Auteur Topic: De CrossZeeuw  (gelezen 157465 keer)

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: De CrossZeeuw
« Reactie #2445 Gepost op: 10-09-2019 08:43:46 »
Mij bevallen ze ook uitstekend.... maar dan wel liever op de achteras ::)

Afgelopen weekend ben ik een weekend met 3 vrienden naar de Eifel geweest met de C70. Vrijdagmorgen nog "even snel" de nieuwe Pilot Sports laten monteren en de garage had ook haast dus de oude voorbanden er af, nieuwe er op en karren met die handel.
Tuurlijk weet je dat de beste banden achter moeten en dat er achterop 5 jaar oude Michelin Primacy's liggen maar ach... voor een weekendje... wat kan er nou gebeuren :eusa_wall:

Vrijdag was het heerlijk weer dus open naar Nürburg gereden. Zaterdag was het echter zeikweer dus grotendeels dicht gereden. Nadat we 's avonds nog even aan de ring hadden staan kijken, zijn we naar Nürburg gereden om wat te eten maar daar was alles vol dus door gereden naar Adenau. Voor wie er bekend is, de L92 van Meuspath naar Adenau is schitterend maar omdat het donker was en regende niet eens heel erg gek gedaan, niet gekker dan anders in elk geval. Toch kwam in één van de laatste bochten de achterkant voorbij :eusa_shifty: Tijdens één van de rijvaardigheidstrainingen had Martijn Bouwheer al eens gezegd dat er een dag komt dat je de hele training in 1 keer terugverdient: die dag was zaterdag. Keurig op de eigen weghelft maar wel 180 graden gedraaid kwamen we netjes tegengestuurd weer tot stilstand. De vriend naast me barstte in lachen uit dat dit het beste onderdeel van het hele weekend was, 1 van de passagiers achterin heeft 2 jaar geleden een dodelijk ongeval meegemaakt dus die kon er iets minder om lachen maar na een halve liter Weizen in Adenau was de ergste schrik gelukkig ook daar voorbij.

Vervelender was dat de remlichten na die actie niet meer uit wilden. Ook niet als de sleutel uit het contact was en ik had geen zin in een lege accu dus zekering 11 er maar uit gerukt. Omdat ik geen zin heb om er komende week tijd voor te maken, staat de C nu even bij de dealer om 't te fiksen. Als ie terug is, even de voor- en achterwielen wisselen :eusa_shifty:
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08
    • reinemoen.net
« Reactie #2446 Gepost op: 10-09-2019 10:44:41 »
Doet me eraan denken dat ik ook op gladde bandjes door de regen rond rij...🤨

Mooi dat het allemaal zonder teveel emotionele en materiële schade is goed gekomen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

• Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
« Reactie #2447 Gepost op: 10-09-2019 11:23:49 »
Een wijze les dus...
Gelukkig dat alles goed is gekomen en dat de rijvaardigheidstraining heeft gewerkt.

Chris

• a.k.a. Gris
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R '98 | V60 T5 GT MY'16
« Reactie #2448 Gepost op: 10-09-2019 14:58:59 »
Oei... gelukkig goed afgelopen!

Bandjes maar van voor naar achter als hij terug is van de dealer ;).

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #2449 Gepost op: 10-09-2019 15:38:23 »
Waarschijnlijk einde dag al, ik heb de pedaalschakelaar kapot getrapt blijkbaar :eusa_doh:
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall: