Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robertjuhh

Hey, mijn verbruik is gemiddeld 13 liter op de 100km dus 1:7,7 ongeveer..

Volgas in duitsland haal ik de 1:3 niet... 36 liter op de 100km..

Volgens dashbord allemaal..
.....en hard!

animalT5R

#1
Het verbruik.... ligt vaak aan de bestuurder. Alle 850's (turbo of niet) gebruiken gemiddeld tussen de 1 op 8 en 1 op 11. Zuinigheidsridders met enkel snelwegverkeer kunnen nog zuiniger rijden, evenals dat rallyrijders met een zware rechtervoet onzuiniger kunnen rijden.
probeer de zoekfunctie eens,is een hoop te vinden hierover ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Citaat van: animalT5R op 30-12-2004 17:33:16
Het verbruik.... ligt vaak aan de bestuurder. Alle 850's (turbo of niet) gebruiken gemiddeld tussen de 1 op 8 en 1 op 11. Zuinigheidsridders met enkel snelwegverkeer kunnen nog zuiniger rijden, evenals dat rallyrijders met een zware rechtervoet onzuiniger kunnen rijden.
probeer de zoekfunctie eens,is een hoop te vinden hierover ;D


Heee, die zin komt me bekend voor ;D

Heb net 500 km snelweg erop zitten en nog 20 liter in de tank (meter klopt redelijk weet ik uit ervaring). Normaliter (enkel kort stadsverkeer) stond ik allang weer bij de pomp (450-470km op een liter of 60) dus 1 op 8 tegen 1 op 10....


Gr 8)

BartT5R

Bij mij zit ie nu ook aan de 13 liter, bij warmer weer en langere afstanden (nu alleen 4 keer per dag 3 km) kom ik rond de 11 liter en het algehele gemiddelde ligt zo rond de 12 liter.
Niet bepaald zuinig, maar ja, zelfs als ik denk rustig te vertrekken laat ik steeds iedereen achter? ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Otto

Heb nu vandaag weer 45 liter LPG getank en de dag teller stond op 370.
Niet zuinig maar het rijd zo verdomde lekker na vier jaar diesellen!

Denk dat het op de snelweg en met een redelijk tot behoorlijk sociaal weggedrag wel beter kan. Toch?

Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

Powerpete

zo rond de 1 op 9.... echt verbruik, niet van de boordcompu, alhoewel ie aardig klopt..... kan meestal een 620 tot 680 km op een tank komen.
in stadsverkeer lust ie een aardige slok, op de snelweg valt t dan weer mee, als ik me in kan houden............Peet.......... 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

cornelisan

@ boba
hoe doe jij dat dan?? ik ben ook niet echt een ruige rijder maar krijg em niet onder de 7.3l op 100 km..

animalT5R

@boba:
moet je wel ff zeggen dat het een diesel is ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

cornelisan

dat staat er ook..
Citeer[Gemiddeld zo'n 6,5 liter (diesel) op de 100 kilometers.
Komt dus uit op ongeveer 1 op 15,4  
/quote]
ik was wel vergeten te vermelden dat ik dus ook een diesel heb :o

mehn

#9
Citaat van: cornelisan op 30-12-2004 20:56:50
ik was wel vergeten te vermelden dat ik dus ook een diesel heb :o

Staat toch links, v70 Tdi  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Mm, ik rijd ongeveer 1 op 9,3  op lpg  ( gemeten over 13000 km )  in nog geen 3 maanden :-)

regiorunner

7.8 op de 100, volgens de boordcomputer... V70 TDI... Rijd meestal vrij snel ;).

Als je gewoon 100/120 rijdt, dan zijn 6.5 op de honderd wel te doen...

Reitse

Hmm.. record: 1:13,hoog als beste, 1:9,laag als slechtste. In de zomer over het algemeen 1:11,hoog, nu in de winter 1:10,laag. Niet alleen snelwegkilometers, ook veel binnenweggetjes. Vergeet echter niet dat wij in het noorden eigenlijk geen files kennen (scheelt veel in verbruikscijfers), als ik meer dan 5 minuten moet wachten voor een stoplicht is het al bijna voorpaginanieuws...

thuur

Langer dan 2 minuten houd ik het al niet meer vol... Dan rijd ik gewoon door hoor. Sorry, maar heb zelf al eens het programma geschreven voor een stoplicht. Mooi niet dat ik ga wachten als dat mega-meer-efficienter kan!

En ik kan het weten ;D ;)


Gr 8)


PS: Nou maar hopen dat die agent dat een valide reden vindt.. :-/

Frans Harkema

Station, automaat, veel kleine stukjes, gem. 9,7 ltr./100 km, oftewel 1:10,3.
Niet slecht voor zo'n grote sloep.