Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5

Gestart door de Boeing, 25-05-2014 17:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

razorx

Weer een mooi verslag!

Citaat van: de Boeing op 07-10-2018 15:17:21
..
Ach ja, de Volvo wordt technisch beter en beter, terwijl ie er optisch (fors) op achteruit gaat (in een filosofische bui zou ik die analogie kunnen doortrekken naar...
..
;D

classicT5

Of die mooi is heb je weinig boodschap aan als je met pannen onderweg staat. Dat die je niet in de steek laat lijkt me prio 1.

Praat daarmee meteen voor mezelf goed dat ik niet zon poetser ben :)

de Boeing

Mijn dashboard lijkt los te zitten aan de bestuurderskant (en dan bedoel ik niet enkel het bovendek maar heel het dash) Dit is te bewegen met de hand en ook zichtbaar bij rijden over hobbels..

Ik vrees dat de bevestiging, die met schroef onder parafaan zit, is uitgebroken? is dit nog een beetje te repareren of moet dan heel het dashboard eruit?? Iemand hier ervaring mee?

V70R^2

Bekend probleem, een enorme irritatiefactor! Soms heb je het geluk dat met wat vaster draaien het stil is, die boutjes kom je eenvoudig bij gelukkig.

Een alternatief op gegeven moment is een silecone vacuumslang er tussen proppen, is het ook weer een tijdje stil.

Indien echt gescheurd zal de boel wel helemaal los moeten ben ik bang..

de Boeing

Was ik al bang voor... hoe kan je de bevestiging het beste repareren als ze daadwerkelijk uitgebroken zijn? (vind er online maar weinig over).

Nu mijn bovendek er al af is (jaja, ook mijn odo tandwieletje is uiteindelijk een tand verloren  :-\ ) denk ik dan: maar ineens alles aanpakken (een vervellende afwijking die er voor zorgt dat klusjes altijd uitmonden in projecten ... zucht)

Want ook mijn ECC begint meer en meer te zeuren (knipperende lampjes tijdens start), verwarming en verschillende standen doen het soms niet meer. Zijn de bekende servo's (nr12) waar je dan ook ineens goed bij kan:



Er zouden er 5 zijn maar zie er maar 2 op deze tekening (ok, er zit er ook nog een bij het handschoenkastje, die ik al eens ooit los had om asje te lijmen). Weet iemand welke wat precies doet (en welke je enkel kan aanpakken als het complete dash eruit is? Want ze alle 5 vervangen รก 160 euro per stuk lijkt me ook wat overdreven ...

(en ik weet: verdamper van airco, maar die heb ik dus al lang geleden eruit gegooid ;D)

Died850

Ik weet niet of je nog steeds opzoek bent naar spatborden, maar op marktplaats kwam ik NOS spatborden tegen in de primer voor een 850, zowel links als rechts.

Kan helaas alleen links nog terug vinden zo snel:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1332870408-volvo-850-spatbord-nieuw-links-bestuurderskant.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

razorx

Je kan verschillende dingen doen: Bison (heb verder niets met dat dure merk) heeft Combi Power een 2 componenten PU lijm die veelal sterker is dan het te verlijmen kunststof.

Als er wat afgebroken is bij de moerhouder zou je die daarmee opnieuw kunnen verlijmen. Ook kan je overwegen de beide delen weer aaneen te hechten met RVS gaas dat je met een heteluchtkanon (Steinel) met de juiste voet of met een verwarmd epileermes. Of een combinatie.

Zaak is dat je de afgebroken delen, als dat de oorzaak is, nog hebt.
Succes!

de Boeing

Citaat van: Died850 op 17-10-2018 19:35:40
Ik weet niet of je nog steeds opzoek bent naar spatborden, maar op marktplaats kwam ik NOS spatborden tegen in de primer voor een 850, zowel links als rechts.

Kan helaas alleen links nog terug vinden zo snel:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1332870408-volvo-850-spatbord-nieuw-links-bestuurderskant.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Zoiets zocht ik idd (vraag me wel af wat de pasvorm is van aftermarket), al heb ik het oude scherm met deuk maar teruggeplaatst. Keertje geheel strak maken en opnieuw spuiten blijft echter nog een (verre) droom.

Toch bedankt voor de tip (verkoper heeft nog meer leuke goodies zo te zien)

de Boeing

#490
Citaat van: razorx op 17-10-2018 21:37:55
Je kan verschillende dingen doen: Bison (heb verder niets met dat dure merk) heeft Combi Power een 2 componenten PU lijm die veelal sterker is dan het te verlijmen kunststof.

Als er wat afgebroken is bij de moerhouder zou je die daarmee opnieuw kunnen verlijmen. Ook kan je overwegen de beide delen weer aaneen te hechten met RVS gaas dat je met een heteluchtkanon (Steinel) met de juiste voet of met een verwarmd epileermes. Of een combinatie.

Zaak is dat je de afgebroken delen, als dat de oorzaak is, nog hebt.
Succes!

Dat rvs gaas erin smelten lijkt idd een mooi (versterkend) idee. Al zal ik het toch even heel eruit moeten halen om te zien wat er precies is afgebroken. Ik heb ook nog de carbon band en 2k epoxy lijm waarmee ik mijn bumper heb gefixt, misschien dat dit ook nog wel in te zetten is om de dashboard schroef punten te versterken.

Ook vond ik nog het lipje waarmee de (bekende) hoek van het 850 bovendek zou moeten vast zitten, deze is dus afgebroken en dat verklaart waarom deze hoek ook bij mij openstond:


(geleend plaatje, voor de kijkers thuis: rechts=links :D)

Al komt daar zo veel kracht op te zitten dat lijmen me onwaarschijnlijk lijkt (ga wel even die combi power bekijken, thx voor tip)   

Mathijs.

bison kombi plastic heb ik laatst ook nog gebruikt voor mn bovendek en kan ik wel aanraden.
bij mij krulde het bovendek boven het dashboardkastje op, kombi plastic tussen gesmeerd, plankje met een lijmtang er op en een nachtje laten drogen. het zit nu weer super strak!
dat hoekje heb ik ook en wil ik miss ook nog gaan lijmen. weet alleen nog niet hoe ik dit moet gaan vast zetten om het de lijmt goed te laten drogen.

de Boeing

#492
Ook maar eens de foutcodes van mijn ECC uitgelezen (voor alles moet een eerste keer zijn...)

Eerst met Delphi geprobeerd, die laat geen opties zien bij ECC (bummer, want tot op heden al zeer handig gebleken dat ding)
Daarna Brick diag en VOL-FCR, met de juiste kabel, maar beide kunnen geen verbinding maken :(
Dan dus maar met the-good-old-led-prikker:

141 Driver's Side Temp. Switch Faulty Control Signal
143 Pass. Side Temp. Switch Faulty Control Signal
211 Driver's Side Damper Motor Position Sensor Circuit Open Or Shorted To Power
321 Driver's Side Damper Motor Active Too Long
322 Pass. Side Damper Motor Active Too Long
414 Driver's Side Temp. Sensor Intake Fan Seized
417 Pass. Side Temp. Sensor Intake Fan Seized

:o :o

Ok, dus nog flink wat uit te vogelen...

http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/volvo-850-ecc-climate-control-ac-heater-system-service-manual/


BBS

Stelmotoren links en rechts en beide interieur sensoren.
Standaard kwalen en op zicht niet eens zo heel werk. Wel ff prutsen....
Volvoloos....

arjenT5R

Volgens mij heef je auto gewoon een hekel aan je :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!