Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reitse

Citaat van: thuur op 31-12-2004 00:00:12
Langer dan 2 minuten houd ik het al niet meer vol... Dan rijd ik gewoon door hoor. Sorry, maar heb zelf al eens het programma geschreven voor een stoplicht. Mooi niet dat ik ga wachten als dat mega-meer-efficienter kan!

En ik kan het weten ;D ;)


Gr 8)



PS: Nou maar hopen dat die agent dat een valide reden vindt.. :-/
Als het licht op rood staat hebben wij over het algemeen verkeer uit andere richtingen en aangezien ik nog geen "walterstyle-krassen" in de lak wil is wachten de beste optie. Als er geen verkeer meer is gaan de verkeerslichten of automatisch op knipperend oranje of ze staan keurig op groen als ik aan kom rollen... (slimme en effeciënte programmeurs in het noorden he ;))

RRRRR_Ramon

Het verbruik hangt er vanaf wie er achter het stuur zit, Gea of ik. Gea doet om de één of andere reden langer met een tank LPG dan ik, raar hoor  ::) Maar ik kan het wel   :P

In de zomer halen we (op LPG) de 1 op 10 à 1 op 12 wel, op benzine is tie wel heel wat zuiniger en is 1 op 13 mogelijk.

In de winter is dat iets minder, dan wordt het bij kortere afstanden al gauw 1 op 8 à 1 op 9. Op de lange rit is 1 op 10 à 11 ook nog heel goed mogelijk.

Tijdens de vakantie naar Kroatië via Duitsland, Oostenrijk, Italië en Slovenië, een totaal verbruik over bijna 4000km met een caravan van 4,80 meter (1300kg) en 5 personen erin een verbruik gehaald van gemiddeld 1 op 9,3  ;D. Dat waren dus niet allemaal kilometers met de sleurhut erachter, maar ook lokaal verkeer. Daarvan was ca. 1000 km op LPG en de rest op benzine. De snelheid was echt geen 80 maar eerder 90 tot 100. Ben nog ff lekker geflitst in Duitsland  met 100 :-\

Maar ga ik lekker doorroffelen tot tegen de rode gebieden en boven de 130, dan komt er ook in dit Roffeltje een klein draaikolkje in de tank en gaat ie ook naar de 1 op 7, 1 op 8. Je rechtervoet is echt bepalend en ik denk dat het makkelijker is met een 2.5 10V dan met een T5R om zuinig te rijden, die PK's moeten toch ergens vandaan komen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

cornelisan

mischien rijdt ik dan toch niet zo rustig als ik dacht..
in mn 850(lpg) reed ik gemideld 1op6 1op7 :-X

een prettige jaarwisseling iedereen!!

ed

Het verschilt ook heel erg per auto. Als ik lees dat sommigen met een LPG auto 1 op 10 of 11 rijden... Mijn 850 haalde "altijd" 1 op 8,5, of ik nu lange stukken 130 reed, of veel korte stukjes. Zuiniger lukte gewoon echt niet.

Mijn R op LPi loopt 1 op 7,5. Het enige nadeel daarvan is dat je zo vaak aan de pomp staat.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Volvomarnix

Mijn S70 2.5 10V op LPG rijdt gemiddeld 1:8,7. Vermeldt hierbij wel dat ik altijd de airco aan heb staan. Geen idee hoeveel hij gaat verbruiken als ik flink ga trappen. Hij nodigt niet echt uit tot trappen.... Rit naar Oostenrijk met veelal 180 op cruise control levert een nog heel respectabele 1:7 op.


toycar

 ;)

Het gemiddeld verbruik van mijn 850 (2.5 / 20v) varieert van 1 op 9.5 tot 1 op 11. Voor een auto met een dergelijk grote "hubraum" vind ik dit een heel respectabel gemiddelde.

Supersonic

Nog een 10 kleppertje die ook wel 1 op 11 KAN halen, maar ook 1 op 7 is makkelijk haalbaar. Ach 15 eurootjes en de tank is weer vol ( voor de niet gas rijders, I feel your pain! ) ;D

Hans Duiven

16.6 liter per 100 km gemiddeld volgens mijn boordrekenaar.

Ben ik nu winnaar? Ik ben er niet blij mee,

Hans

HaRdCoRe-WeZ

1:11 en een beetje met dit weer. In de zomer met lange ritten en ca. 140km/u 1:13,5 of zelfs nog minder.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Hans Duiven op 02-01-2005 22:00:35
16.6 liter per 100 km gemiddeld volgens mijn boordrekenaar.

Ben ik nu winnaar? Ik ben er niet blij mee,

Hans

Klachten bij Rica denk ik Hans  8) of toch je rechtervoet??  :-X
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Rad

Net terug van een weekje Tsjecjie, Pec Pod Snezkou. 925 km waarvan 150 km binnenwegen.

Zowel heen als terug 10,4 liter op 100 km verbruikt. In Duitsland lekker doorgereden (160).

Ik vind het niet verkeerd.

Glibbert

in en rondom de stad; 1 op 6,5 ongeveer. Volgens de Volvo normaal......
Nee, ik heb geen geld teveel......

daytonawim

Ik mag toch aannemen dat je op LPG rijd :-), zo niet vindt ik het verbruik wel aan de erg stevige kant. ( of houdt je van stoplicht racen :-)

Hans Duiven

Citaat van: RamonW op 03-01-2005 00:55:16
Klachten bij Rica denk ik Hans  8) of toch je rechtervoet??  :-X


Mwoah, ik denk dat ik die loden zool van mijn schoen maar eens moet verwijderen ;D ;D
Alhoewel ik het als gemiddeld nogal bijzonder hoog vind.

Groeten,

Hans

Johann

Citaat van: Hans Duiven op 03-01-2005 23:49:24
Citaat van: RamonW op 03-01-2005 00:55:16
Klachten bij Rica denk ik Hans  8) of toch je rechtervoet??  :-X


Mwoah, ik denk dat ik die loden zool van mijn schoen maar eens moet verwijderen ;D ;D
Alhoewel ik het als gemiddeld nogal bijzonder hoog vind.

Groeten,

Hans

Alle vacuum slangetjes checken kan geen kwaad.

Ik heb met mijn V70R AWD 1 op 10,8 gereden retour Parijs... :o