Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5

Gestart door de Boeing, 25-05-2014 17:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MauriceT-5

Wat vragen ze een geld zeg voor een oud blok waar ook nog achterstallig onderhoud aan zit.
Dat is meer dan de dagwaarde van de hele auto.
Waarom niet gewoon een sloper kopen?
Komen vaak genoeg langs voor rond de 500 tot 1000 eur.
Dan kan je de helft verkopen wat je niet nodig hebt.
Misschien als je geluk hebt speel je quitte of hou zelfs nog over voor nieuwe delen.

Vulk

Maakt zo'n blok eigenlijk hetzelfde geluid als een normaal 850-blok?

de Boeing

Citaat van: Vulk op 06-07-2014 07:34:53
Maakt zo'n blok eigenlijk hetzelfde geluid als een normaal 850-blok?

Oeh, das een goeie ???  Ik mag hopen van wel!! (want dat is stiekem toch redelijk heel belangrijk  ;D ;D


Johann

Citaat van: Vulk op 06-07-2014 07:34:53
Maakt zo'n blok eigenlijk hetzelfde geluid als een normaal 850-blok?

Nee. Komt niet in de buurt.

Volgens de geleerden maakt de 10 klepper de meest mooie roffel met de 20 klepper NA op een goede tweede plek. Turbo klinkt natuurlijk anders maar is ook een lekker geluid maar hoe nieuwer de motoren hoe minder het karakteristieke geluid. Stationair, 650 toeren, klinkt zo'n B5244T5 net als een 1.2 4 cylinder.  ;)

de Boeing

Citaat van: MauriceT-5 op 06-07-2014 05:15:54
Wat vragen ze een geld zeg voor een oud blok waar ook nog achterstallig onderhoud aan zit.
Dat is meer dan de dagwaarde van de hele auto.
Waarom niet gewoon een sloper kopen?
Komen vaak genoeg langs voor rond de 500 tot 1000 eur.
Dan kan je de helft verkopen wat je niet nodig hebt.
Misschien als je geluk hebt speel je quitte of hou zelfs nog over voor nieuwe delen.

het eerste blok mag mee voor 1500 (dus prijs is al wat gezakt) maar dan willen ze wel mijn oud blok terug ?! om nog eens door te verkopen?! ik heb duidelijk gezegd dat ie stuk is...

Bij dit blok heb ik ook mijn twijfels over de echtheid van de km, want de waterpomp lijkt dus uit 2010 te zijn (terwijl het blok uit 2007 is...)
Heeft er hier iemand toevallig een officiële versie van Vida, om even na te kijken of dit ook uit een Engelse auto komt? want dan is er kans dat de opgegeven km - mijlen zijn (en dan is het logisch dat er al een keer een nieuwe distributie is opgekomen VIN: YV1RS544172605326 )

En ja een rijdende sloper kopen heeft ook mijn voorkeur, als je er een weet van 1000 euro dan hou ik me graag aanbevolen (let wel dit zijn S60 en V70 t5's van na 2005...) In UK zijn ze een stuk goedkoper, daar halen deze volvoslopers ze dus ook gewoon allemaal...

de Boeing

Citaat van: Johann op 06-07-2014 11:16:08
Citaat van: Vulk op 06-07-2014 07:34:53
Maakt zo'n blok eigenlijk hetzelfde geluid als een normaal 850-blok?

Nee. Komt niet in de buurt.

Volgens de geleerden maakt de 10 klepper de meest mooie roffel met de 20 klepper NA op een goede tweede plek. Turbo klinkt natuurlijk anders maar is ook een lekker geluid maar hoe nieuwer de motoren hoe minder het karakteristieke geluid. Stationair, 650 toeren, klinkt zo'n B5244T5 net als een 1.2 4 cylinder.  ;)

:(

Al zou ik toch denken dat het eerder in het uitlaatsysteem zit, en dat blijft uiteraard 850...

V70 classic

Citaat van: de Boeing op 06-07-2014 11:34:13
Citaat van: Johann op 06-07-2014 11:16:08
Citaat van: Vulk op 06-07-2014 07:34:53
Maakt zo'n blok eigenlijk hetzelfde geluid als een normaal 850-blok?

Nee. Komt niet in de buurt.

Volgens de geleerden maakt de 10 klepper de meest mooie roffel met de 20 klepper NA op een goede tweede plek. Turbo klinkt natuurlijk anders maar is ook een lekker geluid maar hoe nieuwer de motoren hoe minder het karakteristieke geluid. Stationair, 650 toeren, klinkt zo'n B5244T5 net als een 1.2 4 cylinder.  ;)

:(

Al zou ik toch denken dat het eerder in het uitlaatsysteem zit, en dat blijft uiteraard 850...

T zit em toch echt in de 5 cilinder hoor.
Net als een boxer geeft ook een herkenbaar geluid.
Of het nu een sub wrx is of een kever je hoort het.
Een turbo vernagelt elk motor geluid zie bv de F1.

Al vibdt ik een snel opspoelend turbo'tje niet verkeerd klinken  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

leons850

Moet je toch eens naar mijn auto komen luisteren.
Of nog 2 andere hier in de buurt.
Alle 3 turbo's met een aangepaste catback klinkt helemaal prima!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70 classic

#23
Citaat van: leons850 op 06-07-2014 11:48:41
Moet je toch eens naar mijn auto komen luisteren.
Of nog 2 andere hier in de buurt.
Alle 3 turbo's met een aangepaste catback klinkt helemaal prima!

Een turbo is een demper.
Waarom denk jij dat oa Ferrari zo lang zonder werkte.
Nu onder druk van het milleu moeten ze wel.
Maar die bekende snerpende huil ben je gewoon kwijt.

Ikzelf heb dan een 6 cilinder maar tov een roffel klinkt ie veel rustiger.
Hij klinkt wel mooi  :eusa_whistle:

http://s731.photobucket.com/user/V70classic/media/850%20forum/Test.mp4.html
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

Citaat van: V70 classic op 06-07-2014 12:53:14
Citaat van: leons850 op 06-07-2014 11:48:41
Moet je toch eens naar mijn auto komen luisteren.
Of nog 2 andere hier in de buurt.
Alle 3 turbo's met een aangepaste catback klinkt helemaal prima!

Een turbo is een demper.
Waarom denk jij dat oa Ferrari zo lang zonder werkte.
Nu onder druk van het milleu moeten ze wel.
Maar die bekende snerpende huil ben je gewoon kwijt.

Ikzelf heb dan een 6 cilinder maar tov een roffel klinkt ie veel rustiger.
Hij klinkt wel mooi  :eusa_whistle:

Flyby
http://s731.photobucket.com/user/V70classic/media/850%20forum/Test.mp4.html

En van binnen.
http://s731.photobucket.com/user/V70classic/media/850%20forum/Mijnfilm.mp4.html
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

de Boeing

Klinkt niet verkeerd die 6 pitter al ben ik toch meer van de 5 roffel  :evil:

Maar goed, eerst maar een eens een goed/eerlijk blok zien te vinden en beslissen welke turbo er op gaat komen

Kan iemand nog even bevestigen of ik de jaartal stempel goed interpreteer? (op die waterpompen, want dat vertelt dan toch wel wat over de echte km stand)



deze zou dan uit 2010 zijn?

Wout309t

Jouw interpretatie klopt m.i. wel.
Maar sloperijen en kilometerstanden, ik vertrouw ze voor geen meter.
Probeer op je gevoel af te gaan, als dat niet goed is, niet doen!
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70 classic

Een sloopblok is gewoon een risico.
Daar zal niemand garantie op geven.
Garanderen doen die gasten vaak wel  :eusa_think:
Dat dat twee verschillende dingen zijn kom je pas achter als er stront aan de knikker is.
Neem het zo het komt of reviseer het helemaal.
Maar ga niet halfslachtig doen.
Ik zou eerst je eigen blok open trekken en de bussen eens bekijken.

Een sloper moet toch al gauw een nieuw riempje looprollen spanner waterpompje ed
Zit je ook zo door je klein geld.

Sk6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Lindert Bogers

Als er staat 2010 kan deze ook pas in 2011 verkocht zijn en in 2012 gemonteerd ?

Snap het probleem niet zo, koop degene waarbij je een goed gevoel heb en controleer of de krukas draait.
(zou me eerder zorgen maken om een blok wat al een tijdje ligt zonder olie dan een oude distrubutieriem of waterpomp).

Klepseals: kunnen naar een paar maanden al gaan lekken
Keerringen: idem
Zuigeveren: vastzitten.
Zijn dingen die erger zijn dan een oud riempje van een € 60,-

Hier kom je pas achter als hij ingebouwt zit !

de Boeing

Dat is het hem nu net.

Ik heb er geen goed gevoel bij!

Gisteren nog gaan kijken naar ander blok, zou nog gewoon draaiend te zien zijn, kom je daar blijkt ie zonder vloeistoffen te staan?! dashboard klok eruit... km stand die ze me vertelde : 70.000km (auto uit 2007) zelf dan nog maar even de distributiekap eraf gehaald en weerom hetzelfde verhaal, waterpomp met stempel uit 2010 (en op riemspanner zelfs: 08.11.13 zou dit ook een datum zijn?) Maw. op deze motor zit dus ook al een nieuwe distributieriem dus heeft ie minstens 160.000km en waarschijnlijk nog een stuk meer achter de kiezen. Dit hoeft niet perse slecht te wezen maar goed ik blijf het debiel vinden dat ze niet met echt km stand komen.

En inderdaad, alle zonder olie... en sommige al 2 á 3 jaar...

Misschien toch maar gewoon een rijdend exemplaar uit UK gaan halen...