De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Citaat van: Sbv op 16-11-2014 21:19:31
De bandenslijtage bij een gechipte D5 is best wel hoog was mij in het verleden al opgevallen

Joh....

Ik heb het laatste setje voorbandjes in 9kkm weggerookt..
Waren wel hele goedkope Klebers maar toch.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

9000? Ik heb 20dkm met Michelin pilot sport 3 voor gereden en toen waren ze wel op. Volgens de bandenboer best netjes.

Snellebaksteen

Ja ik heb ook niet erg netjes gereden... :eusa_shifty:
Maar ze gillen zo leuk.

Nu ik er over nadenk is het trouwens ook niet helemaal een eerlijke km stand aangezien ze eerst op de achterkant gelegen hebben voordat ze naar de voorkant verhuisden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Pff hoop toch wel iets langer te doen dan 20 k met de banden... Bij de oude D5 gingen ze ongeveer 35 a 40k mee als niet meer was.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

20dkm met chip en een wat vlotte rijstijl. Als je rustig aan doet doe je er langer mee natuurlijk.

Snellebaksteen

Normaal doe ik ongeveer 25.000 met een setje. Dan komen de nieuwe banden aan de achterkant en schuiven de achterbanden naar voren, zo rij je altijd met het meeste profiel achter, dat is het veiligst is mij geleerd.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

leons850

Ik ben nu zo trots op me zelf dat ik 35dkm met mijn banden doe. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Chris

#142
Citaat van: Snellebaksteen op 17-11-2014 13:24:40
Normaal doe ik ongeveer 25.000 met een setje. Dan komen de nieuwe banden aan de achterkant en schuiven de achterbanden naar voren, zo rij je altijd met het meeste profiel achter, dat is het veiligst is mij geleerd.

Ik wissel ze ieder seizoen van voor naar achter en andersom zodat ze vrijwel gelijk afslijten en ik dus een min of meer gelijk profiel houd en dito grip. Vind ook het voordeel dat ik ze dan in 1 keer kan vervangen als ze op zijn, zeker als ik van merk en type wil wisselen.

Over het algemeen doe ik ook wel 30 a 35k met een setje banden :).

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 17-11-2014 07:47:57

Ach, aangezien Marjolein de kickdown toch niet weet te vinden, houdt een paar tie-wrapjes ook wel hoor ;D

Ze kan de kickdown wel vinden, ze kan er alleen niet bij.  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-11-2014 16:04:22
Citaat van: Taranis op 17-11-2014 07:47:57

Ach, aangezien Marjolein de kickdown toch niet weet te vinden, houdt een paar tie-wrapjes ook wel hoor ;D

Ze kan de kickdown wel vinden, ze kan er alleen niet bij.  :eusa_whistle:

;D :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

StefanCJ

Citaat van: leons850 op 17-11-2014 13:27:10
Ik ben nu zo trots op me zelf dat ik 35dkm met mijn banden doe. ;D

Dan heb je gewoon te weinig vermogen :).

leons850

#146
Citaat van: StefanCJ op 17-11-2014 19:23:33
Citaat van: leons850 op 17-11-2014 13:27:10
Ik ben nu zo trots op me zelf dat ik 35dkm met mijn banden doe. ;D

Dan heb je gewoon te weinig vermogen :).

Hahaha
Zeg buurman, wedstrijdje? ;D

Edit: wel fijn dat iemand het met me eens is. Hoog tijd voor een 19T. :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 17-11-2014 19:23:33
Citaat van: leons850 op 17-11-2014 13:27:10
Ik ben nu zo trots op me zelf dat ik 35dkm met mijn banden doe. ;D

Dan heb je gewoon te weinig vermogen :).

Nee. Is het geval waar ik het een tijdje geleden ook met Ronald over had. Bij de diesel is het max koppel veel eerder voorhanden, waardoor je sneller wielspin krijgt, met slijtage als gevolg.
Onze benzinekarretjes hebben pas bij een veel hoger toerental het max koppel voorhanden. Dan rijd je al wat sneller en is er minder kans op wielspin, waardoor je wat langer met de banden doet.

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 17-11-2014 20:22:24
Citaat van: StefanCJ op 17-11-2014 19:23:33
Citaat van: leons850 op 17-11-2014 13:27:10
Ik ben nu zo trots op me zelf dat ik 35dkm met mijn banden doe. ;D

Dan heb je gewoon te weinig vermogen :).

Nee. Is het geval waar ik het een tijdje geleden ook met Ronald over had. Bij de diesel is het max koppel veel eerder voorhanden, waardoor je sneller wielspin krijgt, met slijtage als gevolg.
Onze benzinekarretjes hebben pas bij een veel hoger toerental het max koppel voorhanden. Dan rijd je al wat sneller en is er minder kans op wielspin, waardoor je wat langer met de banden doet.

Jaja, mooi verhaal, gewoon gebrek aan vermogen dus  :evil: :evil:.

;D ;) :D

Sbv

Vermogen wel misschien, maar Ronald rijdt met ca 480 nm koppel bij een vrij laag toerental( voor benzine begrippen zeker)