Auteur Topic: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5  (gelezen 60215 keer)

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #540 Gepost op: 09-03-2019 20:36:59 »
Ik heb het nog niet werkende hé, maar de aanzet is in ieder geval wel al gezet :)

Heb een pigment inkt printer staan met 10 inkten (grote foto printer), die ik (toegegeven) niet vaak genoeg gebruik. Dus inkten drogen uit en natuurlijk net die 1 kleur (mat zwart) nodig om dit mooi op kalkpapier te printen. Heb dus de photo black gebruikt maar dat geeft geen optimaal resultaat (inkt vloeit niet mooi) zoals je kan zien op de eerste testprints:

(maar na montage zie je dat niet meer)

Het rode ledje ter indicatie van lpg-tank bijna leeg (al kan ik na uitzetten van het automatisch overschakelen naar benzine wel nog bijna 100 km rijden voordat lpg echt op is) is idd een twijfel geval, deze zit wel ingebouwd maar weet niet of ik hem zou aansluiten. Rood licht op die locatie zou wel een associatie moeten hebben met serieuze storing.

Ook behoorlijk overheersend (al zit in deze testrun de template en ledjes nog niet helemaal lekker):

De lpi schakelaar ziet er overigens zo uit van binnen:

je ziet duidelijk L1 tem. L5 zitten, daarboven de lichtsensor en de schakelaar. Dacht zelf om L6 door te linken naar het ledje achter de LPG letters in dashboard, zodat je alleen LPG ziet staan als je ook daadwerkelijk op lpg rijdt (maar tankinhoud zal dan wel permanent blijven staan).  Het rode lampje (L7) van benzine bedrijf en L1 (lpg bijna op) zou ik liefst in een volvo knop verwerken op de huidige locatie.

Nu eerst maar eens wat op oude printplaten gaan oefenen met het solderen (en desolderen) van deze smd ledjes  ;D

rappendaf

• 1 leven leef het
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 850 t5 C70 T5 23t 850 alter 1
« Reactie #541 Gepost op: 10-03-2019 08:39:24 »
BOEING  ???
Heb een pigment inkt printer staan met 10 inkten :evil:
AHA zo kom jij aan je geld jij maakt je euro s zelf  :evil: :evil:
Lekker bezig weer  :eusa_clap:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #542 Gepost op: 10-03-2019 09:49:08 »
Super leuk dit!

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #543 Gepost op: 04-04-2019 11:13:51 »
en ipv leuke upgrades en/of tuning:

Vorig wknd ineens te weinig olie in stuurbekrachtiging, net als je in Antwerpen heel de auto nokvol rommel (zus is aant verbouwen) hebt gestapeld. Bij sturen ineens een heel eng geluid uit vooronder... Dus motorkap open en zie ik dat de drukleiding van de servopomp los zit (kon deze met de hand paar slagen aandraaien?!):

Onderaan auto bijna niks te zien, het meeste was keurig in de windgeleider onder radiator terecht gekomen. Dus ff bij tankstation litertje kopen en:

(moest heel weinig bij overigens)

Kom ik thuis zit die leiding weer los  ??? ??? ??? Snap niet hoe het kan, weer vastgedraaid en maar even voor veiligheid soort van olie opvangsponsje voorzien:

En servo moest weer ontlucht worden (was het alweer vergeten maar: voorkant omhoog, vatje bijvullen en dan paar keer met motor uit volledig van links naar rechts draaien, daarna nog keer of 2/3 herhalen met motor aan en bijvullen indien nodig).

Blijft nu alweer bijna een week goed, maar toch raar...

On the bright side, voor schoonbroer nog even nieuwe fiets wezen ophalen: "Wacht meneer we zullen nog even het stuur demonteren zodat deze in de auto past."

nie nodig  8)

Jeroentjuh

• Expert
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70N 2.4 MY08
« Reactie #544 Gepost op: 05-04-2019 20:44:04 »
Bij de V70N hebben ze daar een soort borgbeugeltje (8683807) voor gemaakt, om te voorkomen dat die losloopt

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #545 Gepost op: 06-04-2019 11:59:12 »
Bij de V70N hebben ze daar een soort borgbeugeltje (8683807) voor gemaakt, om te voorkomen dat die losloopt

Wist niet dat dit bestond, en heb ik nog liggen zelfs  :eusa_wall: (uit mijn sloop N).

https://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/Bracket/1172221/8683807.html
(en zo te zien heeft een N R dus ook nog koeling op de servo zitten...)

Het zal uiteraard niet 1-op-1 passen op 850 servo pomp maar ik hou het de komende dagen goed in de gaten...

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #546 Gepost op: 19-05-2019 21:02:41 »
Weinig te melden hier... ik ben de volvo (of het sleutelen eraan) even aan't negeren

Verder dan vloeistoffen checken, instappen en rijden maar kom ik de laatste maanden niet. Hij doet wel wat ie moet doen (HouT vasthouden) en dat is daily driver zijn (worden er hier overigens ook minder en minder schat ik).

Laatst wel nog even hakselaar wezen ophalen, en dat past dan gewoon achterin (zonder achterbank plat te leggen):

(wel trechters gedemonteerd...)

flink ritje; 510 km en daarna ging er 49 liter gas in, mijn beste LPG resultaat ooit (toegegeven enkel 100á110 km/u @autostrade)

Verder zijn alle irritaties stabiel... er zit wel nog een rammeltje ergens in mijn gelijmd dashboard  >:(  (na 9000km wel nog steeds goed vast...) + begin ik de benzine pomp te horen (nieuwe Bosch is onderweg).

Wel nog 1 leuk ander auto feitje, mijn Tesla ontmaagding is een feit:

En ja je weet dat ze hard gaan (van horen zeggen, reviews, etc...) maar je bent er zÓ niet klaar voor als je vol gas geeft vanaf nul! En dan heb ik het over zelf rijden, ik zat er eerst als bijrijder in en toen ook al paar keer flinke acceleraties gedaan, maar het is pas als je zelf het pedaal bedient dat het bizar voelt, zo non-elastisch lineair dat die versnelling verloopt... Toen ik na 2u Tesla sturen weer in de Volvo stapte dacht ik dat ie kapot was, gaspedaal induwen en er gebeurd niks ... Owja, wacht, je moet het gas pedaal hier eerst halve meter intrappen (voor gevoel) vooraleer er iets gaat gebeuren  :eusa_doh: :eusa_think:

Volgas op snelwegsnelheden is ook flink, maar denk dan je met flink gechipte T5 toch niet heel veel moet onderdoen (was overigens niet de performance versie van de Tesla). Windgeruis viel me wel wat tegen, voor zo een gestroomlijnd paasei ...

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #547 Gepost op: 19-05-2019 22:54:16 »
Das een leuk ding die hakselaar :)

Moet je eens een model X met ludricous mode proberen, weet je echt niet wat je overkomt. Maar toch zou ik zon ding niet willen.

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #548 Gepost op: 20-05-2019 18:42:12 »
Best jammer van dat rammeltje in het dashboard. Na al die moeite mag je toch hopen dat het eens kraakvrij is...

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #549 Gepost op: 01-09-2019 12:47:50 »
weeral supersnelle reacties van me hier (as usual  :eusa_whistle:)

Moet je eens een model X met ludricous mode proberen, weet je echt niet wat je overkomt. Maar toch zou ik zon ding niet willen.

Dat zal best, indrukwekkend is het zeker! maar moeten we met zijn alle niet eens wat water bij de wijn gaan doen en terug evolueren naar auto's van <1000 kg. Voor alles en iedereen beter...

Best jammer van dat rammeltje in het dashboard. Na al die moeite mag je toch hopen dat het eens kraakvrij is...

Tja, ik moet bekennen dat ik er nog steeds niet actief naar op zoek ben gegaan (zit ook nog steeds geen dashboardkastje in, moet ik ook nog eens werk van maken). Wat wel fijn is dat het na 32000 km nog steeds muurvast zit (dus operatie geslaagd?!)
Laatste tijd weinig met volvo bezig geweest, los van instappen en rijden, hij doet het vooralsnog betrouwbaar (gevaarlijke stelling  ;D)

Had wel nog een soms terugkerend akkefietje met de ruitenwissers, die gingen soms niet meer uit  :eusa_think: ??? Hendel al een keer vervangen maar dat was het ook niet. Nu denk ik het wel gevonden te hebben, het alm kastje voor de lambdasturing had ik van stroom voorzien vanuit een geschakelde stekker die daar nog vrij lag (van koplampwisser denk ik) om niet in de originele kabelboom onderaan de ecu voet te moeten knippen. Maar na wat zoekwerk hier blijkt dat de ruitenwissers raar kunnen gaan doen als er iets mis is met je koplampwissers. Nadat ik deze heb uitgetrokken het probleem niet meer gehad (time will tell...)

Owja, en een volgende ergernis dringt zich meer en meer op, wat klopt er niet in onderstaand plaatje?

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #550 Gepost op: 01-09-2019 13:11:45 »
.....
Owja, en een volgende ergernis dringt zich meer en meer op, wat klopt er niet in onderstaand plaatje?

Van alles:
- de auto is stoffig
- je mist een schakelaar
- de turbodrukmeter en temperatuurmeter zijn verwisseld, nu geeft de turbodrukmeter de temperatuur aan en ontdek je dat je thermostaat defect is
- je mist een afdekkap rond het stuur
- je vinger zit iets voor de lens

maar het belangrijkste, benzinelampje gaat te vroeg branden want er zit nog bijna 20 liter in, of het lampje brandt terecht maar de meter is niet oké?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #551 Gepost op: 01-09-2019 15:06:19 »
Van alles:
- de auto is stoffig (check)
- je mist een schakelaar (check, ondertussen dummie schakelaar, voor de looks, terug geplaatst)
- de turbodrukmeter en temperatuurmeter zijn verwisseld, nu geeft de turbodrukmeter de temperatuur aan en ontdek je dat je thermostaat defect is (euh? no)
- je mist een afdekkap rond het stuur (check, om te kijken wat er gebeurd als wissers niet meer uit gaan en ik stekker los trek)
- je vinger zit iets voor de lens (check)

maar het belangrijkste, benzinelampje gaat te vroeg branden want er zit nog bijna 20 liter in, of het lampje brandt terecht maar de meter is niet oké?)

Bingo! Benzine meter doet het laatste jaar vanalles raars, lampje gaat aan en terug uit (met nog meer dan genoeg benzine erin) maar de naald kan ook opeens helemaal naar bijna nul terugvallen om na volgende start weer 10-20 liter aan te wijzen... Vooralsnog weinig vergelijkbare problemen gevonden online of hier... (goed klusje om straks samen met mijn brandstofpomp aan te pakken?