel even de bodem isolatie eruit gehaald.
Kan beter maar alles gelijk aanpakken. Dan heb ik alles nieuw erin.

Rvd

Na een kleine tijd van afwezigheid werd het weer eens tijd om een kleine bulk met updates toe te gaan voegen aan mijn blog.
Dit project begint eerlijk gezegd voor mezelf een klein beetje uit de klauwen te lopen en vind het daardoor lastig om te beginnen. Maar laat ik maar weer eens ergens beginnen.

In mijn laatste verslag heb ik de mooie vondsten van wat handdoeken en kranten laten zien. Het was de juiste timing om gelijk de kachel radiateur en de verdamper mee te nemen.
Hier kwamen we weer een sterk staaltje beunwerk tegen. Schutbord doorvoering is ooit lek geweest (bekende kwaal) dus is het met een grote boor, tang, rubbere slang en slangenklemmen toen opgelost.


Helaas hield dit wel in dat alles omtrent de kachel er nieuw in moest. Dus dit dan maar ook gedaan




Met dit achter de kiezen en een nieuwe verdamper, afgestelde pomp en afgevuld was het tijd voor de volgende klus.

Omdat het interieur eruit is om naar bekleder Van der Werf te brengen, was het gelijk mogelijk om ook alle tapijten eruit te halen en overige bodem isolatie
Hier vond ik nog Italaanse Lires en ander los geld :P altijd leuk en het verloochend de afkomst van de auto niet.



Omdat ik nu even moet wachten tot er het een en ander terug is ben in ondertussen ook al begonnen aan alle delen die vervangen gaan worden tijdens de koppelingswissel.
Het subframe heb ik opnieuw laten glansverzinken.
voor (na stralen):


Na (glans verzinken):


Als het subframe er onderuit gaat wordt het stuurhuis ook gelijk gewisseld. Het ruil stuurhuis wat onder mijn oude s70 vandaan komt heb ik opgeknapt zodat het er weer een beetje fris uitziet

Ook hiervan zijn alle losse delen opnieuw glans verzinkt en het stuurhuis zelf gespoten

Afgelopen middag zijn ook de 302 brackets terug gekomen. De verweerde brackets zijn gestraald en opnieuw gepasiveerd.


ik hoop dat ik snel aan de opbouwfase kan gaan beginnen. Dan krijgt het weer een beetje aanzien
Is er toevallig iemand die mij kan helpen aan een kabelboom tussen versterker en radio?

EricL

Ziet er weer netjes uit zo. Goed bezig!

cornelis-b

Top Rens ik kan niet wachten tot deze ex handdoek droge wagen hier als nieuw voor de deur staat. Geweldig wat je er allemaal aan doet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars


V70geRwin

Te mooi om er weer onder te schroeven  ;D

Rvd

Bedankt voor de reacties.
Ik zal nog wel even wat foto's maken van alle onderdelen bij elkaar wat er vernieuwd gaat worden aan het onderstel.

remeeus


Rvd

Zoals al wel bekend is, is het interieur niet in een opperbeste staan :P
Daarom heb ik besloten om het op te laten knappen en de stoelen weg te brengen.
Na wat zoeken ben ik een zeer goed bedrijf tegen gekomen in Leiden. Na een goed telefoon gesprek waarbij ik veel vertrouwen had gekregen had ik besloten mijn stoelen daarheen te brengen.

Tijdens het demonteren van de voorstoelen, vond ik het zonde om de achterbank te laten zitten, dus ik heb gelijk maar het gehele interieur eruit gehaald. Dan is er geen kleur verschil.
Ook de pookhoes en de armsteun worden opnieuw gemaakt en bekleed met alcantara.
Met een afgeladen V70 naar Leiden gereden.
Eenmaal aangekomen

Eerst eens kennis gemaakt, het bedrijf gezien en een lekker bakje koffie gedronken.
Hier bracht ik met een gerust hart mijn stoelen. Echt geweldig wat deze mannen kunnen met een interieur.

Ook zag ik een V70N stoel staan welke netjes moest worden gemaakt.

Dus voor de forum leden met een N, ook hier kunnen jullie naartoe.

Na de koffie maar eens de auto uitgeladen, en alles neergezet.


Ik heb zelf nog een doosje met nieuwe onderdelen aangeleverd:
- stoel verwarming zitvlak
- stoel verwarming rugvlak
- thermostaat stoelverwarming
- lendensteun verstelling

Dit wordt gelijk vervangen.

Vol verwachting kijk ik uit naar het moment dat ik het weer mag ophalen

Rvd

Na enige tijd van stilte rondom het project werd het weer eens tijd om een update te maken.
Helaas gaan mijn updates in bulk vorm

Na terugkomst van de aircoboer maar gelijk even verder gegaan op het technische vlak.
Omdat de koppeling vervangen gaat worden heb ik uit voorzorg een vliegwiel op de kop getikt. In de draaibank bleek er een slingering van 0.04mm in te zitten vanuit het hart. Minimaal maar toch heb ik hem 0.06 afgedraaid.


Ook met het subframe ben ik gelijk verder gegaan. Ik heb dit nog extra behandeld tegen roest en de nieuwe draagarmen en stabistangen ook. Zou zonde zijn als het gaat roesten.



Nu dit even allemaal moest drogen ben ik verder gegaan met de binnenkant van de auto.
De aansluiting tussen het kachelhuis en het dashboard was aardig verpulverd. Er zat een soort schuimpakking tussen maar hier was heel weinig van over.
Snel besteld maar helaas moest ik 2 weken hierop wachten.
Gelukkig was deze nog te bestellen en het zag er ook weer heel fris uit toen deze erop zat


Hierna kon ik gelukkig verder met het dashboard inbouwen. Sinds weken kon ik weer eens een vertrouwd dashboard zien in de auto


Ook het audio systeem gelijk even een upgrade gegeven. De auto had geen versterker. Gelukkig bij SBV een originele T-5R versterker gevonden.


De bodemisolatie in de auto was aardig slecht. Deze heb ik vervangen door de schenking van een donor. Nieuw was me toch net even iets te duur,
Ook de isolatie onder de achterbank was in slechte conditie. Gelukkig had ik deze zelf nog liggen.


Een van de grootste irritatiepunten aan het interieur was voor mij nog de hoedenplank.
Ook deze was niet gespaard gebleven door de grijpgrage sloop en beunhanden van de vorige eigenaar(s).
Daarom heb ik een donor hoedenplank kunnen vinden. Daarbij ook het geluk een originele sunblind en een setje hoedenplank speakers (HT-259).
Het geheel netje ingebouwd.


Na voorlopig weer even klaar te zijn met het interieur weer terug gegaan naar onder de kap.
Als eerst begonnen met de carter ventilatie. Deze was al een keer eerder onderhanden genomen, maar niet bepaald professioneel.
Slangen bleken door vorige eigenaar zelf gemaakt te zijn met wat klemmetjes en nieuwe stukjes benzineslang.


Ja bij het zien hiervan herinner ik mij de woorden van de vorige eigenaar nog. "Deze auto is Technisch 100%, alleen optisch wat minder" Nou jullie zien het ;)

Maarja met goede moed gaan we weer verder. Omdat alles verschrikkelijk smerig is en het eruit zag alsof de fabriek het laatste punt was waar deze auto liefde heeft gehad, ben ik ook maar begonnen om het blok een beetje schoon te maken.
Dan ziet het er enigzins goed uit.
Schoonste motorruimte hmmm dat duurt nog wel even ;)


Ook gelijk de bougie kabels vervangen en de bobine kabel. was goed merkbaar want de auto liep vooral koud aardig stoterig.

Na het geheel weer tot een al iets beter lopende auto te hebben gebracht was het tijd om alle onderdelen in te laden.
Omdat ik zelf geen brug heb, en niet alle benodigde middelen heb ik een afspraak gemaakt met dennis850. Hij gaat het technische gedeelte waarnemen.
Wat gaat er toch veel in een sedan. Estate is toch niet nodig :P



De volgende dingen worden gedaan:
- Subframe plaatsen
- Subframe rubbers (nieuw)
- Subframe bouten (nieuw)
- Draagarmen (nieuw)
- Stabistangen (nieuw)
- Fuses (glansverzonken)
- Brackets 302mm
- Schijven + Blokken (nieuw)
- Klauwen (gereviseerd + opnieuw gespoten)
- Stuurkogels (nieuw)
- Spoorstangen + Stofhoezen (nieuw)
- Motorsteunen voor + achter + bak (nieuw)
- Stuurhuis (gereviseerd exemplaar SMI)
- Slangen pers + retour (nieuw) (plus alle beugeltjes)
- Koppeling (R) + vliegwiel
- Uitlaatspruitstuk (Japan)
- Turbo

Misschien vergeet ik zo snel nog wat kleine dingen. Maar het paste er allemaal in :P



maruska

 :eusa_clap: :eusa_clap:

wat je zegt een flinke update !

mooi bezig !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R