De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Kan ook na je werkdag of in 't weekend zodat 't je geen vrije dag kost hoor ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 30-08-2014 21:24:06
Kan ook na je werkdag of in 't weekend zodat 't je geen vrije dag kost hoor ;)

We zien het wel. Jouw aanwezigheid is meestal funest voor m'n arbeidsmotivatie. ;D (en dat krat Erdinger ook :eusa_whistle:)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Mooi speelgoed Ronald.

Ik wil, voordat de caravan er weer eens achter komt te hangen, ook de bakolie temperatuur kunnen uitlezen.

Taranis

Vanmiddag samen met Ewout geprobeerd de meter aan de gang te krijgen maar dat bleek nog niet zo simpel als gedacht. Het touch screen werkte niet fatsoenlijk omdat de stekker nogal los in de display module zit en de software op de PC installeren duurde ook een uur.

Uiteindelijk blijkt dat je wel verschillende sensor types kunt kiezen maar dat die dezelfde waarde weergeven :eusa_wall: Nu PLX maar een mail gestuurd met de vraag om meer informatie, want deze 2 techneuten komen er niet uit.

Citeer
Dear sir/madam,

recently I purchased two sets DM100 OBD touch, please see beneath for order details.

Today I tried one of them and found out that although you can choose different sensor types per OBD sensor, it does not matter whether you choose oil or water for sensor 'cool temp' as it will still only show the water temperature and no oil temperature.

Even if you assign sensor 2 also to 'cool temp' and make that of typ 'oil2', it will still show the water temperature, same as sensor 1.

Is it true that the DM100 OBD touch is not capable of showing both water and oil temperature at the same time? I am suspecting I need an extra oil sensor module to display the temperature of the engine oil and another extra sensor module to show the temperature of the transmission oil? Please tell me I am wrong and that there is a way to have the DM100 OBD touch show both at least the water and oil temperature of the engine without the need for extra modules? (and preferrably also the temperature of the transmission oil)

Thank you in advance for your answer.

Kind regards,

bla di bla die bla

Ik ben bang dat ik alsnog met extra sensoren onder de kap moet gaan werken om de temperatuur van de motorolie en de transmissieolie uit te lezen en dat was nu net niet de bedoeling.

Als iemand een goede meter of tool weet om die waarden gewoon via OBD real-time te bekijken, dan hou ik me van harte aanbevolen. Ik sta open voor goede ideeën :)

Taranis

Volgens mij ben ik er met zoiets ook: http://www.scantool.net/scan-tools/obdlink-mx.html

De vraag is dan alleen: welk standalone schermpje kan ik in de auto monteren wat de gewenste waarden uitleest? (via de telefoon is niet de bedoeling)

Als mensen andere goede ideeën hebben dan hoor ik het graag :)

Taranis

Vooralsnog van PLX geen antwoord...

In de tussentijd had ik iets anders om me mee te vermaken :) Vorige week vertrokken voor een tripje langs viking_in_shorts en Ewout. Er mocht aardig wat Hollandsche waar mee:



Maar ook zonder nivomats gaat dat prima:



De V70 komt wel met een spookmelding die daarna niet meer terug gekomen is:



Dat de helft van de achterlichten het meestal niet doen, doet er blijkbaar niet toe want daar krijg je nooit een melding van :eusa_doh:
Huize viking_in_shorts blijkt een vertrouwd adres:



De volgende dag door naar huize Schalkwijk. Flink opgejut door het personeel op het veerplein moest ik dan nog maar even kickdown over het veerplein om als laatste de boot Moss-Horten op te rijden:



Eenmaal gearriveerd, wil je dan een lekker biertje. Gelukkig had ik die meegenomen. Helaas bleek dat we genept waren toen het eerste biertje uit de krat getild werd:



Dat verklaarde ook meteen waarom de douane zo relaxed reageerde op de krat in de kofferbak. Mijn drankhandelaar is inmiddels gevierendeeld.

Dan zelf maar om wat lekkers:



En daar hoort natuurlijk een stukje vis bij:



En een vleesje in Oslo:



Ewout verbaast zich op de terugweg over de beperkte ruimte op de achterbank van een N. De sportstoelen maken dit alleen nog maar erger omdat die dikker zijn dan de comfortstoelen:



En Marije is onze prima chauffeuse:



Het laatste dagje Noorwegen moest natuurlijk smaakvol afgesloten worden:



En tijdens een biertje op de veranda viel ons het licht op de akker aan de overzijde op. Ik moet ze nog bewerken (croppen) en verscherpen maar er zit wel iets canvas-waardigs tussen:











Gisteren was het dan toch echt tijd om te vertrekken. De auto was goeddeels leeg, geen alarm op de bijrijdersstoel, het was heerlijk weer, ik reed op zomerbanden, tijdelijk zonder AWD, de autobahn was leeg. Prima omstandigheden om eens te proberen de 250 km/h aan te tikken. Het mocht niet zo zijn: nadat de tweebaansweg vanaf Puttgarden overging in Autobahn het gaspedaal onderin gestampt en vrijwel direct viel het vermogen weg en verscheen deze melding:



Herstarten bracht geen verbetering, dus in noodloop naar huis getuft. 700 kilometer is dan nog best een eind naar huis. Helling op ging het maximaal 85 km/h, helling af na lang pedaalridderen 120-130 km/h als er niet teveel mensen in de weg reden. Er klonk een gesis dus ik had al het idee dat er ergens een lekkage zat maar kon het langs de kant van de weg niet vinden. Dan maar doorrijden en terwijl de Audi's en Mercedessen op de linkerbaan met 200+ km/h voorbij stoven, tufte ik scheldend op mijn Volvootje met 85 km/h over de rechterbaan de helling voor Osnabrück op. Je zou het ding in de hens steken ::)

Vanmiddag even naar Olov gereden om te kijken wat er mis is. Het blijkt dat de pakking tussen de turbo en het resonatorhuis los gelaten heeft van het resonatorhuis (slecht te zien tussen de haakse overbrenging en de motorsteun door):



Op de foto is het niet te zien maar de pakking zit met een palletje vast in het resonatorhuis. Het kunststof van die laatste hardt uit en door het telkens heen en weer jutteren bij gas geven, komt er ruimte op het geheel tot je uiteindelijk het huis wegduwt bij gasgeven en de pakking uit het huis schiet. Dat laatste is dus gebeurd. Op de tekening is het nummer 17:



Omdat ik geen zin heb om te proberen die kunststof delen nog te repareren, gekozen om maar gewoon een nieuw resonatorhuis + nieuwe pakkingen te bestellen. Dan is alles nieuw en houdt het hopelijk weer een tijdje.
Nummer 15 is in het bezit van Sbv al eens geploft dus die zag er nog nieuw uit maar in het kader van 'het ligt nu toch los' wel meteen nummer 8 mee besteld. Morgenmiddag mag Olov de boel monteren, ik heb geen zin om daar zonder brug aan te beginnen.

Jammer dat Volvo voor een dergelijke slechte constructie heeft gekozen. Bij mijn euro3 XC was dit deel in alu uitgevoerd en dat hield het ruim 4 ton vol (dat deel van de auto wel). Deze plastic zooi is niet echt bestand tegen de tand des tijds.

Bij het uitrijden van een wegversmalling vanavond vond een Kia Picanto dat het wat te lang duurde dus begon alvast te rijden en tikte mijn linkerbuitenspiegel aan. Een kapot knipperglaasje en wat krassen op de spiegelkap omdat ie van de spiegel op de grond viel zijn het gevolg. Aangezien je bij dat soort wegversmallingen toch altijd 50-50 de schade moet verdelen en ik geen zin heb in het verzekeringswerk, besloten morgen zelf maar even een nieuw knipperglaasje te halen. De spiegelkap laat ik wel mee spuiten als de voorbumper opgeknapt wordt.

big ben

Heb het al wel vaker gezegd, je zou schrijver moeten worden  ;)  8).
Een plezier om jou/ jullie belevenissen weer te lezen met de nodige "bourgondische" versnaperingen  :eusa_clap:. ;D.

StefanCJ

Mooi sjips van je motorprobleem, dat soort dingen gebeuren vaak op ongelukkige momenten. Verder leuk reisverslag, enkel jammer van de vis  :evil:.

maruska

mooi verslagje weer ! Beetje noodloop, ach, is weer eens wat anders ;D Werd je niet ingehaald door vrachtwagens ? hahahaa
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Volvoboy

In hoeverre is je stuur nog heel? :eusa_shifty: :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: Taranis op 16-09-2014 21:28:40
Vooralsnog van PLX geen antwoord...



Oei, van mij ook niet, besef ik nu. Je had me zaterdag iets gevraagd en ik heb er nooit meer aan gedacht  :-[


Ewout Schalkwijk

Zolang je een volgende keer nog wil komen....

Als je dat hok aan een minPool verkoopt, ff flink doorspaart dan mag jij de eerste optie hebben op Old Faithful zodra ik hem kwijt wil... :eusa_whistle:

Mooi verslag Ronald, en tot hopelijk snel weer ziens.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: elianmars op 16-09-2014 22:20:40
Citaat van: Taranis op 16-09-2014 21:28:40
Vooralsnog van PLX geen antwoord...



Oei, van mij ook niet, besef ik nu. Je had me zaterdag iets gevraagd en ik heb er nooit meer aan gedacht  :-[




Net even in de auto gesprongen. Zie WhatsApp  :)

Snellebaksteen

Jeetje wat een verhaal weer!
Lekke pakking, spiegelglaasje, 700 km stuurbijten en dan ook nog alcoholvrij bier!!
Heb jij een ongeluksmagneetje ingeslikt toen je klein was?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Die buizen onder blok door zijn bagger. Heb bij beide V70n D5's ze al kapot gehad en helaas doe je er onderweg niets aan. Bij een awd kom je er zonder brug eigenlijk gewoon echt niet bij.
Het is naar mijn idee een zeer matige constructie die beter in alu gemaakt had kunnen worden met fatsoenlijke koppelingen. Nu een plastic buis met dikke pakking en een klem die je niet te strak kan aandraaien anders draai je de buis kapot