De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Ik rij nu in een 2004 XC70 D5 automaat(5 bak) en mis de 6-bak best wel. Je zit al vrij snel aan hoge(re) toerentallen. Scheelt ca 4 a 500 toeren die de 5 bak meer maakt. Kwa geluid scheelt het iets maar op een gegeven moment zit je gewoon aan maximale toerental.

Ja ik help met de Four-C vervangen, eens kijken of het bij een V70 ook zo leuk gaat

maruska

kom ik wel toekijken, of de draden alsnog solderen.. zie ik sander ook eens vloeken in de zeeuwse kerk ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 20-08-2014 21:45:32
kom ik wel toekijken, of de draden alsnog solderen.. zie ik sander ook eens vloeken in de zeeuwse kerk ^^
Die gaat gewoon "even wandelen"  ;D

big ben

Mooi Ronald,

Goed dat je terug bent met een nieuw blog  :eusa_dance: 
Kan altijd erg genieten van jou schrijfstijl  ;D.........  met een prima dosis humor en realiteit.

Veel "wijze " beslissingen gewenst met deze V70, en niet te vergeten Genieten  ;)

elianmars

Citaat van: Sbv op 20-08-2014 21:46:18
Citaat van: maruska op 20-08-2014 21:45:32
kom ik wel toekijken, of de draden alsnog solderen.. zie ik sander ook eens vloeken in de zeeuwse kerk ^^
Die gaat gewoon "even wandelen"  ;D

Ik heb jou inderdaad wel rood zien aanlopen, maar een vloek heb ik nog niet gehoord van jou. Wel de woorden "Hè, naar!", toen er een lap vel van je handen verdween tijdens het sleutelen  ;D

Marc O.

Hey, leuk, weer een blog uit Zeeuwenland ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Welkom met je N AWD  ;D
Blogs zijn op dit moment hier op het forum nog het leukst om te lezen. Alhoewel ik nooit een echte fan van de N zal worden (om zijn uiterlijk) zijn technische verhalen leuk.
Fijne auto om in te rijden; dat dan weer wel.

@Mark: CY staat toch voor crime yellow? Daar zit wel een i in  :P

Ewout Schalkwijk

Hoi Taranis uit Zeeuwland. Welkom op dit forum. Mooie introductie heb je gedaan.
Ik zal de auto binnenkort eens in het echt bekijken. ;D

Groet,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Snellebaksteen

Mooi verhaal. Lekker kort.
;D

Altijd leuk zo'n blog die exact het tegenovergestelde is van m'n eigen draadje.
::)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Claudia

Mmm...ik vond 'meeuw' toch leuker! :P

Ik vind 'm prachtig!
Krijg toch wel heimwee naar mijn N-meeuw...vooral nu we in Deutschland vertoeven.
Als...ik zeg áls er geen Baustellen zijn, is effe gauw inhalen a la N met de 940 toch net even minder 'effe'.
Inderdaad jammer de de XC zo aan het puberen was...hij was zo mooi!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Sbv op 20-08-2014 21:43:08
Scheelt ca 4 a 500 toeren die de 5 bak meer maakt. Kwa geluid scheelt het iets maar op een gegeven moment zit je gewoon aan maximale toerental.

Daar heb ik nog ergens een filmpje van, dat ik met mijn 5-bak jouw 6-bak niet bij kon houden :angel:

Citaat van: big ben op 20-08-2014 21:52:19
Mooi Ronald,

Goed dat je terug bent met een nieuw blog  :eusa_dance: 
Kan altijd erg genieten van jou schrijfstijl  ;D.........  met een prima dosis humor en realiteit.

Veel "wijze " beslissingen gewenst met deze V70, en niet te vergeten Genieten  ;)

Dank je wel voor het compliment :)
Genieten lukt wel hoor, het is een erg fijne auto (en bovendien ook "maar een auto"). Wat onderhoud is niet erg, als ie er dan weer even tegen kan.

Citaat van: elianmars op 20-08-2014 22:14:09
Citaat van: Sbv op 20-08-2014 21:46:18
Die gaat gewoon "even wandelen"  ;D

Ik heb jou inderdaad wel rood zien aanlopen, maar een vloek heb ik nog niet gehoord van jou. Wel de woorden "Hè, naar!", toen er een lap vel van je handen verdween tijdens het sleutelen  ;D

Moet je aan Sander vragen of ie even de aandrijfassen achter van een N AWD wisselt :eusa_whistle:

Citaat van: Marc O. op 20-08-2014 22:27:08
Hey, leuk, weer een blog uit Zeeuwenland ;D

De andere Zeeuwen zijn inderdaad erg stil op 't moment  :-\

Citaat van: KIM op 20-08-2014 22:48:16
Welkom met je N AWD  ;D
Blogs zijn op dit moment hier op het forum nog het leukst om te lezen. Alhoewel ik nooit een echte fan van de N zal worden (om zijn uiterlijk) zijn technische verhalen leuk.
Fijne auto om in te rijden; dat dan weer wel.

Dank je wel, mede WD-rijder :evil: Toch maar met z'n tweeën tussenassen bestellen? Scheelt weer 50 euro per as :D
Uiterlijk is iets persoonlijks maar ik vond de XC een mooiere N dan mijn huidige V, deze is toch net wat anoniemer. "Gelukkig" verdwijnen de N XC's steeds meer uit het straatbeeld in Zeeland, heb ik minder buikpijn :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-08-2014 00:20:15
Hoi Taranis uit Zeeuwland. Welkom op dit forum. Mooie introductie heb je gedaan.
Ik zal de auto binnenkort eens in het echt bekijken. ;D

Groet,

Ewøut

Hoi Ewout Schalkwijk, dank je wel! Kan ik jullie binnenkort ergens op een forum meeting zien of iets dergelijks? Ik ben hier nog niet zo bekend.

Citaat van: Snellebaksteen op 21-08-2014 00:28:00
Altijd leuk zo'n blog die exact het tegenovergestelde is van m'n eigen draadje.
::)

Het verbaast me echt oprecht dat jouw N gewoon doet wat ie moet doen zonder rare fratsen, of jij bent gewoon veel minder kritisch dan ik :)

Citaat van: Claudia op 21-08-2014 07:06:04
Mmm...ik vond 'meeuw' toch leuker! :P

Helaas ben ik dan mijn leven niet zeker meer: http://nos.nl/artikel/688719-vvd-verklaart-meeuw-de-oorlog.html
Moest meteen aan jou denken :)

Citaat van: Claudia op 21-08-2014 07:06:04
Ik vind 'm prachtig!
Krijg toch wel heimwee naar mijn N-meeuw...vooral nu we in Deutschland vertoeven.
Als...ik zeg áls er geen Baustellen zijn, is effe gauw inhalen a la N met de 940 toch net even minder 'effe'.
Inderdaad jammer de de XC zo aan het puberen was...hij was zo mooi!

Dank je wel :)
En ja kan ik me voorstellen. Ik heb laatst een stukje in de 940 van arjent5r gereden en toen kon ik me niet voorstellen dat we vroeger jarenlang in zo'n waggelschip hebben gereden. Wel lekker comfortabel weggedrag, dat dan weer wel.
En de XC... ach... die rijdt nu met net 2 ton op de teller z'n rondjes in Polen waar een handige harrie het diff gewoon dicht gelast heeft waarschijnlijk :)

Snellebaksteen

Dat ik veel minder kritisch ben weet ik wel zeker. Een rammeltje meer of minder maakt mij niet uit. Scheelt heel veel frustratie.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Bouke

Gaaf Ronald weer een leuk blog om bij te houden en wat een geweldige intro :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

triton

Mooi intro Ronald , deze ga ik volgen...
Professioneel raddraaier

razorx

Ik ben blij dat je weer een weblog hebt gestart Ronald. Ik ga deze zeker volgen.