Qua koeling is er ook het nodige gebeurd:
Nieuwe kachelradiator geplaatst:

links: oud rechts: nieuwe Hella
Deze had ik ooit al eens vervangen maar toen was er een simpel namaakje (die ik niet vertrouw) in gegaan (waar ik toen echt 3 weken een penetrante beschermolie geur door in mijn interieur had, dat is gelukkig met deze Hella niet het geval).
Tevens zijn de kachel koelslangen vervangen door een set van Do88 waarbij je de oude metalen delen moet hergebruiken en is er een nieuwe koppelstuk (die met de gele klemmetjes) op gekomen (ik weet dat het simpeler en vooral veel goedkoper kan door een directe doorvoer te creëren tot op de kachelbuisjes, maar wegens de oneindige lijst aan aanpassingen hier toch maar even stock gegaan...)
Ook het hoofdkoelerpakket is aangepakt:

De vast gelaste ronde bout uitgeboord zodat deze met een losse moer kan vastgezet worden, de andere kant was namelijk al losgegaan tijdens demontage en dan is het een crime om dat los te krijgen:

Intercooler is van Do88 (spulleke!) en de radiator is uiteindelijk, na 2x een verkeerde te krijgen?! (vat wel een beetje heel dit project samen

), een Nissens geworden. Ik had ooit al een originele Volvo radiator gescoord zonder aansluiting voor een turbo en omdat dit bij het N blok achter op de carterpan zit (en je dus ook van die ellendige oliekoelerleidingen af bent) dacht ik mooi weg te komen met deze. Blijkt (kracht van het forum!) dat een turbo een dikkere radiator heeft dan een NA:

NA: 3cm en Turbo:4cm

lijkt ook iets dikkere kanaaltjes te hebben...
daarna de automaatkoeler vast zetten met de beroemde (beruchte) klemmetjes:

en voor de zekerheid even extra borgen:

Ook nog wat mijn mijn fan zitten stoeien:

je kan hem vrij goed loshalen en dan met een beetje creativiteit de lagers van de motor smeren:

(met Judy butter, zijn hier nog vintage mountainbikers aanwezig?
Intercooler traject is eveneens nog een dingetje, de uitlaatbuis van de turbo staat onder een andere hoek dan de Mitsu turbo's waardoor je het klassieke intercoolertraject niet kunt gebruiken, die eerste kronkelbuis past niet meer (en ook kan deze niet voorbij de motorsteun bovenop het N blok). Uiteindelijk een combinatie gemaakt van de N bovenbuis en de RIP kit van een oer-t5:

voordeel van de (deels afgezaagde) B5244T5 buis is dat deze wel mooi tussen de gasinjectoren en gaskabel kan.

ja ik heb zelfs nog een set met een alu buis onderin, al zat hier wel een gat in van een
showblow-off valve, maar met een lange originele rubbere buis kon ik net over het gat heen zodat dit achter de slangklem kon. Al past het net niet 100% lekker (slangklem kan gelukkige wel redelijk solide vast).

Het bovenste deel zit wel maar ook hier niet 100%, moet ik nog even mee aan de slag wil ik straks naar 0.1 bar en meer

Het mooie van deze setup is wel dat je een hoop ruimte terugkrijgt tussen blok, luchtfilter en accu (een flinke ergernis vroegere want hier moest je altijd alles uitbouwen om überhaupt ergens bij te kunnen). Dit keer ook eens gekozen voor een normale accu ipv een enorme-diesel-olie-boot versie, schept ook weer een hoop ruimte (en je bespaart nog wat kilo's ook).
Benzine leidingen is eveneens nog een dingetje; uiteindelijk bleek dit relatief simpel te zijn, paar fittingen en 2 flexibele slangen en gewoon het originele traject aanhouden en deze vastmaken aan de lpi leidingen:

Omdat er geen hydraulische klepstoters meer zitten in deze kop tevens een klepsmering geplaatst, hiervoor een plaatsje gevonden net onder de ECU koeler buis (op de plek waar de airco leiding/droger vast zit, deze laatste zijn nu definitief verwijderd (en gezien het gez**k altijd met die airco's, ik ben gewoon geen fan van warmtepompen, hier wel blij om)
Ware het niet dit het volgende probleem creëerde: de koplamphoogtestelling past niet meer (niet dat ik het ooit gebruik)
maar je moet natuurlijk wel de lamp goed kunnen afregelen. Ik had nog manuele stellers liggen en dacht dat die veel minder ver uitsteken dan de motortjes maar niets is minder waar, ze zijn exact even lang
Eentje voor in de categorie: creatief met kurk - deel 3:

knip/plak/knutsel

nog klein stukkie uit front moeten vijlen:

hopelijk heb ik wel genoeg stel-range overgehouden om de lamp af te kunnen regelen (en merk op dat het potje met vloeistof er nog niet op zit)