Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Bij mijn D5 AWD (nu van Mehn) had ik exact hetzelfde euvel. Volgens mij veroorzaakt doordat het scharnierpunt in de stangetjes door corrosie niet meer goed gangbaar is, waardoor er een te grote kracht wordt doorgegeven die het popnageltje doet bezwijken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 18-03-2019 19:32:24
Bij mijn D5 AWD (nu van Mehn) had ik exact hetzelfde euvel. Volgens mij veroorzaakt doordat het scharnierpunt in de stangetjes door corrosie niet meer goed gangbaar is, waardoor er een te grote kracht wordt doorgegeven die het popnageltje doet bezwijken.

Stangetje was goed gangbaar, beetje kruipolie extra gespoten. We zullen zien of de ty-wrap het houdt...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 19-03-2019 07:57:33
Stangetje was goed gangbaar, beetje kruipolie extra gespoten. We zullen zien of de ty-wrap het houdt...

Heb de enige tijd geleden handmatig bijgestelde koplamphoogte (scheen ong. 3 m voor de auto de grond in, agv defecte hoogtesensor) terug gesteld.
Straalde zo ongeveer de maan aan. Tegenliggers waren niet blij...  :eusa_whistle:
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

XC70:
Ondertussen begin ik toch een beetje te twijfelen wat te doen met het blok.
Carterventilatie is vervangen omdat er naar mijn mening te veel druk uit de vuldop kwam.
Dat is wel wat beter, maar nog niet weg. Olieverbruik is ook aan de hoge kant, zeg 1 liter per 2500 km.
Poging gedaan met iets dikkere olie, 5W40 ipv 5W30, maar dat helpt ook niet.

Krijg ook regelmatig "olie bijvullen" meldingen, terwijl de peilstok dan nog niet eens op minimum staat.

Lees ook over de beruchte keerring in het olieaanzuigtraject...

Maar wat is wijsheid met 275dkm op de klok? Blok los, kijken wat je tegenkomt? Carterpan los, icm een paar keer ATF kuurtje?
Vastgekoekte zuigerveren? Ik ga het zelf niet doen, en vrees er op te kunnen leeglopen.

1e diagnose: compressie test?

10V:
Bijna 400dkm, en bijna 20 jaar. Solid as a rock, alhoewel soms de antennering sputtert, maar 1 x rammelen aan het contactslot en dan start hij weer meteen.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Ik twijfel ook nog steeds over de ringen in het carter. Zowel de V als de C zijn blijkbaar risicogevallen  :eusa_think:

Taranis

Goed, inmiddels 4x een antwoord getikt wat dan vervolgens niet geladen wordt bij het posten dus inmiddels word ik iets korter van stof: eerst compressietest uitvoeren en ondertussen je olieniveausensor of bekabeling er naar toe uitsluiten: die gaan vaker stuk bij 2005-2007 N's.

Als je de ringen niet vertrouwt: carter eraf. Er zijn al genoeg blokken op stuk gelopen.

classicT5

#381
275d is normaal gesproken geen kmstand waarbij je al aan revisie toe bent van je blok. Klepseals misschien uitgedroogd en zulk soort dingen?

Doe je alles zelf of besteed je werk uit? Dat zal ook nog een factor zijn, qua kosten loopt het bij uitbesteden snel in de papieren tegenwoordig met die huidige uurtarieven van werkplaatsen :(

Blackfox

Citaat van: Taranis op 19-05-2019 18:24:38
Goed, inmiddels 4x een antwoord getikt wat dan vervolgens niet geladen wordt bij het posten dus inmiddels word ik iets korter van stof: eerst compressietest uitvoeren en ondertussen je olieniveausensor of bekabeling er naar toe uitsluiten: die gaan vaker stuk bij 2005-2007 N's.

Als je de ringen niet vertrouwt: carter eraf. Er zijn al genoeg blokken op stuk gelopen.
Citaat van: Taranis op 19-05-2019 18:24:38
Goed, inmiddels 4x een antwoord getikt wat dan vervolgens niet geladen wordt bij het posten dus inmiddels word ik iets korter van stof: eerst compressietest uitvoeren en ondertussen je olieniveausensor of bekabeling er naar toe uitsluiten: die gaan vaker stuk bij 2005-2007 N's.

Als je de ringen niet vertrouwt: carter eraf. Er zijn al genoeg blokken op stuk gelopen.

Gewoon vervangen die ringen inderdaad.Niet eens over nadenken gewoon DOEN.

gr,

Bas

elmarconi

Cijfertjes update:

140dkm, 18120 liter LPG, 1384 liter E95, 35 Liter Flashlube.
0.10244€/km aan brandstoffen
Gem. LPG prijs: 0.65€ and rising...

Onderhoud, verzekering, belasting, afschrijving zorgen er voor dat de km-prijs op 35 cent komt.
Dat valt best mee volgens https://www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een-auto/ alhoewel daar het jaarkilometrage erg laag is.
--
Autogas Inside . . .

elianmars


elmarconi

Citaat van: elianmars op 14-06-2019 22:50:01
Jeu, houd je dat allemaal bij?  :eusa_shifty: ;D

Zoal boer Koekoek al zei:  'Statistieken zeggen mij niets. Ik wil cijfers!'

;D
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Vanmiddag de parking sensor nr 3 vervangen tesamen met de Skidplate PN: 30678002, welke beschadigd was na een muurincidentje.
Omdat ik geen zin had de bumper te demonteren, daarvoor moest de LPG-tank eruit, het vanaf de buitenkant gedaan.
Apply reasonable force heet dat. Maar het zit er weer best netjes aan, PDC werkt weer.

Nog uitgelezen:


Camshaft control nog mis. Verdenk overigens nu iets anders.
Ik heb permanent 5° Exhaust Camshaft adaption, kan deze een tand verkeerd staan na de distributiewissel?
Xenon hoogtefix nog maar eens naar kijken...




--
Autogas Inside . . .

elmarconi



Had 'm uitgeleend, maar wist de lener nog net op tijd te attenderen...
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 06-07-2019 23:19:32


Had 'm uitgeleend, maar wist de lener nog net op tijd te attenderen...

Altijd mooi, zo'n stand.

Mijn N loopt tegen de 3 ton. Ik weet nu al dat ik het fotomoment vergeet  :eusa_shifty: ;D

elmarconi

Zo, terug van vakantie. Rondje Iceland, NY, Nashville, LA, national parks, Vegas, eea vwege werkverplichtingen ega.

Iceland 4 dagen in een Jeep Renegade rondgecrossed. Beetje verdwaald, schokdempers hebben het zwaar gehad.
NY = uiteraard metro.
Nashville = Hyundai Sonata.

Mooie is dat ik voor LA een 11 dagen Frod Escape (Kuga) had geregeld. Beetje pingelen, goedkope upgrade naar VW Atlas. Ruimte!  :D
Na 15 Ml op de highway, stuur scheef, zo nerveus als een kart, gebeld voor een replacement.
Na enig gedram, een dag later een Tahoe LT V8 5.3liter met 16!!! ml op de klok gekregen met gesloten beurs.  :eusa_dance:
Ik moet zeggen,bijna 2500 ml cruisen met de hoofdletter C. Heerlijk!

Back in Holland: olie zeikt uit de 10V. Morgen maar eens kijken waar...
--
Autogas Inside . . .