De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Claudia

En zelfs dán is het een mooierd! :D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: KIM op 25-03-2016 18:11:45
Citaat van: Snellebaksteen op 25-03-2016 13:28:10
Citaat van: Taranis op 24-03-2016 16:11:21
de XC krijg ik iedere keer gewassen terug van de dealer en krijgt dus de kans niet om vies te worden :P

Moet ik eens helpen? Ik weet nog wel een weilandje waar je de awd eens goed kunt proberen...

Oh, maar dat kun je best aan Ronald overlaten hoor...

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_1622_zps0410c537.jpg

;D

Al denk ik dat die XC wel wat verder kwam in de blubber dan mijn huidige, zeker omdat de N op M+S banden stond.

Ondertussen voor de NN voor een snokstok aan het kijken. Een vaste haak komt op 795 euro incl. montage excl. korting. Ondanks dat ik het ondingen vind, vanuit esthetisch oogpunt toch ook maar gevraagd wat een afneembare rukpukkel kost.

Verder mag de NN binnenkort weer een keertje terug naar de dealer voor de trilling in de achteras. Al voor de koop heb ik gemeld dat volgens mij de tussenas rot is. De dealer beweert van niet maar ondertussen zijn de wielen gewisseld, de software van het differentieel vernieuwd (al zie ik niet in wat dat helpt) en de trilling wordt steeds erger. Het lijkt heel erg op wat ik met de N had dus ik weet steeds zekerderder dat de tussenas naar de maan is. Dat is niet erg, als ie dan maar wel nog even onder garantie vervangen wordt  :eusa_whistle:

Citaat van: FrankvdAa op 24-03-2016 19:20:49
Rijden opzich geweldig, maar hebben nogal last van afplatten als ze wat langer stil staan. Is na een stukje rijden wel weg, maar in het begin wel irritant.

Die ervaring deel ik ondertussen: rijden goed maar de eerste kilometer zijn ze wel erg irritant onrond. Ik rij ze op maar zou ze geen tweede keer kiezen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 29-03-2016 14:42:49

Ondertussen voor de NN voor een snokstok aan het kijken. Een vaste haak komt op 795 euro incl. montage excl. korting. Ondanks dat ik het ondingen vind, vanuit esthetisch oogpunt toch ook maar gevraagd wat een afneembare rukpukkel kost.
Hoe kan het dan dat jij indertijd die vaste haak voor mijn XC70 heb geregeld voor 300 euri's? :eusa_think: Zoveel verschil kan er toch niet zitten tussen een N en een NN? ???
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Blijkbaar wel. Er komt kabelboom bij, software en redelijk wat werk

Ewout Schalkwijk

Ik zeg: pleur dat ding in de kofferbak en we meubelen het er hier onder. Die uitlaat is het probleem niet
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-03-2016 17:17:52
Citaat van: Taranis op 29-03-2016 14:42:49

Ondertussen voor de NN voor een snokstok aan het kijken. Een vaste haak komt op 795 euro incl. montage excl. korting. Ondanks dat ik het ondingen vind, vanuit esthetisch oogpunt toch ook maar gevraagd wat een afneembare rukpukkel kost.
Hoe kan het dan dat jij indertijd die vaste haak voor mijn XC70 heb geregeld voor 300 euri's? :eusa_think: Zoveel verschil kan er toch niet zitten tussen een N en een NN? ???

Daar zat volgens mij geen arbeid en geen software bij maar wel korting. Dan klopt het wel ongeveer.

Met korting moet de haak 410 euro inclusief software maar exclusief montage kosten. Montage is een k*tklus, je mag de uitlaat doorzagen en er van onder halen. Ik was van plan het zelf te doen maar.... ik sla even over (klik)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-03-2016 21:56:57
Ik zeg: pleur dat ding in de kofferbak en we meubelen het er hier onder. Die uitlaat is het probleem niet

Moet ik wel even op korte termijn naar jullie komen, ik heb die haak in mei nodig  :P

Sbv

Heb je niet nodig, rij je maar in mijn hobbelpaard  ;)

Emiel

Ik heb er nog nooit een uitlaat voor onder uit gehaald, dus inladen dat ding en naar Ewout rijden. Als ik het kan, dan kan jij het zeker.  :-*

Stukje speciaal gereedschap is wel fijn om te gebruiken, maar die mag jij vast wel lenen van je dealer.

The Volvoboy

Citaat van: Taranis op 23-03-2016 20:28:51
Citaat van: The Volvoboy op 22-03-2016 17:57:57
Btw, die V70 die je als leenauto mee had was geen Powershit, maar een 8-traps Geartronic :eusa_shifty:

Wat is het verschil? :)

Powershift is alleen geleverd op de Ford 4 cilinder motoren, is een (waardeloze) 6-trapsautomaat met dubbele koppeling.
Geartronic is een 'normale' automaat (met koppelomvormer) en zit alleen gemonteerd op de Volvo motoren (afhankelijk van welke motor een 6-traps of een 8-traps).

Btw, die wielen staan de XC zo ontzettend goed! 8) 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Emiel op 29-03-2016 22:52:24
Ik heb er nog nooit een uitlaat voor onder uit gehaald, dus inladen dat ding en naar Ewout rijden. Als ik het kan, dan kan jij het zeker.  :-*

Stukje speciaal gereedschap is wel fijn om te gebruiken, maar die mag jij vast wel lenen van je dealer.

Lijkt mij idd ook niet echt nodig. Enige køtte is dat het dan bij mij in het grind moet. Pijpensnijder heb ik al gekocht, maar ik weet niet of dat het speciale 'tooltje' is wat Emiel noemt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 29-03-2016 22:06:17
Heb je niet nodig, rij je maar in mijn hobbelpaard  ;)

U is een schat  :-*
Misschien maak ik inderdaad gebruik van je aanbod maar eens moet die haak er toch onder.

Citaat van: Emiel op 29-03-2016 22:52:24
Ik heb er nog nooit een uitlaat voor onder uit gehaald, dus inladen dat ding en naar Ewout rijden. Als ik het kan, dan kan jij het zeker.  :-*

Stukje speciaal gereedschap is wel fijn om te gebruiken, maar die mag jij vast wel lenen van je dealer.

Ok, tnx voor de tip :D

Citaat van: The Volvoboy op 29-03-2016 23:08:27
Powershift is alleen geleverd op de Ford 4 cilinder motoren, is een (waardeloze) 6-trapsautomaat met dubbele koppeling.
Geartronic is een 'normale' automaat (met koppelomvormer) en zit alleen gemonteerd op de Volvo motoren (afhankelijk van welke motor een 6-traps of een 8-traps).

Btw, die wielen staan de XC zo ontzettend goed! 8) 8)

Tnx 8) :D

Grappig wat je schrijft over de automaat: ik had juist het idee dat die 8-traps ook zo'n dubbele-koppeling-ding is omdat je 'm heel nadrukkelijk lijkt te voelen koppelen en ontkoppelen. Dan begin ik toch benieuwd te worden naar de waardeloze 6-traps ;D

KIM

Waarschijnlijk voel je dat bij die 8-bak omdat dat de nieuwste generatie bakken is. Deze kennen slechts een heel korte periode waarin de koppelomvormer wordt gebruikt. Al heel snel vindt er lock-up plaats. Hierdoor worden uitstoot en brandstofverbruik verbeterd, net als bij powershift maar met wat meer comfort.
Dit type volautomaten gaat de dubbelkoppelingssystemen langzaamaan vervangen bij de meeste merken.

Johann

Die 8 bak doet gewoon normaal. Die 6 traps hoor de de euro's door de uitlaat verdwijnen.

Taranis

Het fenomeen:



"Gelukkig" ben ik ondertussen bekend met deze storing dus voelde ik het al een beetje aankomen. Ik had net als de vorige twee keer een stukje gereden, de auto was warm en had even een paar minuten stil gestaan. Daarna starten, wegrijden en een bonk uit de bak. Dus dan maar filmen:

Filmpje 1: snelheidsmeter begint te flippen

Filmpje 2: bak weigert op te schakelen binnen de bebouwde kom

Filmpje 3: bak weigert op te schakelen buiten de bebouwde kom

Filmpje 4: alles naar de tyfus

Dealer gebeld en gemeld dat ik graag weer een vervangende auto wil. Nu een V40 D4 carbon met 8-traps bak mee gekregen. Ik moest ineens aan Johann denken...

Citaat van: Johann op 30-03-2016 08:41:23
Die 8 bak doet gewoon normaal. Die 6 traps hoor de de euro's door de uitlaat verdwijnen.

Ik denk dat de bak van die V70 niet helemaal fris was, want deze schakelt wel haast onvoelbaar. De bak in de V70 bonkte bij elk schakelmoment. Zit wel erg lekker gang in zo'n V40 D4-tje.

De dealer gaat in overleg met Volvo Nederland of de XC70 daar naar toe mag omdat ze er zelf niet uit komen. Verder heb ik gevraagd om op schrift te zetten dat als deze storing na de garantie weer optreedt, dit alsnog onder de garantie valt. We hebben nu ook een paar weken probleemloos gereden dus er is niet echt een peil op te trekken :(

Ik wil niet zeiken of klagen dus probeer de dealer in de meewerkstand te houden (ik heb er niks aan om ze tegen me in het harnas te jagen) maar ik heb wel aangegeven dat ik er een beetje moedeloos van word. Ik heb veel geld uitgegeven om een betrouwbare auto te hebben die in the end minder betrouwbaar is dan de vorige. Een beetje zuur is het wel.