Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik weet niet wat er eventueel fout kan gaan als het ding niet meer (goed) werkt? Dat is eigenlijk de reden dat ik het niet aandurf. Als ik weet dat het geen schade aan de motor kan toebrengen, wil ik de gok nog wel wagen ;D

KIM

In het ernstigste geval blijft ie open staan en verlies je oliedruk. Voor mij reden genoeg om voor origineel te gaan.
Beschouw het maar als een slijtagedeel.

elianmars

#362
Citaat van: KIM op 10-02-2019 12:15:54
In het ernstigste geval blijft ie open staan en verlies je oliedruk. Voor mij reden genoeg om voor origineel te gaan.
Beschouw het maar als een slijtagedeel.

Ik weet genoeg. Dank je  :)

de Boeing

tja, we weten ondertussen wel dat je met de 'el-cheapo' ali variant goed de installatie handeling kan oefenen voor als je hem de volgende keer moet vervangen... Neemt niet weg dat volvo best wel wat winst maakt als ze je een onderdeel verkopen. Maar iets als dit, degelijk maken (en verzenden vanuit China), kan natuurlijk nooit voor 25 euro...

elmarconi

#364
En de 10V passagiersdeur wil niet meer open...

Zo wordt je er vanzelf expert in. Eerst maar eens wachten tot het wat droger is.

ECM-614B blijft weg na resetten.


<edit> fotootje ter verduidelijking...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#365
Een maand later...

10V:
Deurklink vervangen
Pre-APK keuring, voorbanden op. Vervangers erop laten draaien.
Kentekenverlichting defect, bleek oude kabelbreuk in de klep.
Klem vulpijp doorgeroest.

Vervangen. Geen foto.
Stuurhoes rechts. Verliest wat olie.


Alles gefixed muv de stuurhoes rechts. Dat mag de keurende garagist gaan doen.

Beetje nerveus of het stuurhuis lek is. Heb er nu in een half jaar tijd een kleine halve liter in gemikt.
Misschien maar eens zo'n wondermiddel lekstop proberen om de APK en de 400dkm daarmee te halen.

XC Foutcodes:


Van de solenoid is de ECM-6140 gekomen, dit na retourtje alpen waarbij niet op standje eco is gereden.
Nog niet aan de positiesensor Xenon begonnen.
Als extraatje een parking sensor defect. De muur was sterker  :eusa_wall:

Na wissen codes blijft:


Dat alles bij 270dkm. Zo blijf je bezig.

--
Autogas Inside . . .

razorx

Zo blijf je bezig inderdaad.
Wat een jonge wagen! Jaren zijn hier de vijand. ;)

Taranis

Citaat van: elmarconi op 09-03-2019 20:31:06
XC Foutcodes:


Ik begin een deja vu te krijgen bij het lezen van dit blog. Mijn gedeporteerde N XC (ik mis 'm stiekem nog steeds) had ook zo'n eindeloze lijst schier onoplosbare foutmeldingen staan bij het uitlezen. Uiteindelijk de hoop maar opgegeven dat ik daar ooit nog eens een lege foutmeldingen-lijst te zien zou krijgen ::)

Succes met 't oplossen :)
De rear view mirror potentiometer zijn waarschijnlijk afgebroken pootjes in de spiegel. Die heb ik ergens in mijn Crossmeeuw blog nog wel staan. De PDM control module is een kwestie van solderen of vervangen.

elmarconi

Citaat van: Taranis op 09-03-2019 22:26:50
Ik begin een deja vu te krijgen bij het lezen van dit blog.

Citaat van: elmarconi op 11-08-2015 13:59:35
Als ik jouw verhalen lees dan verwacht ik nog veel meer dat kapot gaat...

De XC heeft een nieuwe bijnaam. My favorite moneypit... :-\
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: Emiel op 21-01-2019 11:13:22
Achteras, linkerkant.

Nadat de buien verdwenen waren, maar eens onder de auto gekropen.

Nou, die sensor van Ali had ik vermoedelijk niet hoeven kopen. Beugel hangt los.



De beugel waarop die sensor gemonteerd zit, is met een popnagel aan het onderstel gemaakt. 13 jaar later is dat kapot.
Voor het gemak zit er ook een stekker en kabel met minstens 1cm overlengte aan. Gelukkig is de boel uitermate toegankelijk, not...
Verwijderen van de ganse achterwielophanging was einde middag geen optie.



Stekker ietwat gemolificeerd, brosse plastic troep kon het ding bekijken. Bah.



Popnagel uitgeboord, maar dat gat in de achterwielophanging zat ook nog verstopt.
Dat eruit getikt met verlengde drevel. Gat past nu wel wel een M4 boutje door, maar hoe krijg je een moertje aan de achterkant?
M5 draadje tappen lijkt beter, maar schier onmogelijke toegang, misschien met verlengd flexibel asje oid.
Een zelftapper erin. Tsja, die maat had ik niet liggen, te laat voor de Bauhaus.
Morgenochtend moet er mee gereden worden. Dan maar de ultieme Ghetto-fix:




Nog niet uitgelezen of het geholpen heeft.





--
Autogas Inside . . .

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Niet de fijnste plek om te werken. Zeker niet als die kabel zo kort is. Maar je kan weer ff verder!

Taranis

Tie-wraps houden het langer uit dan de gemiddelde XC70 kan ik je melden. Lekker zo laten zitten.

Wie de altijd te korte kabels van Volvo ooit bedacht heeft, geen idee maar je komt ze in elk model tegen.

Maestro12

Citaat van: Taranis op 18-03-2019 15:37:28

Wie de altijd te korte kabels van Volvo ooit bedacht heeft, geen idee maar je komt ze in elk model tegen.
Dat hebben ze bij Renault af gekeken, als je bij een oudere Espace het stuur verstelt trek je de helft van de kabels vanaf je stuurkolom kapot
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?