Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Kan je de waardes van die CFE module niet eens vergelijken met waardes van een dice? (want daarmee kan je ook al die waardes volgen, moet je wel even laptop erbij nemen...)

elmarconi

Was ik ook van plan maar de laptop met Vida ligt as we speak in Londen...
Maandagavond is deze terug.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#152
Citaat van: Marc O. op 19-07-2015 10:56:07
Ik heb van Ewout begrepen dat die CFE module nogal wat rare storingen veroorzaakte bij zijn auto. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je dat ding weg haalt.

Hmm, dat is een mogelijkheid. Nemen we mee. http://volvov70forum.com/topic.php?p=161844
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Accupool... dik 1V spanningsverlies over de klem naar de accu. Was te heet om aan te pakken...
--
Autogas Inside . . .

Emiel

Citaat van: Johann op 19-07-2015 08:52:52
Citaat van: -D©©©L- op 19-07-2015 08:50:37
Citaat van: Johann op 19-07-2015 08:22:01
Meende dat er voor de nieuwere N modellen helemaal geen losse thermostaat meer te koop was?
Alleen volledig thermostaat huis.

2006, daar zit toch gewoon een RN motor in ?

Ja maar die zijn er met "lang" en "kort" thermostaat huis. Vanaf P2 kort. De korte versie was geen losse thermostaat voor leverbaar, alleen compleet huis incl. thermostaat. Weet niet of dat nu nog zo is.

Klopt!

elmarconi

#155
Grmpf.  Nauwelijks rem bij koude motor. Vermoed iets met de vacuumpomp of rembekrachtiger.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=43817 maar eens doorspitten.
Uiteraard a lot of miles from home...

--edit--

Yep.  Vacuumswitch werkt. Zekering 33 is overleden, Nieuwe 20A ploft ook meteen bij op contact zetten.
Vacuumpomp fubar of bedrading er naar toe maakt sluiting. Ik meet nauwelijks weerstand door de pomp naar massa, dat zou bij een 20A zekering, zeg nominaal 12A, V=IxR, R=V/I, iets van 1 Ohm moeten zijn?
Pomp nr. 31317445 dezelfde als de Hella 009428081? Lijkt er wel op.





--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 30-05-2015 21:56:43
Niks nieuws onder de horizon. Inmiddels ruim 18000 gereden.
Beurt met verse 5W30 olie en filters, incl. LPG-filter.

Vermoed dat de koplampen binnenkort aan de beurt zijn, beetje verschil in helderheid.

Alles maar weer eens opgeteld door de Excel-fetisjist voor de geïnteresseerde:

18000 km:
2415 liter LPG, 1 op 7.5. Gemiddelde LPG prijs inmiddels 0.677 €/liter
136 liter E95, starten, standkachel en enkele snelle ritjes door DE
3.5 liter Flashlube

Totaal brandstof: 10.6 cent/km
Onderhoud, reparaties etc: 2.5 cent/km
Verzekering/belasting: 14 cent/km
Afschrijving: 20 cent/km  (Geschat...)

Grand Total: 0.47 € / km

Zo, Weer thuis. Na ruim 28000 km amper wijzigingen. 1 halve tank E95 verstookt in Oostenrijk en de Dolomieten.
Derhalve totaal brandstof: 10.7 cent/km.
Maandag sleuteldag!


--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#157
Niks maandag, vandaag! Vacuumpomp uitbouwen en vacuumleidingen fatsoeneren!

De eerste is al vrij goed gedocumenteerd op de hierboven genoemde site. Paar sfeerfoto's:



Pomp getest op losse accu. Geen sjoege.
Toen maar eens open gemaakt. Eerst motorzijdig. Niks aan te zien ???
Beetje ingesleten koolborstelbaan maar daar zou die het wel om moeten doen. Niet te draaien met de hand.
Andere kant, de verdringerpomp maar eens openen:



Grote ravage, alles is afgebroken...
Alles eruit geschud, en dan draait het wel direct op de accu.

Nummer is 30645454 maar lijkt me identiek aan de 31317445 aka de Hella 009428081 oftewel de Hella UP28.
En die zitten in veel voertuigen!
--edit--
Filmpje op 00:50 laat zien hoe het er uit zou moeten zien...

Nieuwe zekering 20A pos 33 in onder schopbord gemonteerd. Wat een rotplek!

Leidingwerk vacuumswitch ietwat verlegd en provisorisch afgedopt.



En passant een lekkage ontdekt, precies boven de dynamo...



Slang opnieuw vastgezet. Koelvloeistof lekken in de dynamo kan nooit de bedoeling zijn.

Morgen eens wat slopers bellen of ze een (auto met) UP28 vacuumpomp hebben liggen. Een nieuwe kan altijd nog...

--edit--
Wat me opvalt is de enorme prijzen, zie bedragen van boven de 400 US$ die ze hier voor vragen...


--edit 2--
Volvo nummer 31317525 lijkt ook hetzelfde. En die had Broekhuis Albergen nog liggen!
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#158
En hedenochtend pompje 31317525 (C70 2011) ingebouwd en all is OK!  

--
Autogas Inside . . .

Taranis

Mooi!

Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat die dingen stuk gaan... :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: Taranis op 11-08-2015 12:22:44
Mooi!

Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat die dingen stuk gaan... :eusa_think:

Als ik jouw verhalen lees dan verwacht ik nog veel meer dat kapot gaat...
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Citaat van: elmarconi op 11-08-2015 13:59:35
Als ik jouw verhalen lees dan verwacht ik nog veel meer dat kapot gaat...

Dat ligt volgens iedereen aan mijn rijstijl dus aan jou om het tegendeel te bewijzen :P

elmarconi

Het volgende euvel: Een lelijk geluid uit het pompje v/d koplampsproeier en geen straal op de koplampen.

Oplossing: koplampsproeierpompje OEM 30699674: Rond de 75€. Op Ebay nog wel 2 tientjes minder.
Maar dat is niks anders dan een Valeo 89032971, en die zitten in meer auto's!
Eentje uit een Opel Antara uit 2012 gehaald voor 20€.
De bekende volvo-slopers vroegen 25€ voor een 2006/2007 exemplaar.
Die zijn vast ook bijna aan het eind van hun technische levensduur. De 2012 (productiedatum staat erop) heb ik iets meer vertrouwen in.

Klikbaar Plaatje Oud en kaput en minder oud en werkend:


Hoe eea te repareren staat voortreffelijk op: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=48672
Je moet alleen de onderste pomp van de twee hebben voor de koplampsproeiers.

Noot: De oude nog even aan de 12V gehangen. Vreselijke schrapende geluiden, ook na WD40-boarden...
Tzt maar eens obductie plegen op de patient.
Heeft Elianmars ook al eens gedaan: http://www.volvov70forum.nl/topic.php?p=35397#real35397



--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Weinig te melden, grote beurt laten geven. Remschijven en blokken voor, olie, filters, winterbanden erop.
Rechterbuitenspiegelglas eruit gevallen op de snelweg, door het wapperen aan scherven. Nieuwe besteld, is onderweg.

Met de immer dalende LPG-prijzen kruipt de all-in (benzine/LPG/Flashlube) brandstoffenprijs naar de 10 cent.
Verzekering/belasting ook 10 cent. Onderhoud (met verloren LPG tankdoppen, vacuumpomp, beurten etc.) een kleine 5 cent.

--
Autogas Inside . . .

razorx

Goed toch dat er weinig te melden valt? We blijven toch wel lezen hoor.