De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Liefde is... je vriendin die stiekem een CROSS COUNTRY sticker voor je auto bestelt  :-*



Op de N zit het standaard, op een NN is het nooit geleverd maar het staat geweldig (vind ik).

Inmiddels zijn we alweer 5 weken probleemloos onderweg sinds de handremmodule vervangen is dus ik begin voorzichtige hoop te krijgen dat dat echt het probleem was. Verder is het gewoon genieten van de auto. Het verbruik is om te huilen maar dat interesseert me eigenlijk geen reet ;D, het rijdt heerlijk.

Sbv

Staat goed Ronald.

Verbruik....ach.....dan moet je een D2 gaan rijden.

)()()sT

En toch is dat "vreemd."
Zo'n diesel was toch altijd een aardig zuinige motor, dus jammer dat het nu zo'n zuipschuit is.
Is met zo'n over-gesubsidieerde D6 PIH ook zo.

Marc O.

Hoe is het met de trilling uit het differentieel / aandrijfas / ?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Tnx Sander :)

Citaat van: )()()sT op 25-05-2016 19:39:47
En toch is dat "vreemd."
Zo'n diesel was toch altijd een aardig zuinige motor, dus jammer dat het nu zo'n zuipschuit is.

Voordat we er AWD en een regenererende roetkat aan vast knoopten ja ;)
Banden van 245 breed zullen ook niet echt helpen.

Citaat van: Marc O. op 25-05-2016 19:43:58
Hoe is het met de trilling uit het differentieel / aandrijfas / ?

Die is er nog steeds. De laatste keer kreeg ik het advies om de bandenspanning te verlagen als ik er last van had, zij voelden het niet. Toen ben ik maar weg gegaan.

Volgende week heb ik weer een afspraak staan en dan rijden ze een stukje mee. Hopelijk zijn ze niet snel wagenziek, de trilling is het heftigst als je even stevig optrekt  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Mooi man. :eusa_clap: welkom bij de club.;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: )()()sT op 25-05-2016 19:39:47
En toch is dat "vreemd."
Zo'n diesel was toch altijd een aardig zuinige motor, dus jammer dat het nu zo'n zuipschuit is.
Is met zo'n over-gesubsidieerde D6 PIH ook zo.

Nou.... ik zie de verbruikscijfers van Robin Bijl wel eens voorbij komen op de Whatsapp, maar zijn D6 is toch echt wel zuinig, hoor.

elianmars

Mooie stickert, Ronald!
Heeft Daniëlle gelijk haar dakspoiler besteld? :D

Ewout Schalkwijk

De NN gebruikt niet meer dan de N. Vreemd hoor.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: )()()sT op 25-05-2016 19:39:47
En toch is dat "vreemd."
Zo'n diesel was toch altijd een aardig zuinige motor, dus jammer dat het nu zo'n zuipschuit is.
Is met zo'n over-gesubsidieerde D6 PIH ook zo.
Mijn XC60 D5 AWD automaat doet gem. de afgelopen 83000 km ca 1:11 onder de 1:10 lukt ook wel bij zeer stevig doorrijden. 1:14 bij zeer kalm rijden
Een D6 is een stuk zuiniger al zou ik benieuwd zijn of dat bij Ronald en mij ook zo zou zijn.

Taranis

Citaat van: elianmars op 25-05-2016 20:00:03
Heeft Daniëlle gelijk haar dakspoiler besteld? :D

Zou ze wel willen.... met een V40 carbon eraan vast ;)

Citaat van: Sbv op 25-05-2016 20:02:43
Mijn XC60 D5 AWD automaat doet gem. de afgelopen 83000 km ca 1:11 onder de 1:10 lukt ook wel bij zeer stevig doorrijden. 1:14 bij zeer kalm rijden

Klinkt bekend. In Noorwegen liep ie 1:15,5 maar in normaal Nederlands verkeer is het inderdaad 1:10 tot 1:11. Gelukkig is de tank groter dan bij de N dus haal ik de 800 kilometer op een tank meestal net.

)()()sT

Citaat van: elianmars op 25-05-2016 19:59:11
Citaat van: )()()sT op 25-05-2016 19:39:47
En toch is dat "vreemd."
Zo'n diesel was toch altijd een aardig zuinige motor, dus jammer dat het nu zo'n zuipschuit is.
Is met zo'n over-gesubsidieerde D6 PIH ook zo.

Nou.... ik zie de verbruikscijfers van Robin Bijl wel eens voorbij komen op de Whatsapp, maar zijn D6 is toch echt wel zuinig, hoor.

Ja, gecombineerd vast wel. Maar als je gewoon op diesel doorrijdt zal ie aardig wat lusten. Vriend van me is naar zuid Frankrijk gereden (stevig en met skibox) en deed 12,5l op 100 terwijl z'n Passat CC ervoor stuk-ken zuiniger was. Ondanks sjoemel-software ;D

elmarconi

1 op 11 ??? En ik maar denken dat de XC70 2.5T AWD op LPG met z'n 1 op 7.5 een zuipschuit is  ;D
--
Autogas Inside . . .

The Volvoboy

Mooi dat 'ie het weer goed doet Ronald :) Hopelijk blijft het nou zo... 8)

Tja, dat verbruik van een XC D5 AWD GT... Het zijn nou niet echt dieselwaardes, maar het rijdt fantastisch ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Claudia

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-05-2016 20:00:52
De NN gebruikt niet meer dan de N. Vreemd hoor.

Volgens mij verbruikt alles meer als het met Ronald te maken heeft ;D

Maar super dat het nu 'al zo lang' goed gaat, en je eindelijk echt kunt genieten van 'm. :D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"