De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KIM

Citaat van: Taranis op 04-01-2016 22:04:58
Klopt maar wij denken met mannenlogica. Ik beweer niet dat ik vrouwenlogica begrijp maar ik denk dat het ongeveer als volgt gaat:
- Ronald komt met 80 km/h terug van Ewout omdat de auto kapot is
- er ligt een tussenas van 1200 euro in de hal omdat de auto kapot is
- ik sta met een niet te openen achterklep omdat de auto kapot is
- de achterruitenwisser doet het niet omdat de auto kapot is
- de verlichting achter is van slag en de klep gaat niet op slot omdat de auto kapot is
- de ruitensproeiervloeistof is binnen twee dagen weggelekt omdat de auto kapot is
- er verschijnt telkens een anti-skid service melding omdat de auto kapot is
- Ronald sponsort Olov maandelijks een leuk bedrag omdat de auto kapot is
- we hebben 2 dagen vakantie in Oostenrijk verspild omdat de auto kapot is
- wat een kutauto, als dat ding weg gaat zijn alle problemen opgelost

Oh, man wat ben ik gezegend met Marjolein  :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: Sbv op 04-01-2016 22:14:49
Ik een C70n D5


Jaaaa! Twee vliegen in één klap  :D

Sbv

Citaat van: elianmars op 04-01-2016 23:06:44
Citaat van: Sbv op 04-01-2016 22:14:49
Ik een C70n D5


Jaaaa! Twee vliegen in één klap  :D
Ok je moet ruimte inleveren maar dan heb je gelijk een excuus om geen taxi te zijn.

elmarconi

Citaat van: Taranis op 04-01-2016 22:04:58
En ja die NN kan ook sneuvelen onderweg.

Misschien is dat zelfs de beste oplossing.
Of moet je dan Volvo als merk in het geheel vaarwel zeggen?

--
Autogas Inside . . .

850-2.520V-Driver

Citaat van: KIM op 04-01-2016 22:57:02
Citaat van: Taranis op 04-01-2016 22:04:58
Klopt maar wij denken met mannenlogica. Ik beweer niet dat ik vrouwenlogica begrijp maar ik denk dat het ongeveer als volgt gaat:
- Ronald komt met 80 km/h terug van Ewout omdat de auto kapot is
- er ligt een tussenas van 1200 euro in de hal omdat de auto kapot is
- ik sta met een niet te openen achterklep omdat de auto kapot is
- de achterruitenwisser doet het niet omdat de auto kapot is
- de verlichting achter is van slag en de klep gaat niet op slot omdat de auto kapot is
- de ruitensproeiervloeistof is binnen twee dagen weggelekt omdat de auto kapot is
- er verschijnt telkens een anti-skid service melding omdat de auto kapot is
- Ronald sponsort Olov maandelijks een leuk bedrag omdat de auto kapot is
- we hebben 2 dagen vakantie in Oostenrijk verspild omdat de auto kapot is
- wat een kutauto, als dat ding weg gaat zijn alle problemen opgelost

Oh, man wat ben ik gezegend met Marjolein  :eusa_dance:

En ik ;D Nouja, niet met Marjolein dan..

Citaat van: Sbv op 04-01-2016 22:14:49
Ik een C70n D5


Die weet ik nog een heel mooie, komt binnenkort vrij denk ik..
Crème interieur i.c.m. dezelfde kleur blauw als de V70, D5 (185 PK?), Automaat, dealer onderhouden...

:eusa_angel:

UserID6342

Mooie leenauto hoor  :eusa_clap: :eusa_clap:  Ben persoonlijk niet zo'n fan van die twinturbo's, maar als geld het probleem niet is, dan wist ik het wel ;D.  Hier zou het zijn: daaaaaag N en hallo NN ;D.

En ben ik nu de enigste die de vrouwenlogica in deze wel kan begrijpen ? :evil: ;D ;D

Taranis

Citaat van: Sbv op 04-01-2016 22:14:49
Ik een C70n D5


Citaat van: 850-2.520V-Driver op 05-01-2016 02:44:57
Die weet ik nog een heel mooie, komt binnenkort vrij denk ik..
Crème interieur i.c.m. dezelfde kleur blauw als de V70, D5 (185 PK?), Automaat, dealer onderhouden...

:eusa_angel:

Bouwjaar 2010 of jonger, max 250.000 op de teller? :) Zo ja, quanta costa?

Ik had zelf al zitten zoeken maar van na 2010 zijn het allemaal D3-tjes en D4-tjes. En ik hou best wel van opschieten :-X

Citaat van: elmarconi op 05-01-2016 00:04:45
Citaat van: Taranis op 04-01-2016 22:04:58
En ja die NN kan ook sneuvelen onderweg.

Misschien is dat zelfs de beste oplossing.

Wat bedoel je? :) Dat de NN het begeeft onderweg?  :eusa_think:

Citaat van: Dirk342 op 05-01-2016 06:09:39
Ben persoonlijk niet zo'n fan van die twinturbo's, maar als geld het probleem niet is, dan wist ik het wel ;D.

Waarom ben je geen fan van die twinturbo's? Waar moet ik rekening mee houden? Ik denk namelijk dat het gewoon een kille rekensom gaat worden wat over 4 jaar gezien aan onderhoud (is een inschatting) en afschrijving de meest voordelige oplossing wordt.

Geld... ach: ons Zeeuwen bin zuunug (voordat iemand anders het zegt) dus a'k 't in m'n zak kan ouwe dan hraag eej...

Snellebaksteen

Ik heb ook nog wel een probleemloze D5 in de aanbieding hoor. Doet het altijd, laat je nooit staan, zuinig, snel, en zwart. Ik zou zonder ook maar een seconde na te denken over extra onderhoud er morgen mee op pad gaan naar de Noordkaap. Geen ellende met dure opties die kapot gaan want die zitten er niet op. Gaat niet voor weinig weg want de betrouwbaarheid is tot in den treuren bewezen maar voor een goed bod is alles te koop. Moet wel een echt goed bod zijn want ik wil een NN en een C.
;D

Wat een prachtige NN trouwens. Als je de mogelijkheid om over te stappen zou ik het zeker doen. Ik vind de NN echt veel mooier dan de N namelijk.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Snellebaksteen op 05-01-2016 09:09:10
Wat een prachtige NN trouwens. Als je de mogelijkheid om over te stappen zou ik het zeker doen. Ik vind de NN echt veel mooier dan de N namelijk.

Wel jammer dat Ronald er alweer zoveel geld in heeft gestoken de laatste maanden. Dat zou voor mij de enige reden zijn om het eventueel niet te doen. De NN is echt heel wat meer auto dan de N, maar de N vind ik nog steeds mooierder.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 05-01-2016 09:09:10
Moet wel een echt goed bod zijn want ik wil een NN en een C.
;D

Sorry dan haak ik af :P Alleen die NN is wel ff genoeg ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-01-2016 09:42:40
Wel jammer dat Ronald er alweer zoveel geld in heeft gestoken de laatste maanden. Dat zou voor mij de enige reden zijn om het eventueel niet te doen. De NN is echt heel wat meer auto dan de N, maar de N vind ik nog steeds mooierder.

Met beide beweringen ben ik het helemaal eens: nu wegdoen is je reinste kapitaalvernietiging na alle onderhoud van de afgelopen maanden (met het idee er nog een jaartje of 3-4 in door te toeren) en de N vind ik ook een mooier model. Maar dan met name de XC70N, de V70N vind ik nog steeds een beetje anoniem.

Chris

#640
En je hebt ook geen garantie dat de NN wel heel blijft op de noordkaap trip... immers heeft het ding ook al 150k gelopen. Sowieso neemt zekerheid gezien de extremere omstandigheden af. Aan je N weet je verder ook wat je allemaal hebt vernieuwd. Dat spul is sowieso goed :). Die gedachte is ook wat waard. Een hoop aan de N vervangen delen zijn bij de NN 150k oud. Gewoon een extra gedachte :).

Hoewel ik die XC best een mooie auto vind, vind ik je N stiekum mooier trouwens :eusa_shhh:.

Hiker

Ik vind een N awd sowieso cool.

Jammer dat awd en V70 2.5D classic niet samengaan.......
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 05-01-2016 20:50:19
Jammer dat awd en V70 2.5D classic niet samengaan.......

Niets is onmogelijk  :)

850-2.520V-Driver

Citaat van: Taranis op 05-01-2016 07:52:12

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 05-01-2016 02:44:57
Die weet ik nog een heel mooie, komt binnenkort vrij denk ik..
Crème interieur i.c.m. dezelfde kleur blauw als de V70, D5 (185 PK?), Automaat, dealer onderhouden...

:eusa_angel:

Bouwjaar 2010 of jonger, max 250.000 op de teller? :) Zo ja, quanta costa?

Ik had zelf al zitten zoeken maar van na 2010 zijn het allemaal D3-tjes en D4-tjes. En ik hou best wel van opschieten :-X


Is van m'n zwager, heeft 'm van z'n pa overgenomen die op zijn beurt weer de C30 van m'n zwager heeft ingeruild op een XC60.

Zal 'm morgen wel eens appen hoe/wat, moet bekennen dat ik verder niet op het bouwjaar e.d. heb gelet. Heb er wel een mooi stukje mee gereden, zat best wat gang in, maar het blijven zware krengen die C70's  ;D

UserID6342

Citaat van: Taranis op 05-01-2016 07:52:12

Waarom ben je geen fan van die twinturbo's? Waar moet ik rekening mee houden? Ik denk namelijk dat het gewoon een kille rekensom gaat worden wat over 4 jaar gezien aan onderhoud (is een inschatting) en afschrijving de meest voordelige oplossing wordt.

Geld... ach: ons Zeeuwen bin zuunug (voordat iemand anders het zegt) dus a'k 't in m'n zak kan ouwe dan hraag eej...
;D Wat ik hier zie en hoor over de twinturbo's is dat ze niet zo heel lang mee gaan...  De 2 a 3 ton met 1 enkele (of zoals in het geval met de twinturbo's) of de 2 originele turbo's ga je niet halen..  En dat zou voor mij de reden zijn om het niet te willen.

De monteurs van Volvo zelf zijn ook niet zo wild op deze constructies hoor, het loopt gewoon te vaak kapot helaas. Ook, maar dat is echt puur persoonlijk, heb ik liever 1 grote(ere) föhn erop zitten als 2 van die baby föhntjes.