Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

Ik geef het op.

Beugel links luchtfilter past niet met LPG-CPU?
Flashlube reservoir op luchtfilter gemonteerd?
Flashlube beugel staat open?
Isolatiemateriaal achter verdamper weggevreten door steenmarter?



--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

#46
Naja, dat zijn op zich ook geen schoonheidsprijs waardige inbouw details, natuurlijk. Maar ok.

Toen ik deze foto voor het eerst zag, dacht ik eigenlijk meteen aan een duitse inbouw door een station die een poolse methode hanteert.
Daarmee bedoel ik dat de hele motorruimte op alle mogelijke manieren doorkruist wordt door LPG slangen en kabels. Alsof de doos met LPG componenten er op 3 meter afstand in is leeggegooid.
Terwijl dat ook best heel anders kan.
Het schetste mijn verbazing om te ezen dat dit een nieuwe Nederlandse inbouw is van een bekende inbouwer en nog recentelijk ook. Technisch zal het best goed werken, daar twijfel ik niet aan.

Heb je al eens gerekend aan het nut van Flashlube ?




jgvdv

bekleding schutbord is ook nogal ruig weggehaald..
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

-D©©©L-

Citaat van: jgvdv op 31-08-2014 22:03:09
bekleding schutbord is ook nogal ruig weggehaald..

Nee, dat is het resultaat van steenmarters. Zie je veel bij de N modellen

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2014 21:57:54
Naja, dat zijn op zich ook geen schoonheidsprijs waardige inbouw details, natuurlijk. Maar ok.

Toen ik deze foto voor het eerst zag, dacht ik eigenlijk meteen aan een duitse inbouw door een station die een poolse methode hanteert.
Daarmee bedoel ik dat de hele motorruimte op alle mogelijke manieren doorkruist wordt door LPG slangen en kabels. Alsof de doos met LPG componenten er op 3 meter afstand in is leeggegooid. Terwijl dat ook best heel anders kan.
Het schetste mijn verbazing om te lezen dat dit een nieuwe Nederlandse inbouw is van een bekende inbouwer en nog recentelijk ook.
Technisch zal het best goed werken, daar twijfel ik niet aan.

Dat commentaar kreeg petrolhead2.5 precies een jaar geleden ook...

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2014 21:57:54
Heb je al eens gerekend aan het nut van Flashlube ?

Mjah. Je stookt er ruwweg 20 euro olie door elke 8000 km.
Op 80.000 km is dat 200 euro.  Tegen die tijd ben ik het vergeten.  ;D
Ik vermoed door de vraagstelling dat jij er wel aan gerekend hebt?
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2014 01:12:56
Citaat van: elmarconi op 30-08-2014 22:32:13
Citaat van: Taranis op 30-08-2014 22:04:50
Onder de 5 graden buitentemperatuur loopt de standkachel mee zolang de motor niet op temperatuur is.
Overigens kun je in Vida de draaiuren van de standkachel uitlezen, dan weet je of ie al veel gebruikt is.
Toen ik mijn auto kocht was het een maagdelijke 187 uur dus dat zal vast niet meer de eerste kachel zijn.

Ik zal eens zoeken! Bedankt voor de tip!

Is dat ook het geval bij een benzine motor ?




Helemaal niet gebruikt is 't niet.  Maar 11 uur en 5 minuten is ook niet veel lijkt me.
Wat opvalt is dat het aantal succesvolle en failed starts op 0 lijkt te blijven staan.  

--edit-- kick omhoog...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 31-08-2014 22:19:32
Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2014 21:57:54
Naja, dat zijn op zich ook geen schoonheidsprijs waardige inbouw details, natuurlijk. Maar ok.

Toen ik deze foto voor het eerst zag, dacht ik eigenlijk meteen aan een duitse inbouw door een station die een poolse methode hanteert.
Daarmee bedoel ik dat de hele motorruimte op alle mogelijke manieren doorkruist wordt door LPG slangen en kabels. Alsof de doos met LPG componenten er op 3 meter afstand in is leeggegooid. Terwijl dat ook best heel anders kan.
Het schetste mijn verbazing om te lezen dat dit een nieuwe Nederlandse inbouw is van een bekende inbouwer en nog recentelijk ook.
Technisch zal het best goed werken, daar twijfel ik niet aan.

Dat commentaar kreeg petrolhead2.5 precies een jaar geleden ook...

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2014 21:57:54
Heb je al eens gerekend aan het nut van Flashlube ?

Mjah. Je stookt er ruwweg 20 euro olie door elke 8000 km.
Op 80.000 km is dat 200 euro.  Tegen die tijd ben ik het vergeten.  ;D
Ik vermoed door de vraagstelling dat jij er wel aan gerekend hebt?
Kleppen stellen ontkom je zo toch niet aan. Ik heb (spreek niet uit ervaring) ook enige scepsis over het nut van Flashlube.
Wat doet het werkelijk en wat voegt dat toe?

-D©©©L-

1,2 ml per liter LPG staat er in de documentatie van Flashlube: http://www.flashlube.com/images/stories/pdfs/valvesaverfluid-brochure.pdf
Pas dan zou het werkzaam zijn, al is het natuurlijk wel raar dat ze dat "bewijzen" met een motor die al ingeslagen kleppen heeft.

Uitgaande van een verbruik van 1 op 7 (awd, automaat) en 100.000 km, verstook je 14285 liter LPG en zou er dus 17 liter flashlube doorheen gaan.

Als je het in wat grotere verpakkingen koopt, dan zit je op een literprijs van 16 euro. Koop je losse liters of kleiner, dan loopt dat snel op naar 28 euro per liter.
Afhankelijk van het inkopen zit je dus op tussen de 272 en 476 euro aan vloeistof kosten. Samen met de doseer installatie van ca 300 euro (met inbouw) praat je dan over zo'n 572-976 euro. mooi op weg naar de kosten van een keer kleppen stellen.
Alleen... wat garandeert men bij gebruik van flashlube dan ? Niks eigenlijk, geen garantie. Wel veel beloftes.

Er is een pseudo wetenschappelijk rapport dat de werking zou moeten bewijzen: http://www.flashlube.com/images/stories/pdfs/flashlube_tuv_report.pdf
De auto die men hier voor gekozen heeft, beschik over notoir zachte kleppen en zittingen. Dit in tegenstelling tot een 5 cilinder volvo blok.
Daarnaast is de belasting van de motor, het toerental en de motortemperatuur geheel buiten beschouwing gelaten. Niet raar dat diverse bestuurders van dergelijke auto's (C1, 107, aygo) op LPG ondanks Flashlube na ca 50.000-60.00 echt gewoon last hebben van inslaande kleppen en zittingen. 


elmarconi

Ik heb er ook een beetje TellSell Mike gevoel bij. Maar aan de ander kant, wordt het er slechter van? Uit de PDF te zien niet.
Er zijn in het leven geen garanties, muv dat het eindig is.

--
Autogas Inside . . .

razorx

#54
 ;D Mee eens die laatste zin.

Wat het doet is wat olie aan je mengsel toevoegen. Ik vraag me nog steeds af waarom.
Je kleppen worden wat warmer op LPG, daar verander je niets aan door olie aan je mengsel toe te voegen. En de smering geschied niet via de brandstof, maar via het olie circuit. Dus daar kan dat glijmiddel ook al niets doen.

Vandaar mijn scepsis.
Nogmaals niet uit ervaring, maar vanuit logica. ;)
-edit- Slechter wordt het er niet van, wel complexer wat uiteindelijk weer tot slechtheid kan leiden.

elmarconi

Citaat van: razorx op 31-08-2014 23:32:25
Wat het doet is wat olie aan je mengsel toevoegen.

Nee, vloeibaar goud  ;)
--
Autogas Inside . . .

rpakuypers

Mijn oom liet lpg inbouwen in een Citroen C5 met 150.000 achter de kiezen. Ook flashlube installatie erbij .... Helaas heeft de wagen de 200.000 niet gehaald. Reden : niet aan de voorgeschreven hoeveelheid flashlube gehouden met een fikse schade tot gevolg. Kan toeval zijn ......

Groet,
Roger

Taranis

Citaat van: -D©©©L- op 31-08-2014 01:12:56
Is dat ook het geval bij een benzine motor ?

Dat dacht ik uit de berichten op volvo-forum.nl wel begrepen te hebben (zelf alleen maar "diesels met standkachel N-en" gereden) maar na het screenshot van elmarconi twijfel ik daar ernstig aan. Of de auto is in de winter nooit gebruikt of de auto heeft de bewuste software-update nooit gehad :eusa_think:

Sbv

Indien de software er niet in zit zou je toch ook niet de mogelijkheid hebben op de stuurstengel van direct start, Timer 1 en Timer 2.


Snellebaksteen

Helemaal gemist. Weer een N blog erbij!
Mooie bak hoor!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.