Vanalles over Formule 1

Gestart door The Saint, 23-12-2004 20:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BartT5R

Heb het echt niet voor die Duitser, maar het is volgens mij wel de beste die er ooit is geweest. Sorry Senna fans.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

wkolff

#16
Citaat van: animalT5R op 25-12-2004 01:42:58
jos heeft een paar seizoenen f1 gereden en denkt gelijk dat ie zich kan plaatsen in het rijtje met o.a. schumacher,hierdoor komt ie bij mij over(pers mening) dat ie nogal naast ze schoenen is gaan lopen.
moet wel zeggen dat ''ons jos'' wel aan het geluid van het grind kan horen welk circuit het is.

Ik vind dit toch een beetje een schandalige manier om een van Neerlands grootste coureurs ooit af te schilderen. Jos heeft 107 Grand Prixs gereden en staat daarmee in de top 20 van de coureurs met de meest gereden Grand Prixs ooit. Een vechtersbaas, zowel binnen als buiten de baan. Een echte coureur, die alleen op bepaalde communicatieve gebieden niet de sterkste is...

Reitse

Aantal GP-starts 107, maar bij hoeveel kwam hij aan de finish? Bij hoeveel kwam hij in dezelfde ronde aan de finish als de winnaar van die race? Maar dat lag natuurlijk nooit aan JV zelf, altijd aan auto, andere coureurs, wind, baan of afleidende toeschouwers.........

wkolff

Nederlanders zijn verwend. Hebben we eens in de zoveel tijd een Formule 1-coureur (en dat terwijl andere landen veel betere opleidingstrajecten kunnen bieden aan hun coureurs-jeugd), wordt ie continu afgezeken. Uiteraard heeft ie slechte kanten, maar Jos heeft wel 107 GP´s gereden en daar (zeker de laatste jaren) veel van gefinished. Hij is een zeer ervaren rijder met veel capaciteiten, maar het Nederlandse bedrijfsleven heeft nooit zodanig in hem geinvesteerd dat ie kansen kreeg op betere auto´s.

BartT5R

Ik vergelijk Jos met een Jean Alesi en Coulthard, op goeie dagen knallen ze der de pannen vanaf, maar zijn niet consistent genoeg.
Maar vooral hebben ze niet die gave om een wagen beter te maken, ik bedoel, ze kunnen de maximum uit die wagen halen maar weten hem niet te verbeteren tegen de volgende race, en dan loop je achter op de Schumi's en hakkinens van deze wereld.

Tegenovergesteld was destijds Thierry Boutsen, niet de allersnelste stuurder, maar hij kon een wagen wel afstellen en samen met de ingenieurs oplossingen bedenken om hem de volgende keer beter te maken.
Alle teams waar hij reed waren aan het einde van zijn contract substantieel sneller als in het begin, ga maar na, Williams op eenzame hoogte gebracht, Benneton net het zelfde, zelfs het toenmalige Ligier, nadien Prost heeft nooit zo goed gegaan als toen hij er was.

Het verschil met bv Schumi is dat de Duitser dan ook nog eens retesnel rijdt ook, dat had onze Thierry niet echt alhoewel hij ook 2 GP's heeft gewonnen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

alex V50

Citaat van: Reitse op 27-12-2004 14:11:19
Aantal GP-starts 107, maar bij hoeveel kwam hij aan de finish? Bij hoeveel kwam hij in dezelfde ronde aan de finish als de winnaar van die race? Maar dat lag natuurlijk nooit aan JV zelf, altijd aan auto, andere coureurs, wind, baan of afleidende toeschouwers.........

Ik vind dat we diep respect mogen hebben voor datgene was Jos Verstappen heeft bereikt. Het is ook niet helemaal mijn type en af en toe snap je hem niet volledig in zijn omgang met de pers, maar hij heeft wel ontzettend lang in de F1 gereden.

We hebben het hier wel over de 20 meest begeerde racestoeltjes ter wereld he.
Als je het als nederlander alleen al voor elkaar krijgt om daartussen te komen dan heb je het heel goed gedaan.
Je wilt echt niet weten hoeveel ventjes er alleen al in nederland proberen die richting uit te stromen.

Als we alleen al aan de huidige generatie denken en we daar de echte 'talenten' uithalen dan krijg je al een lijst met 9 namen naar boven, ik noem: Nicky Pastorelli, Christian Albers, Robert Doornbos, Guido van der Garde, Paul Meijer, Junior Stous, Stefan de Groot, Jaap van Lagen en Helmert-Jan van der Slik.

Dan hebben we het dus alleen maar over ons kleine kikkerlandje, wat denk je dat er in Duitsland, Frankrijk en zeker aan de andere kant van de Noordzee gebeurt. Die jongens rijden echt geen Formule-Ford, F-Renault of F3 omdat dat van die gave auto's zijn.
Nee, uiteindelijk willen ze zich alleen maar in de kijker rijden om uiteindelijk stap voor stap op te klimmen naar de F1.

Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je het alleen al voor elkaar krijgt dat je ertussen rijd dan mogen wij allemaal diep buigen... (dit natuurlijk voor alle rijders die in de F1 komen).

Gr. Alex.

Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

The Saint

Citaat van: alex 2.5 20v op 28-12-2004 08:54:25
Citaat van: Reitse op 27-12-2004 14:11:19
Aantal GP-starts 107, maar bij hoeveel kwam hij aan de finish? Bij hoeveel kwam hij in dezelfde ronde aan de finish als de winnaar van die race? Maar dat lag natuurlijk nooit aan JV zelf, altijd aan auto, andere coureurs, wind, baan of afleidende toeschouwers.........

Ik vind dat we diep respect mogen hebben voor datgene was Jos Verstappen heeft bereikt. Het is ook niet helemaal mijn type en af en toe snap je hem niet volledig in zijn omgang met de pers, maar hij heeft wel ontzettend lang in de F1 gereden.

We hebben het hier wel over de 20 meest begeerde racestoeltjes ter wereld he.
Als je het als nederlander alleen al voor elkaar krijgt om daartussen te komen dan heb je het heel goed gedaan.
Je wilt echt niet weten hoeveel ventjes er alleen al in nederland proberen die richting uit te stromen.

Als we alleen al aan de huidige generatie denken en we daar de echte 'talenten' uithalen dan krijg je al een lijst met 9 namen naar boven, ik noem: Nicky Pastorelli, Christian Albers, Robert Doornbos, Guido van der Garde, Paul Meijer, Junior Stous, Stefan de Groot, Jaap van Lagen en Helmert-Jan van der Slik.

Dan hebben we het dus alleen maar over ons kleine kikkerlandje, wat denk je dat er in Duitsland, Frankrijk en zeker aan de andere kant van de Noordzee gebeurt. Die jongens rijden echt geen Formule-Ford, F-Renault of F3 omdat dat van die gave auto's zijn.
Nee, uiteindelijk willen ze zich alleen maar in de kijker rijden om uiteindelijk stap voor stap op te klimmen naar de F1.

Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je het alleen al voor elkaar krijgt dat je ertussen rijd dan mogen wij allemaal diep buigen... (dit natuurlijk voor alle rijders die in de F1 komen).

Gr. Alex.



Amen.

The Saint, die ondanks zijn naam en deze post NIET gelovig is.  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Danny

#22
Citaat van: BartT5R op 27-12-2004 10:11:02
Heb het echt niet voor die Duitser, maar het is volgens mij wel de beste die er ooit is geweest. Sorry Senna fans.

Dat zullen we helaas nooit weten, aangezien Senna en ook Verstappen nooit die kwaliteit mensen en materiaal aan zich hebben weten te binden en daar zit 'm dan ook het grootste verschil.
Schumacher heeft niet voor niets Rory Byrne en Ross Brawn meegenomen naar Ferrari.
Senna en Verstappen zijn toch meer pure racers, bij deze coureurs moet het gewoon klikken.
Senna had altijd wel dat beetje extra en ook Verstappen heeft in vorige klassen regelmatig de achterkant van zijn auto aan Schumacher laten zien.
Maar in de F1 is de stuurmanskunst, helaas, ondergeschikt aan het materiaal.
Maar Schumacher is naast een goede coureur ook zakelijk en heeft het gewoon super voor elkaar,
hij heeft daar altijd het grote belang van in gezien.
Dat zakelijke is ook tevens het grote minpunt van Schumacher, géén charisma zoals een Senna!
Ik vind het fantastisch wat ie heeft gepresteerd, maar hij maakt bij mij in ieder geval niet veel los en dat
doet een type Senna wel!

BartT5R

Dat imagoprobleem heeft de Duitser idd, maar om zo maar te zeggen dat ie kan winnen omdat ie het juiste materiaal krijgt is te veel gezegd.
Je moet het juiste materiaal eerste verdienen, dan nog uitkiezen, toepassen.... .
En da's nu juist mijn punt, HIJ kan zelf met de hulp van de ingenieurs een auto maken, de anderen konden de  auto van de ingenieurs enkel verbeteren. Daar zit een zeer groot nuance verschil in.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Yackall

Citaat van: Danny op 28-12-2004 09:40:15
Citaat van: BartT5R op 27-12-2004 10:11:02
Heb het echt niet voor die Duitser, maar het is volgens mij wel de beste die er ooit is geweest. Sorry Senna fans.

Dat zullen we helaas nooit weten, aangezien Senna en ook Verstappen nooit die kwaliteit mensen en materiaal aan zich hebben weten te binden en daar zit 'm dan ook het grootste verschil.

...

Maar in de F1 is de stuurmanskunst, helaas, ondergeschikt aan het materiaal.



Het is wel grappig dat mensen zich van bv. Senna vaak alles kunnen herinneren, maar zodra het om Schumacher gaat dan vergeten ze alles behalve het Ferrari-tijdperk.  Volgens mij is hij ook 2 maal kampioen geworden in een Benetton en dat was op dat moment zeker niet de beste auto. Williams was op dat moment echt sterker (en als we dan even Jos meenemen in het verhaal: die heeft toch ook op het podium gestaan met de Benetton).
En zijn allereerste Grandprix starte Schumacher volgens mij van de zesde plek (ik geloof in een Jordan?). Dan kun je toch echt niet beweren dat hij niet kan rijden.
Het is nu bij Ferrari wel zo dat zijn rijderskwaliteiten als het ware overschaduwd worden door andere zaken, maar ik weet zeker dat als hij een seizoen lang weer echt moet vechten, hij toch echt wel in staat is om verbluffende dingen te laten zien (zeker in het nat).

En het grote verschil met bv. Senna is dat (volgens Prost) Senna geen auto kon ontwikkelen en dat kan Schumacher zeker wel.

Peth©oni

Citaat van: Yackall op 29-12-2004 12:17:37
Citaat van: Danny op 28-12-2004 09:40:15
Citaat van: BartT5R op 27-12-2004 10:11:02
Heb het echt niet voor die Duitser, maar het is volgens mij wel de beste die er ooit is geweest. Sorry Senna fans.

Dat zullen we helaas nooit weten, aangezien Senna en ook Verstappen nooit die kwaliteit mensen en materiaal aan zich hebben weten te binden en daar zit 'm dan ook het grootste verschil.

...

Maar in de F1 is de stuurmanskunst, helaas, ondergeschikt aan het materiaal.



Het is wel grappig dat mensen zich van bv. Senna vaak alles kunnen herinneren, maar zodra het om Schumacher gaat dan vergeten ze alles behalve het Ferrari-tijdperk.  Volgens mij is hij ook 2 maal kampioen geworden in een Benetton en dat was op dat moment zeker niet de beste auto. Williams was op dat moment echt sterker (en als we dan even Jos meenemen in het verhaal: die heeft toch ook op het podium gestaan met de Benetton).
En zijn allereerste Grandprix starte Schumacher volgens mij van de zesde plek (ik geloof in een Jordan?). Dan kun je toch echt niet beweren dat hij niet kan rijden.
Het is nu bij Ferrari wel zo dat zijn rijderskwaliteiten als het ware overschaduwd worden door andere zaken, maar ik weet zeker dat als hij een seizoen lang weer echt moet vechten, hij toch echt wel in staat is om verbluffende dingen te laten zien (zeker in het nat).

En het grote verschil met bv. Senna is dat (volgens Prost) Senna geen auto kon ontwikkelen en dat kan Schumacher zeker wel.

Ik vergeet dus nooit het moment (beslissende moment trouwens) in Australie met Damon Hill...... schumacher rost hill zo van de baan onder het mom van ik niet winnen dan jij ook niet, kansloos. Toen heeft hij het verschoten bij mij, het is trouwens veel erger geworden maar dat ter zijde, iemand kan het maar 1 keer bij je verkloten toch...

Go Home Shumacher, Go Home

animalT5R

Citaat van: wkolff op 27-12-2004 10:35:45
Citaat van: animalT5R op 25-12-2004 01:42:58
jos heeft een paar seizoenen f1 gereden en denkt gelijk dat ie zich kan plaatsen in het rijtje met o.a. schumacher,hierdoor komt ie bij mij over(pers mening) dat ie nogal naast ze schoenen is gaan lopen.
moet wel zeggen dat ''ons jos'' wel aan het geluid van het grind kan horen welk circuit het is.

Een vechtersbaas, zowel binnen als buiten de baan.

dat klopt,geloof dat ie ook een 15!! :ojarig jochie in elkaar heb staan beuken omdat meneer F1 het niet kon winnen met karten......
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

wkolff

Citaat van: animalT5R op 29-12-2004 14:26:45
Citaat van: wkolff op 27-12-2004 10:35:45
Citaat van: animalT5R op 25-12-2004 01:42:58
jos heeft een paar seizoenen f1 gereden en denkt gelijk dat ie zich kan plaatsen in het rijtje met o.a. schumacher,hierdoor komt ie bij mij over(pers mening) dat ie nogal naast ze schoenen is gaan lopen.
moet wel zeggen dat ''ons jos'' wel aan het geluid van het grind kan horen welk circuit het is.

Een vechtersbaas, zowel binnen als buiten de baan.

dat klopt,geloof dat ie ook een 15!! :ojarig jochie in elkaar heb staan beuken omdat meneer F1 het niet kon winnen met karten......


ik wist dat ik die term niet moest gebruiken. Dat verhaal is overigens gebaseerd op niets...

alex V50

Citaat van: Peth©oni op 29-12-2004 13:40:51
Citaat van: Yackall op 29-12-2004 12:17:37
Citaat van: Danny op 28-12-2004 09:40:15
Citaat van: BartT5R op 27-12-2004 10:11:02
Heb het echt niet voor die Duitser, maar het is volgens mij wel de beste die er ooit is geweest. Sorry Senna fans.

Dat zullen we helaas nooit weten, aangezien Senna en ook Verstappen nooit die kwaliteit mensen en materiaal aan zich hebben weten te binden en daar zit 'm dan ook het grootste verschil.

...

Maar in de F1 is de stuurmanskunst, helaas, ondergeschikt aan het materiaal.



Het is wel grappig dat mensen zich van bv. Senna vaak alles kunnen herinneren, maar zodra het om Schumacher gaat dan vergeten ze alles behalve het Ferrari-tijdperk.  Volgens mij is hij ook 2 maal kampioen geworden in een Benetton en dat was op dat moment zeker niet de beste auto. Williams was op dat moment echt sterker (en als we dan even Jos meenemen in het verhaal: die heeft toch ook op het podium gestaan met de Benetton).
En zijn allereerste Grandprix starte Schumacher volgens mij van de zesde plek (ik geloof in een Jordan?). Dan kun je toch echt niet beweren dat hij niet kan rijden.
Het is nu bij Ferrari wel zo dat zijn rijderskwaliteiten als het ware overschaduwd worden door andere zaken, maar ik weet zeker dat als hij een seizoen lang weer echt moet vechten, hij toch echt wel in staat is om verbluffende dingen te laten zien (zeker in het nat).

En het grote verschil met bv. Senna is dat (volgens Prost) Senna geen auto kon ontwikkelen en dat kan Schumacher zeker wel.

Ik vergeet dus nooit het moment (beslissende moment trouwens) in Australie met Damon Hill...... schumacher rost hill zo van de baan onder het mom van ik niet winnen dan jij ook niet, kansloos. Toen heeft hij het verschoten bij mij, het is trouwens veel erger geworden maar dat ter zijde, iemand kan het maar 1 keer bij je verkloten toch...

Go Home Shumacher, Go Home

Dan hebben achtereenvolgens ook Prost, Senna en Tom Coronel het verkloot bij je.
- Prost stuurde in 1989 Senna van de baan in de laatste chicane van Suzuka. Senna werd daarna weer aangeduwd door de baanmedewerkers, sneed de chicane af en reed de race uit waarna hij gediskwalificeerd werd door de FIA voor het afsnijden van de chicane.
Prost was wereldkampioen.

- Senna ramde in 1990 Prost van de baan in de eerste bocht op Suzuka.
Senna was wereldkampioen.

- Coronel ramde in 1999 Motoyama van de baan in de eerste bocht op Suzuka.
Coronel was Formule-3000 kampioen.

Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

BenC70ES

Citaat van: animalT5R op 29-12-2004 14:26:45
Citaat van: wkolff op 27-12-2004 10:35:45
Citaat van: animalT5R op 25-12-2004 01:42:58
jos heeft een paar seizoenen f1 gereden en denkt gelijk dat ie zich kan plaatsen in het rijtje met o.a. schumacher,hierdoor komt ie bij mij over(pers mening) dat ie nogal naast ze schoenen is gaan lopen.
moet wel zeggen dat ''ons jos'' wel aan het geluid van het grind kan horen welk circuit het is.

Een vechtersbaas, zowel binnen als buiten de baan.

dat klopt,geloof dat ie ook een 15!! :ojarig jochie in elkaar heb staan beuken omdat meneer F1 het niet kon winnen met karten......

Ben blij dat iemand dit aanbrengt... dit was trouwens niet 't enige incident  :o  :-X

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!