Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobug

Beste reis heb je daar gehad, mooi hoor.  8)

Wel een contrast: terug in Holland zeikt de olie uit de 10V. Zomaar ineens tijdens stilstand gedurende vakantie of weer na de eerste rit na stilstand?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 10-08-2019 12:24:55
Beste reis heb je daar gehad, mooi hoor.  8)
Wel een contrast: terug in Holland zeikt de olie uit de 10V. Zomaar ineens tijdens stilstand gedurende vakantie of weer na de eerste rit na stilstand?

Lag een plasje onder, stuurbekrachtigingsolie peil ook laag, na bijvullen gierend geluid ook weg.
Ben beetje bang voor een lek stuurhuis. Typical 400dkm / 20 jaar oud klacht?

Even zoeken naar de voordeligste oplossing. Zal eens contact opnemen met Arjen850, die had laatst ook zoiets gedaan, met ruilhuis van een Duitse leverancier oid...
--
Autogas Inside . . .

KIM

Het lijkt er wel op. Bij mijn R verdwijnt er ook stuurbekrachtigingsolie na 560.000 km en 23 jaar...

Taranis

Lijkt dan eerder leeftijd gerelateerd: mijn C70 heeft gisteren net de 240.000 km vol gemaakt maar ook die is aan de beurt voor een nieuw stuurhuis.

de Boeing

Heb je ook al eens goed naar de aansluiting van de drukleiding onderaan de servopomp gekeken? Die was bij mij laatst dus losgekomen (los getrild?).

BBS

Citaat van: elmarconi op 10-08-2019 12:41:34
Ben beetje bang voor een lek stuurhuis. Typical 400dkm / 20 jaar oud klacht?

Even zoeken naar de voordeligste oplossing. Zal eens contact opnemen met Arjen850, die had laatst ook zoiets gedaan, met ruilhuis van een Duitse leverancier oid...

359k aan kilometers ervaring, heeft het stuurhuis het begeven.
Ik had inderdaad een ruilhuis bij www.ihrlenkungsspezialist.de laten komen. Prijs zo rond de 230 euro, excl. statiegeld voor het oude huis. (120Euro)
Wij hebben het subframe er compleet onderweg gehaald en het stuurhuis van onder er onderweg gehaald. Ging heel mooi en met 2 man zou het in 1 dag kunnen. Zeker als je een beetje ervaring hierin hebt dan moet het kunnen.

Ik heb ook de stuurpomp laten vervangen, die heeft een paar keer (bijna) drooggelopen en om het risico op metaaldeeltjes in je nieuwe stuurhuis te voorkomen is dat ding ook vervangen. Daarom hebben we het in 1 dag niet kunnen redden.
Volvoloos....

elmarconi

Citaat van: BBS op 10-08-2019 23:31:15
359k aan kilometers ervaring, heeft het stuurhuis het begeven.
Ik had inderdaad een ruilhuis bij www.ihrlenkungsspezialist.de laten komen. Prijs zo rond de 230 euro, excl. statiegeld voor het oude huis. (120Euro)
Wij hebben het subframe er compleet onderweg gehaald en het stuurhuis van onder er onderweg gehaald. Ging heel mooi en met 2 man zou het in 1 dag kunnen. Zeker als je een beetje ervaring hierin hebt dan moet het kunnen.

Ik heb ook de stuurpomp laten vervangen, die heeft een paar keer (bijna) drooggelopen en om het risico op metaaldeeltjes in je nieuwe stuurhuis te voorkomen is dat ding ook vervangen. Daarom hebben we het in 1 dag niet kunnen redden.

Precies, ik wist dat iemand dat had gedaan.  :D Dank voor de link.
--
Autogas Inside . . .

V70R^2

Persoonlijk, gezien de vele slijtage metaalvlokken in de olie die ik tegenkom, is een extra in-line filter op de retour iets wat ik steeds vaker toepas, kost weinig, voorkomt een hoop.

Montage vlak voor het reservoir, in de retour is het eenvoudigst.

elmarconi

Citaat van: V70R^2 op 11-08-2019 00:19:18
Persoonlijk, gezien de vele slijtage metaalvlokken in de olie die ik tegenkom, is een extra in-line filter op de retour iets wat ik steeds vaker toepas, kost weinig, voorkomt een hoop.

Montage vlak voor het reservoir, in de retour is het eenvoudigst.

Linkjes, foto's, hints?
--
Autogas Inside . . .

de Boeing

Citaat van: V70R^2 op 11-08-2019 00:19:18
Persoonlijk, gezien de vele slijtage metaalvlokken in de olie die ik tegenkom, is een extra in-line filter op de retour iets wat ik steeds vaker toepas, kost weinig, voorkomt een hoop.

Montage vlak voor het reservoir, in de retour is het eenvoudigst.

In een originele (850 of die met reservoir op de pomp) zit standaard al een klein filtertje + een magneet voor metaaldeeltjes. De TRW pomp die ik ooit plaatste (en binnen 10.000km alweer lek) had deze niet. Maar een los filtertje zal idd mss nog wel beter zijn. Ziet dit er uit als zo een benzine filtertje die je vaak op grasmachines ziet?

elmarconi

#400
288dkm and counting.
Beetje TLC in de XC70 gestoken:
4 nieuwe banden + uitlijnen
Powerflush automaatbak

De rest van de maand geen vlees op tafel...

--edit--
En een rechterspiegel v/d sloop gemonteerd. De originele heeft het afgelegd tegen een pilaar in de parkeergarage.  :'(

-- edit 2--
Bedrading van de FlashLube ValveSaver installatie eens aandachtig bekeken.
Knetterhard en gebarsten, deels open draden. Stuk zwarte mantel verder gestript, en dan zie je dit:



Quick fix met tape gedaan, tzt netjes oplossen met nieuwe bedrading en stekkers.


--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Ondanks waarschuwing 120 dagen geen posts toch nieuws:



300dkm gehaald op terugweg vanuit AT. Redelijk netjes doorgereden, nooit harder dan 175 km/h.
Op de heenweg 1e LPG-pomp wou er niks in doen. Dan maar een eind op E95 E5, da's ook niet slecht voor het beestje dacht ik.
450km verder nog een poging, en toen zat de tank LPG weer vol. Wat dat nu weer was  ??? Dus weer verder op LPG.
In AT overgeschakeld op E95. Volle tank voor 1.15€/liter.  :eusa_dance: Daar moet je van profiteren, op de latten staan is al duur genoeg.
Nog een lambasonde lampje gezien, die verdween weer na 10 x kort ritje. Halve liter olie erin op 1700 km.
Openstaande klusjes: Bij het fors remmen heb ik trilling in het vooronder. Zitten net verse remschijven en blokken op voor. Nu al krom?

Cijfermatig (verbruik/kosten) verandert er nagenoeg niets.
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Netjes!

Naven wel netjes schoongemaakt toen je de nieuwe schijven monteerde?

elmarconi

Citaat van: Taranis op 23-02-2020 08:29:57
Netjes!
Naven wel netjes schoongemaakt toen je de nieuwe schijven monteerde?

Spul zit er sinds de kerst onder, laten doen. Pas afgelopen week met keertje flink doorremmen op de heenweg gemerkt...
Kan het ook ralle draagarm zijn?

Vandaag nog even de Vida eraan gehangen.


Na de "erase all" komt alleen de AQS terug.
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Citaat van: elmarconi op 23-02-2020 19:49:24
Kan het ook ralle draagarm zijn?

Jazeker!

Dan alleen niet te lang wachten voordat het je ook nog een setje voorbanden kost.