De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Daar heb ik alleen de foto's nog aan toe te voegen :)



We kregen de binnenkant net niet uit de behuizing gedrukt maar de bovenste motorsteun was echt helemaal los en goed gaar. Het blok kantelt ook veel minder nu.



De schijven achter waren aan vervanging toe en ik had geen idee hoe de handremvoeringen er aan toe waren (nog niet open gehad bij deze auto). De kosten zijn het niet dus dan maar meteen de hele zooi nieuw. Ik gebruik de handrem alleen bij de APK en als ik gek wil doen in de sneeuw dus slijten zal het niet.
De remblokken hadden nog even gekund maar met een tripje Noordkaap in het vooruitzicht wil ik niet het risico nemen dat het net niet meer kon.



Voor wie 'm niet bij de dealer wil bestellen: blijkbaar worden er tegenwoordig pompjes van AML gebruikt. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb wel het idee dat de opbrengst minder is dan de oude pomp maar als nu na een half jaar eindelijk de ruitensproeiervloeistoflekkage eens definitief opgelost is, ben ik al blij.

De parkeersensoren werken ook weer dus dat is ook weer een foutmelding minder weg te klikken na de start.

Sander ontdekte dat 1 van de winterbanden 1 bar lager stond dan de rest dus maar even in de gaten houden. Ik kon niet echt iets ontdekken in het loopvlak maar voordat ik naar Oostenrijk rij nog maar eens meten.

Citaat van: Dirk342 op 15-12-2015 22:41:47
Probeer eens de gasveren van Stacks...  Heb ze nu een behoorlijk aantal keren bij een klant gemonteerd, waaronder 2 N's en 1 NN en bevallen beter als de Stabilus schokkertjes.  Sterker nog, heb mijn eigen sedan ook voorzien van deze veren !

Kleppen gaan keurig omhoog, zonder tanden uit je bek te poffen, sluiten goed met wat kracht en blijven in iedere stand staan.  Gemiddelde prijs circa 40-50 euro per set, afhankelijk van waar je het besteld.

Bedankt voor de tip, die dan maar eens gaan proberen.

@ Bouke: het is mijn laksheid maar ik heb eigenlijk geen zin om daar moeite voor te doen. Ik neem m'n verlies wel en kies een keer voor iets niet-origineels.

@ Ewout: het is wat je zegt, die 100 euro is niet teveel. Maar wel als 't na 2 jaar alweer versleten is.

elianmars

Nog geen reactie van Claudia?  ??? ;D

Weer lekker bezig geweest, mannen!  :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: elianmars op 19-12-2015 21:38:54
Nog geen reactie van Claudia?  ??? ;D

Dat kan nooit lang duren... gelukkig rijdt ze zelf tegenwoordig ook met zo'n "bejaarden-accessoire" rond  :P

Ja lekker bezig geweest, 3,5 uur sleutelen en weer klaar. Wel een krasje op de achterbumper erbij gemaakt maar daar mag Bouke na de winter eens naar kijken.

UserID6342

Nieuw spul vinden de auto's altijd fijn ;D

Bouke

Citaat van: Taranis op 19-12-2015 21:42:12
Citaat van: elianmars op 19-12-2015 21:38:54
Nog geen reactie van Claudia?  ??? ;D

Dat kan nooit lang duren... gelukkig rijdt ze zelf tegenwoordig ook met zo'n "bejaarden-accessoire" rond  :P

Ja lekker bezig geweest, 3,5 uur sleutelen en weer klaar. Wel een krasje op de achterbumper erbij gemaakt maar daar mag Bouke na de winter eens naar kijken.
Je komt maar hoor geen probleem.  ;)

Claudia

Citaat van: Taranis op 19-12-2015 21:42:12
Citaat van: elianmars op 19-12-2015 21:38:54
Nog geen reactie van Claudia?  ??? ;D

Dat kan nooit lang duren... gelukkig rijdt ze zelf tegenwoordig ook met zo'n "bejaarden-accessoire" rond  :P


Inderdaad.....ik hou wijselijk mijn toetsenbord. :P
Blijf het minpunt van mijn locomomeeuw vinden, en streef er dus steeds naar om geen piep-piep-piep te horen, laat staan pieppieppieppiep. Dat zal 'm leren! :azn:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 20-12-2015 06:45:10
Nieuw spul vinden de auto's altijd fijn ;D

Opvallend hoeveel fijner het remt, ondanks dat de schijven vóór niet vervangen zijn (zijn pas 75k oud). Me gisteren even misdragen voor zover dat gaat als het alarm op de bijrijdersstoel aanwezig is en het remt echt met veel meer gevoel en voor mijn gevoel ook harder.

Citaat van: Claudia op 20-12-2015 10:45:25
Inderdaad.....ik hou wijselijk mijn toetsenbord. :P
Blijf het minpunt van mijn locomomeeuw vinden, en streef er dus steeds naar om geen piep-piep-piep te horen, laat staan pieppieppieppiep. Dat zal 'm leren! :azn:

Als je het zo erg vindt, trek ik volgende keer de stekker er wel even uit hoor. Dan is 't klaar  ;)

Ik mis juist de parkeersensoren aan de voorzijde. Nu staat de kentekenplaat af en toe tegen mijn mooie schilderwerk onder de carport  :eusa_wall:

Claudia

Citaat van: Taranis op 20-12-2015 19:29:06


Ik mis juist de parkeersensoren aan de voorzijde.

Sissy! ;D

Plak dan een stootstrip tegen de muur.
Hoe moet dat dan met jou als je bejaard bent? :eusa_think:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Claudia op 20-12-2015 19:51:34
Plak dan een stootstrip tegen de muur.

Nee, dat ziet er niet bejaard uit gelukkig!  :-X
Mijn auto staat niet vaak thuis dus vind ik het wel fijn dat er dan niet zo'n vieze bejaardenstrip op de witte muur geplakt zit :P

En als ík eindelijk bejaard ben dan ben jij nog veeeeeeeeeel ouwerderder en is de zelfrijdende auto gemeengoed. En dan vertelt oma Claudia aan haar kleinkinderen dat je vroeger zelf mocht sturen in je auto en kunnen die kleinkinderen dat dan niet geloven ;) (ze kennen de rijstijl van oma Claudia in haar scootmobiel)

:-*

elianmars


Claudia

Als zelfrijdende auto's het straatbeeld bepalen, gaat oma Claudia wel met paard en wagen.
Zelf sturen zal ik! :evil:

Maareh, tegen die tijd dat we elkaar tegen komen in het bejaardencentrum, doen we wel een illegale straatrace met onze rollators. Jij met sensoren, ik met chip.
En als je dan uitgeput bent, duw ik je wel naar de hertjes hoor! :-*
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Sbv

Citaat van: Claudia op 20-12-2015 20:32:09
Als zelfrijdende auto's het straatbeeld bepalen, gaat oma Claudia wel met paard en wagen.
Zelf sturen zal ik! :evil:

Maareh, tegen die tijd dat we elkaar tegen komen in het bejaardencentrum, doen we wel een illegale straatrace met onze rollators. Jij met sensoren, ik met chip.
En als je dan uitgeput bent, duw ik je wel naar de hertjes hoor! :-*
;D ;D

Taranis

Citaat van: Claudia op 20-12-2015 20:32:09
Als zelfrijdende auto's het straatbeeld bepalen, gaat oma Claudia wel met paard en wagen.
Zelf sturen zal ik! :evil:

Maareh, tegen die tijd dat we elkaar tegen komen in het bejaardencentrum, doen we wel een illegale straatrace met onze rollators. Jij met sensoren, ik met chip.
En als je dan uitgeput bent, duw ik je wel naar de hertjes hoor! :-*

Paard en wagen mag dan niet meer want dat paard stoot teveel uit :P Maar uhm, volgens mij heeft jouw huidige rollator geen chip dus.... waarom niet nu alvast een illegale straatrace?  :eusa_whistle:

Ik word overigens liever naar de biertjes geduwd dan naar de hertjes...

Taranis

Zaterdag tijdens het sleutelen merkte Sander op dat de band rechtsachter wat zachter stond dan de rest. De band opgepompt en eigenlijk geen aandacht meer aan besteed, tot ik er vanmorgen op het werk achter kwam dat ie zo goed als plat stond  >:(
Net ervoor nog een half uurtje met 140 km/h over de snelweg gereden dus de band was goed warm  :-X Een vriendelijke collega was zo aardig om te zorgen dat er weer wat wind in de band kwam zodat ik in elk geval thuis kon komen zonder een thuiskomer te hoeven monteren.

Vanavond even naar de garage gegaan. Geen foto's omdat ik te druk was met helpen en mijn witte overhemd vies te maken :P maar tot mijn stomme verbazing blijkt meer dan 50% van de binnenste velgrand aan gort en is de velg aan de binnenzijde in 2 richtingen naar binnen gedeukt. Niet zo gek dus dat het lekte. Naar mijn mening moet dit toch een behoorlijke rotklap geweest zijn... ik heb niets gemerkt dus ofwel ben ik het niet geweest of heb ik echt enorm zitten slapen...  :eusa_think:

Met wat proberen de band lekdicht gemonteerd gekregen zodat ik er in elk geval voorlopig even mee kan rijden (hopelijk). De velg is fubar dus morgen maar vragen wat een nieuwe kost  :eusa_wall:

Ewout Schalkwijk

Zoiets moet je, uit jouw beschrijving, toch gevoeld hebben. Heb je je meissie al al een kruisverhoor onderworpen? :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein