De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Zou kunnen. Volgens mij is revisie goedkoper. Tot nu toe geen klachten gezien bij de buurman.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Bouke

Lekker weer geklust samen  :eusa_clap: en daarna uitpuffen op je waterbed ;D

StefanCJ

Prijzige dingen, die injectoren. Wat kost revisie ongeveer?

Ewout Schalkwijk

Ik heb geen tijd voor revisie. Als ze idd de oorzaak zijn en enigszins betaalbaar dan vervang ik ze.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Graag gedaan Ronald. Zowaar niets gesloopt aan de auto en dat zat gelukkig eens allemaal mee

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2015 19:55:03
Ik heb geen tijd voor revisie. Als ze idd de oorzaak zijn en enigszins betaalbaar dan vervang ik ze.

Weet je hoelang het duurt dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 23-03-2015 18:56:54
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2015 19:55:03
Ik heb geen tijd voor revisie. Als ze idd de oorzaak zijn en enigszins betaalbaar dan vervang ik ze.

Weet je hoelang het duurt dan?


Uhhh, nee, maar ik ben er (wellicht ten onrechte) van uit gegaan dat het niet 'klaar terwijl u wacht' is. :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

#307
Meestal een dag. Als je het van te voren afspreekt

Edit:

Soms liggen er ook ruil exemplaren klaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 23-03-2015 20:02:56
Meestal een dag. Als je het van te voren afspreekt

Edit:

Soms liggen er ook ruil exemplaren klaar


Dan heb je het over de dealer, of over een revisiebedrijf? Ik heb alleen volgende week en dan staat de XC70 al minimaal een hele dag ingepland bij de dealer.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elmarconi

Citaat van: StefanCJ op 22-03-2015 19:52:55
Prijzige dingen, die injectoren. Wat kost revisie ongeveer?

Kost zoiets bij een van de dieselexperts ala de Puls of Kleinjans van deze wereld?
Of heb je Volvo-specifieke tools/software nodig zoals bij het vervangen van de HU850  :eusa_wall:?
--
Autogas Inside . . .

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2015 17:47:57
Volgens mij hebben we het zelfde probleem met starten. Volgende week maar eens vergelijken. Wat kost een verstuiver nieuw eigenlijk?

Ik kreeg voor de XC destijds een offerte inclusief arbeid van € 2.400,=. Als het inderdaad voor de € 1.200,= kan die Jasper noemt, dan vind ik het nog steeds niet leuk maar hoor je mij niet klagen.

Ik heb destijds bij Terlouw geïnformeerd naar gereviseerde exemplaren maar dan kwam het totaalbedrag nog steeds op zo'n € 1.800,= uit. Aangezien ik tegenwoordig stukken minder afhankelijk ben van mijn auto omdat ik ook de V50 en C30 (in overleg) tot mijn beschikking heb en het werk op fietsafstand ligt, rij ik denk ik door tot ie bijna niet meer start. Geen idee of dat 3 weken of 3 jaar is maar dat gaan we merken.

Ik zal wel alvast eens voorzichtig informeren naar de prijzen van injectoren maar ik ga eerst KIM nog eens lief aankijken voor een injectorretourtest als ie z'n keuken af heeft. Dan weet ik hoop ik of er 1 of 2 naar de maan zijn of dat ik ze beter allemaal kan vervangen. Ik denk het laatste maar voordat ik minimaal € 1.200,= uitgeef, wil ik wel zeker weten dat dat zinvol besteed is en niet op de gok dan maar even de injectoren vervangen.

Citaat van: Chris op 22-03-2015 19:11:19
Lekker bezig geweest heren! Ik vind het altijd een goed gevoel dat zaken die wel irriteren maar niet echt noodzakelijk zijn om op te lossen dan toch uiteindelijk toch zijn opgelost. Dan merk je pas hoe relaxed het is dat je er niet meer op hoeft te letten / loopt te letten ;).

Dat klopt :) Ook al zijn het kleine ergernissen, je blijft je er aan ergeren en het heeft soms wel invloed op het rijplezier. Zo ook de schokdempers. Dat wordt dus denk ik het volgende klusje maar ik wacht even tot de temperaturen wat aangenamer zijn voor het geval we weer uren aan het pielen zijn met Four-C stekkers op de achteras.

Citaat van: Bouke op 22-03-2015 19:32:50
Lekker weer geklust samen  :eusa_clap: en daarna uitpuffen op je waterbed ;D

Etter ;D

Het slaapt wel goed trouwens.

Voor de mensen die dit onderonsje niet begrijpen: ik heb een waterbed gekocht. Zaterdagochtend heeft Sander geholpen met het verhuizen van het bestaande zware stalen bed naar de logeerkamer en het opzetten van het waterbed. Volgens de handleiding (ja, ik heb 'm gelezen van voor tot achter voordat we begonnen) moet je de ondertijk onder de reservezak+waterzak leggen, 2 sneetjes van 4 cm aanbrengen om de kabels van de verwarmingsmatten door te voeren en daarna de randen van het bed vastschroeven op de ondertijk. Bedje gevuld met 800 liter water en dan de boventijk erop. Die was onvindbaar.... en dan blijkt het een bed zonder ondertijk te zijn en blijk je dus net zorgvuldig je boventijk gemolesteerd te hebben :eusa_wall:
De doe-het-zelf-zaken in Goes hadden geen pomp op voorraad om het bed leeg te pompen (het eerste deel lukt wel maar het laatste stukje moet je de zak vacuüm zuigen om de stabilisatiematten niet te laten verschuiven in de waterzak) dus uiteindelijk met een waterzuiger van vrienden gedaan en het bed weer tot op de bodem afgebroken, opnieuw opgebouwd maar dan zonder ondertijk en weer 800 liter water gevuld. Het zou kunnen dat ik daarom zaterdag een klein beetje kortaf was in de groepsapp :eusa_whistle:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-03-2015 20:01:30
Citaat van: grijzev70tdi op 23-03-2015 18:56:54
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2015 19:55:03
Ik heb geen tijd voor revisie. Als ze idd de oorzaak zijn en enigszins betaalbaar dan vervang ik ze.

Weet je hoelang het duurt dan?


Uhhh, nee, maar ik ben er (wellicht ten onrechte) van uit gegaan dat het niet 'klaar terwijl u wacht' is. :-[

Terlouw heeft ze op voorraad liggen dus het vervangen duurt net zo lang.

Citaat van: elmarconi op 23-03-2015 20:32:24
Of heb je Volvo-specifieke tools/software nodig zoals bij het vervangen van de HU850  :eusa_wall:?

Volgens Vida wel maar bij het vervangen van de wervelklep bij Ewout al gemerkt dat dat niet per se nodig is (dan moeten de injectoren er ook uit), al is het ondersteuningstooltje wel handig.

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-03-2015 20:16:16
Citaat van: grijzev70tdi op 23-03-2015 20:02:56
Meestal een dag. Als je het van te voren afspreekt

Edit:

Soms liggen er ook ruil exemplaren klaar


Dan heb je het over de dealer, of over een revisiebedrijf? Ik heb alleen volgende week en dan staat de XC70 al minimaal een hele dag ingepland bij de dealer.

Revisie bedrijf. Ik heb alleen de werkplaats prijzen, consument prijs weet ik niet.

Bij de buurman waren ze met een dag klaar. Incl testrapport ed. Kleinjan in Nijverdal.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Marc O.

Citaat van: Taranis op 23-03-2015 21:35:11
Het zou kunnen dat ik daarom zaterdag een klein beetje kortaf was in de groepsapp :eusa_whistle:

Viel wel mee hoor  :-* ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 23-03-2015 21:50:17
Citaat van: Taranis op 23-03-2015 21:35:11
Het zou kunnen dat ik daarom zaterdag een klein beetje kortaf was in de groepsapp :eusa_whistle:

Viel wel mee hoor  :-* ;D

Nou......  :eusa_think:



;D

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 22-03-2015 18:19:38
Voor ons in oude type D5, voor alle 5 iets van 1200 euro.

Blijkbaar zijn ze dan voor het nieuwe type duurder. Het antwoord van de dealer:

Citeer
Hoi Ronald



Injectoren zijn aardig aan de prijs zie ik.  Ze zijn afgerond 283,00 euro per stuk.

Dit zijn ook ruil verstuivers, dus geen nieuwe. Ik weet niet of je de hogedruk leidingen opnieuw gebruikt, officieel mag je ze maar één keer monteren, maar dat wordt wel vaker gewoon gedaan.

Ze zijn 86,40 per gedeelte, je hebt er 2 nodig.

Oftewel 1415 euro aan injectoren en eigenlijk nog 170 euro aan hogedrukleidingen al durf ik die ook wel opnieuw te gebruiken, dat ging bij Ewout ook prima.

Ik spaar nog even verder en ga het combineren met de wervelklep. Voor het vervangen van de wervelklep moeten de injectoren er ook uit. Overigens mis ik de brandplaatjes nog, volgens mij moet je die ook vervangen :eusa_think: